Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulp nodig met wiet kweken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hulp nodig met wiet kweken

    Korting op 420shop

    #2
    a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

    Comment


      #3
      Re: hulp nodig met wiet kweken

      ok, ik zal alvast de zaadjes bestellen. als jullie nu opnieuw zouden beginnen en je hebt een niet zo groot budget maar wilt wel fijn je eigen wiet kweken in je eigen hokkie. wat raden jullie dan aan, welke spullen die je minimaal nodig hebt dat je zo min mogelijk geld nodig hebt maar wel goede wiet?

      ik had gehoord dat je het beste: dit is voor 5-25 plantjes
      een houten kast (hoe lang, breed, hoog?) (+-50 euro)
      phat filter 375m3 (125mm flens) (+-100 euro)
      zaadjes (santa maria 25 zaadjes) (29 euro)
      aardebak van hout met vijverplastic gevuld met de grond op aanraden van okiwiet (hoe lang, breed, hoog?)
      lamp van 400w met vsa (prijs weet ik niet)

      wat heb ik verder nog nodig om te beginnen met kweken? en hoe groot moet het hokkie, en de aardebak worden? en kan ik ook een gewone 400w lamp kopen en daar een vsa bijkopen en die erop zetten of is dat dom en duurder?

      sorry voor de vele vragen, maar ben net begonnen en hoop alles in een keer te weten zodat ik geen onnodige fouten ga maken

      Comment


        #4
        Re: hulp nodig met wiet kweken

        Sorryh dat ik je niet kan helpen want ik heb geen ervaring met binnenkweek. Maar waarom zet je niet ergens buiten een paar planten???
        De kans dat je ouders of iemand anders daar achter kunnen komen is kleiner dan dat je ouders je kastje zouden vinden.

        Just my 2 cents.

        Grtz
        Skanna

        Comment


          #5
          Re: hulp nodig met wiet kweken

          dat is inderdaad een goede tip, ik was net aan het praten met een vriend en die zei dat ik wel samen met hem in zijn tuin wat kon beginnen, in mijn tuin valt het namelijk erg op en staan er veel bomen(=schaduw en weinig zon) en valt teveel op voor ouders. bedankt voor de tip!

          maar ik wil wel verder met binnenkweken dus daar graag hulp bij

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: hulp nodig met wiet kweken

              Wel wietje,
              als ik mijn gedacht mag zeggen:

              Steek binnen de paar dagen een aantal zaden in de grond met je vriend (eventueel verschillende soorten).
              Ik ben er zeker van dat je een goede oogst zou kunnen behalen mits enige verzorging, en dan kom je een heel jaar toe met je wiet. Geen kosten aan energieverbruik, want je gebruikt gratis energie van de zon
              En ook geen risicio dat je ouders plots ongewild een verdacht kastje in huis ontdekken....

              Grtz
              Skanna

              Comment


                #8
                Re: hulp nodig met wiet kweken

                Of je gebruikt gewoon een kleiner kastje en kweekt met TL lampen.
                Bv 4 x 18watt, verbruikt weinig dus je ouders zullen het niet zo hard opmerken op de rekening.
                Geeft niet zoveel warmte af dus met 2 fannetjes zit je al goed.
                Zal je wel natuurlijk niet zoveel opbrengen als een HPS lamp van 400watt.

                Peace

                Comment


                  #9
                  Re: hulp nodig met wiet kweken

                  ok, ik heb geluisterd naar alle adviezen en zal zsm beginnen maar moet nog enkele essentiele vragen beantwoord en dan begin ik zsm, zal dan gelijk foto's posten van de kweek. maar om te voorkomen dat ik troep koop zou ik hier graag advies van jullie willen hebben:

                  ik ga een hok van 1.2mx1.2mx1.8m(hoog)

                  ik wil een aanzuiggat maken voor de aanvoer van lucht, maar hoe groot moet dat gat zijn voor mijn hok?
                  ik wil een afzuiggat maken met daarop een phat filter, en voor de afzuig op die phat filter een slakkenhuisventilator, maar hoeveel kuub moet de filter zijn, en hoeveel kuub moet de slakkenhuisventilator zijn? en maakt het ook uit hoe groot de flens is van de filter voor de afzuiging, of hoef ik daar niet op te letten?
                  ik heb heel internet afgezocht naar een goede 400w lamp voor de kweek in mn hok, maar kom er maar niet uit de vele lampen. kan iemand misschien een advies geven wat de beste 400w lamp is voor mijn hok?

                  en als ik gipsplaten gebruik voor het hok, moet ik dan nog zwart wit folie op de binnenmuren doen, of is dat niet nodig omdat gipsplaat ook wit is?

                  sorry voor de vele vragen, maar dit zijn de laatste vragen en dan begin ik met de kweek

                  Comment


                    #10
                    Re: hulp nodig met wiet kweken

                    Ik zou het klein houden als je wilt dat je ouders er niets van te weten komen.
                    Een 400watter + afzuig... dat verbruikt wel wat, je ouders gaan het zowiezo opmerken op de rekening.

                    En met je vragen kan ik je helaas niet helpen, geen verstand van afzuig enz .


                    Peace

                    Comment


                      #11
                      Re: hulp nodig met wiet kweken

                      ok, ik leer iedere dag weer, iemand zei mij dat in plaats van zo'n dure phat filter, je ook gewoon een can9000 filtersock kan gebruiken. maar werkt dat goed of kan ik beter die 80 euro meer betalen voor een phat filter? en voor dat elektriciteits probleem heb ik al opgelost, ik heb nog een airco gekregen omdat die stuk was, ik zeg wel tegen m'n ouders dat omdat ik op zolder slaap ik dat ding nodig heb omdat het anders veel te warm word en dat die airco zoveel elektriciteit verbruikt

                      ik heb vandaag de gipsplaten opgehaald en zal ze vanavond in elkaar zetten, de zaden zijn ook besteld dus nu alleen nog even een 400w lamp (iemand idee welk merk goed is? en als het maar een 400w met vsa is is het toch goed? of is een reflector ook handig?)

                      en dan nog een goede afzuigventilator en ik kan beginnen

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13

                          Comment


                            #14
                            Re: hulp nodig met wiet kweken

                            bedankt voor de tip, ga zeker een schakelkast nemen.

                            ik zou wel graag een MH lamp willen nemen, maar vanwege de kosten en het gerommel denk ik dat ik het eerst met HPS alleen doe. als ik het een beetje onder de knie heb wou ik in een apart groeikastje maken met TL lampen.

                            ik was van plan een slakventilator aan te schaffen, maar heb vanwege de aanschaffingskosten ervoor gekozen om een buisventilator te nemen van 780m3. er komt dan een 500m3 of een 800m3 filter bij. zit nog te twijfelen aangezien de diameter van de 500m3 niet past op de ventilator zonder opzetstuk. maar de 800m3 daar stond verder geen info bij, dus heb even gemaild naar de shop om te vragen van welk merk en diameter de filter heeft

                            Comment


                              #15
                              Re: hulp nodig met wiet kweken

                              Ben dit topic ee nbeetje vergeten.
                              Hoe ver sta je nu al?

                              Greetz,
                              zion

                              Comment

                              Bezig...
                              X