Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Poging (pr) record te verbreken!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Klopt, ze zijn zeker kort. Misschien ga ik binnen kort juist mijn lampen hoger hanger om ze iets te laten strekken. Maar ik kijk het nog een paar dagen aan, eigenlijk wil ik 1 week wachten op nr 4. Dat is natuurlijk wel een beetje jammer dat er nu wel wat verschil zit tussen de aantal dagen van de planten. shit happens!!!
    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

    Comment


      #62
      Ja hoor, het zit weer eens tegen door een fout van mijzelf. De temp. in het hok was ietsje te hoog naar mijn smaak. Omdat ik mijn koelblokken fans en mijn afzuiging op 1 regelbare voeding heb staan, wilde de koelblokken fans op een aparte voeding zetten. Hier voor wil ik ook een regelbare voeding voor maken, maar nog niet alle onderdelen zijn hiervoor binnen, dus nog eventjes wachten hier op. Daarom had ik als nood en 12v adapter gepakt met genoeg ampere, maar ik was zo stom om dit niet goed te lezen dat dit helaas wisselspanning was in plaats voor gelijkspanning. Had ik maar........tja dat is altijd achteraf he.... maar voor de zekerheid de spanning gemeten wat uit de adapter kwam dan had ik het ook wel ontdekt dat het geen gelijk spanning was maar WISSEL!!!!. Gevolg van dit foutje is dat de 5 artic 64 plus fans naar de klote zijn. Dat gaat mij weer tijd, moeite en weer geld kosten!!!! Maar het verveelde is dat mij plantjes toch kunnen gaan stressen, misschien valt het nog mee omdat ze klein zijn, maar ik wel natuurlijk absoluut geen herma's krijgen of een stilstaan in de groei enz.. Ik heb nu wel even een noodoplossing gemaakt door paar andere fans provisorisch op de blokken te monteren. Deze zijn van verschillende maten, ook zijn er drie te groot waardoor er veel wind langs de blokken komen en die weer recht op mijn planten knallen. Nu bewegen mijn planten door de blaaswind wat ik niet tof vind, ik heb gemerkt in het verleden dat wind niet te goede komt voor het plantje, daarom snap ik ook niet dat veel kwekers juist extra fans op de planten richten, ik heb dat nooit begrijpen.......

      Maar ja het leven gaat door en hoop dat de schade mee gaat vallen.
      DSC07651.JPG

      update: 17-3-2017.


      De nr 1 en 2 zijn nu 10 dagen en nr 3 is 9 dagen en nr 4 dus 5.
      DSC07646.JPG


      Plant nr 3 heeft nu wel een beetje gekreukeld blad, gelukkig wel het onderste kan misvorming zijn omdat de andere het niet hebben maar kan ook de te hoge warmte zijn.. ik gok het eerste.
      Haar wortels zijn nu lekker mooi gevormd en de plant zelf groeit nu ook niet onaardig voor haar jonge leeftijd!!!

      DSC07647.JPGDSC07649.JPG
      keep it green
      Attached Files
      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

      Comment


        #63
        Oei, beetje pech. Heel herkenbaar helaas.
        Wortels zijn heel vet! Das belangrijker
        2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
        2016 - Greyvol's buitenkweek
        2017 - Santa Maria van Space Cees

        Comment


          #64
          Als ze veel last van de wind krijgen kun je misschien nog proberen de fans om te draaien ?
          Je zult dan wel even de temp van de cobs even moeten monitoren, de koeling zal wat minder zijn.

          *ik vind dat stopcontact niet zo pienter daar. Het zal 99/100 niet fout gaan, maar met al dat water in de buurt ..

          *een 12V wisselspanningsadapter ? Van je oude halogeenverlichting, of een specialsecretproject ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #65
            ja , dat weet ik van dat stopcontact, dat zeg jij al jaren. Soms ben ik een beetje eigenwijs, maar daar valt weinig tegen aan te doen zo ben ik nu een maal en ik ga mij zelf ook niet veranderen daarin. Er komt geen water in ook al zal ik water morsen of wat dan ook. Gelukkig heb ik ook nog een aardlekschakelaar in de meterkas misschien geef jou dat een iets veiliger gevoel. (raar word eigenlijk meterkas, nou ja zal wel aan mij liggen).

            Natuurlijk kan ik weer geen losse fans( dezelfde kopen) dan koop ik maar 8x8 fans dat moet ook wel lukken beter iets te klein dan te groot in dit geval. Ze zullen genoeg koelen, dat heb ik al getest. Ik had liever de originele Artic 64 plus fans gehad, maar helaas. Ik kan wel helemaal nieuwe koelblok's gaan kopen maar dat wordt op dit moment te duur voor mij, helaas te weinig money in mijn bezit.

            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

            Comment


              #66
              Het is mij toch gelukt om de originele Artic 64 plus fans te bestellen. Je kan deze nergens bij een computerzaak kopen maar gelukkig wel op de artic site, deze worden verkocht als spare!!! Ik hoop dat ze volgende week binnen zijn. Ik heb nu al oplossing de 3 grote fans schuin gezet tegen het koelblok, zodat ze nog wel genoeg koelen maar toch iets minder op de plantjes blazen.

              Ik heb gelijk de drie plantjes getopt het was wel vroeg maar het kon niet, dat komt wel mooi uit omdat het nu toch een niet de ideale omstandigheden in het hok zijn, zo kan ik nog de schade beperken.

              Bij Plant nr 4 heeft nu al een worteltje te zien, dat gaat prima
              Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

              Comment


                #67
                19-3-2017

                Ik heb het stopcontact maar weggehaald en hebt de zuurstofpompen nu buiten het hok gezet. Eigenlijk is het wel makkelijke zo want hebt nu meer ruimte.
                DSC07655.JPG

                Nr 3 gaat als een speer nu, deze heeft nu duidelijk iedereen ingehaald terwijl deze 1 dag jonger is. Of nr 1 en nr 2 staan stil, omdat deze lichter van kleur zijn en nu ook kleiner. Ik heb nu geen vertrouwen meer in de Aptus voeding en heb deze nu vervangen voor ook Canna. Ik hoop dat het weer snel beter gaat over een paar dagen met nr 1 en 2.

                DSC07659.JPGDSC07652.JPG
                Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                Comment


                  #68
                  Yep, da's best een flink verschil.
                  Denk je dat dat alleen door de andere voeding komt ?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #69
                    kan ook evt door die wind van de andere fans zijn. Ik zie nu ook dat nr 1 en 2 paarse stengels hebben. Als jij een idee hebt???
                    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                    Comment


                      #70
                      Noop, ik heb geen idee, maar het verschil is best groot.
                      Tocht, hmm..dunno, dan zou je misschien meer aan het blad moeten zien.
                      De temperatuur van het water is ook in alle vaten gelijk ?

                      Het zou best de voeding kunnen zijn hoor, maar Aptus is ook geen kattepis. Ik heb daar eigenlijk nog niet eerder zoiets van gehoord.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #71
                        Klopt, maar het lijkt er op dat ze te veel voeding hebben gehad, blad is te licht van kleur en heel licht neigt het hier en daar naar geel. Ik heb wel netjes aan de dosering gehouden, maar het verveelde is ook dat het super concentraat is ze hadden het beter zoals canna kunnen doen, naar mijn menig. De temperatuur zal vast wel gelijk zijn in de emmers!! Wat ik al eerder zei, maar even een paar dagen aankijken, ik hoop dat ze weer bij trekken, ik verwacht het eigenlijk wel, maar je weet het nooit!!
                        Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                        Comment


                          #72
                          Ik heb maar nr 4 maar getopt of gefimmd ik zie wel wat er uit komt. Het is wel een beetje vroeg maar zo probeer is toch een beetje de planten gelijk te krijgen. Volgens mij was het een poging tot fimmen maar dat lukt bij mij nooit ooit geloof ik Eigenlijk gaat het niet echt goed met deze ronde, de planten lijken wel bijna stil te staan. Alleen nr 3 groeit goed, maar volgens mij nu ook wel minder snel en toch heeft deze ook weer misvormde bladeren er bij gekregen. Ik hoop dat ik eind van de week de fans kan vervangen dat zal best wel een hoop schelen denk ik.

                          Ohja de blaadjes van nr 1 en 2 voelen ook te droog aan!!!
                          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                          Comment


                            #73
                            Even een andere insteek: Zijn de waardes van je voedingswater wel in orde? (EC en PH). Evt. afwijking in je meter?

                            Comment


                              #74
                              22-3-2017 De nr 1 en 2 zijn nu 15 dagen en nr 3 is 14 dagen en nr 4 dus 10.


                              DSC07678.JPGgelukkig draaien de originele Artic fans weer bij mij

                              Nr 2 is al aardig bij gekleurd bijna weer normaal groen, het was dus zeker de voeding. Nr 1 is een heel klein beetje groen aan het worden maar die heeft nog weer wat meer tijd nodig!! DSC07682.JPG


                              Helaas heeft nr 3 een ongelukje gehad onder het vervangen van de fan's. Maar een beetje plakband doet wonderen. Ik maakt mij hier geen zorgen over, laat maar groeien dat komt wel goed.
                              DSC07683.JPG
                              DSC07684.JPG


                              Nog een overzicht, echt boeiend is het nu nog niet!!! DSC07686.JPG


                              Zo nu maar lekker zijn gang gaan, nog 1-2 weken wachten tot het lampen 12-12 gaan.
                              Attached Files
                              Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                              Comment


                                #75
                                Manmanman, ben je erop gaan zitten ofzo ?

                                Toch de voeding dus.
                                En die Aptus was niet over datum, of een tijd open ?
                                Canna it is then. Niks mis mee, blijkbaar (zolang je geen PK13/14 gebruikt van ze)
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                                Comment

                                Bezig...
                                X