hoi, ik ben een beginner met wiet kweken en wil nu voor het eerst beginnen, ik zou graag m'n favoriet santa maria kweken gaan,maar heb niet echt veel geld en wil het liefst niet dat m'n ouders hiervan weten, daarom wil ik eerst beginnen met een paar plantjes 5-8 plantjes, en als dat bevalt en ik het geld heb uitbouwen naar 25 plantjes.
ik wil daarom dit gaan kopen/maken:
- zakje met 25 santa maria zaadjes 29,00 euro
- kast maken van hout, 1.20 breedx60cm diepx1.20m hoog (voor 8 plantjes) de kast word bekleed met zwart wit folie en lichtdicht gemaakt met
zwarte ducktape
en een deur van zwart plastic die op kan worden gerold zodat ik bij de plantjes kan
- 8x 11 liter pot
- potgrond van de welkoop
- GE Lucalox LU400 Watt 14,00 euro
- Ventilater Papst T.Y.P.8550 N 220 V. 11 W. maat 8 cm bij 8cm 3,8 cm dik 15,00 euro
- phat filter (375m3 Flens 125mm type 125 F) 94,00 euro
- 2 meter lichtdichte luchtslang 254mm
hoeveel bruikbare plantjes, schatten jullie, kan ik ongeveer uit die 25 zaadjes halen
is de kast groot genoeg? en heb ik aan 1 kast genoeg voor alles bij elkaar (bloeien, drogen enz?)
heb ik 2 ventilatoren nodig aangezien het om aan én afvoer gaat? of hoef ik alleen een ventilator op afvoer te zetten welke is het beste voor deze kast?
is deze ventilator groot genoeg?
waar kan ik het beste de afvoer plaatsen onder of boven in de kast?
hoe groot moet de pot zijn voor een wietplant, is 11 liter groot genoeg?
is de lamp goed genoeg voor goede opbrengst?
is deze afzuigfilter goed genoeg?
wat voor voeding moet ik gebruiken?
en hoe voorkom je ziektes/schimmels?
en heb ik per se een ph-meter, tensiometer of andere dure meters nodig? of kan ik ook zonder?
mis ik nog iets? en hebben jullie nog tips/trucs voor een beginnende kweker?
ik wil daarom dit gaan kopen/maken:
- zakje met 25 santa maria zaadjes 29,00 euro
- kast maken van hout, 1.20 breedx60cm diepx1.20m hoog (voor 8 plantjes) de kast word bekleed met zwart wit folie en lichtdicht gemaakt met
zwarte ducktape
en een deur van zwart plastic die op kan worden gerold zodat ik bij de plantjes kan
- 8x 11 liter pot
- potgrond van de welkoop
- GE Lucalox LU400 Watt 14,00 euro
- Ventilater Papst T.Y.P.8550 N 220 V. 11 W. maat 8 cm bij 8cm 3,8 cm dik 15,00 euro
- phat filter (375m3 Flens 125mm type 125 F) 94,00 euro
- 2 meter lichtdichte luchtslang 254mm
hoeveel bruikbare plantjes, schatten jullie, kan ik ongeveer uit die 25 zaadjes halen
is de kast groot genoeg? en heb ik aan 1 kast genoeg voor alles bij elkaar (bloeien, drogen enz?)
heb ik 2 ventilatoren nodig aangezien het om aan én afvoer gaat? of hoef ik alleen een ventilator op afvoer te zetten welke is het beste voor deze kast?
is deze ventilator groot genoeg?
waar kan ik het beste de afvoer plaatsen onder of boven in de kast?
hoe groot moet de pot zijn voor een wietplant, is 11 liter groot genoeg?
is de lamp goed genoeg voor goede opbrengst?
is deze afzuigfilter goed genoeg?
wat voor voeding moet ik gebruiken?
en hoe voorkom je ziektes/schimmels?
en heb ik per se een ph-meter, tensiometer of andere dure meters nodig? of kan ik ook zonder?
mis ik nog iets? en hebben jullie nog tips/trucs voor een beginnende kweker?

Comment