Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Delarie's RDWC beun verslag[LED]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Delarie's RDWC beun verslag[LED]

    Korting op 420shop
    fresh in the bucket2small.jpg bucket first.jpg

    Dag 8 5-10 nog steeds onder de Mars Hydro 300


    Dag 33 30-10 nu met de Mars Hydro Epistar

    dag33 1.jpg dag33 2.jpg dag 33 3.jpg dag 33 4.jpg



    Dag 43 9-11 (hier ongeveer geswitched naar 12/12)



    Dag 3 bloei 17-11 nu al 2 dagen echt in bloei (ik reken de bloei vanaf 15-11) . Ik heb hier nu ook de bloei stand van de LED lamp aan staan , eerst alleen groei.
    dag 2 bloei 1.jpg dag 2 bloei 2.jpg dag 2 bloei 3.jpg

    Dag 7 bloei 21-11 Donker Foto's

    dag 6 bloei 3.jpg dag 6 bloei 2.jpg dag 6 bloei 1.jpg dag 6 bloei 4.jpg


    Dag 12 bloei 26-11 Vanaf nu de groei stand uit gezet en alleen maar de bloei stand van de lamp

    dag 12 bloei 4.jpg dag 12 bloei 5.jpg dag 12 bloei 1.jpg dag 12 bloei 2.jpg dag 12 bloei 3.jpg




    More to come!
    Last edited by Delarie; 12 December 2017, 11:37.
    Een dag niet gesmoked , is een dag niet geleefd!

    #2
    En dan nu de huidige stand van zaken




    (sorry voor het engels probeer het toch internationaal te houden )
    Een dag niet gesmoked , is een dag niet geleefd!

    Comment


      #3
      Nog iemand op hydro! Yay!!

      Ziet er goed uit, ik volg.
      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

      Comment


        #4
        gaat lekker daar
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #5
          Week 4 is alweer volop in gang , maar hier het filmpje van begin week 4.

          Ik heb de afgelopen 2 weken nogal wat geklooi gehad met een ph die constant te laag was , nou was ik dus steeds mijn water eerst op ph aan het brengen en daarna pas mijn voeding toe aan het voegen dit blijkt de reden te zijn dat mijn PH iedere keer te laag werd. Lijkt dat ik het nu opgelost hebt door eerst mijn voeding en dan de ph te doen. Resultaat van de te lage ph is hier en daar wat raar gevormde bladeren en wat bruine roest vlekken.



          Een dag niet gesmoked , is een dag niet geleefd!

          Comment


            #6
            Ben zelf niet bekend met hydro maar bij elke verslag die ik voorbij zie komen staan de dames er goed gezond bij. Uiteraard zijn het de kwekers zelf natuurlijk die het werk doen maar hydro bevalt de planten wel denk ik zo..

            Super! Mooie filmpjes en foto's ook. Succes!
            Ad usum proprium!

            Comment


              #7
              Attached Files
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 4 photos.
              Last edited by Delarie; 12 December 2017, 11:31.
              Een dag niet gesmoked , is een dag niet geleefd!

              Comment


                #8
                Maak je je water steriel? Ik merkte als ik dwc deed in mijn voorgroeien ook opeens hoge ph fluctuaties. En meestal daarna werd mijn water troebel door de bacterien. Loste ik op door zuurstofwater bij te doen.

                Maar gaat op zich wel goed hier. mooie filmpjes trouwens.
                Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                Comment


                  #9
                  vaperke Ik maak mijn water niet steriel , niet veel goeds over gelezen tot nu toe. Had jij de fluctiaties alleen tijdens de voorgroei? Ik merk dat een groot deel hiervan ook komt doordat het waterpijl zakt door plantopname maar de ph denk ik zakt omdat de PH- die toegevoegd word niet door de plant word opgenomen (gebruik ph- voor groei i.p.v. bloei wat misschien een probleem hiervan kan zijn).
                  Ik heb vaker gelezen dat men waterstofperoxide gebruikt om de boel op te schonen maar zelf nog niet gebruikt.

                  Thanks for the compliment aswell Morgen even een nieuwe filpmje uploaden aangezien ik alweer einde week 5 zit.
                  Een dag niet gesmoked , is een dag niet geleefd!

                  Comment


                    #10
                    Steriel water verliest zijn steriliteit ongeveer... Op 45 graden tijdens het afkoelen.. Bacterien groeien logaritmisch, dus in enkele uren zit je water toch weer vol met micro-organismen.
                    Helemaal bij 15-27 graden.
                    Peroxide kan helpen, nog beter is het om het water donker te houden, en in beweging te laten blijven. De meeste planten kunnen een beetje peroxide wel aan, maar teveel zorgt voor onherstelbare schade.
                    Bacterien scheiden zuren uit, daarmee doden ze zichzelf uiteindelijk, maar mogelijk ook de plant. Dat kun je het beste bijsturen met kaliloog (maak een oplossing van 46.1 gram/Liter, met een stevige waarschuwing erop; maak het iets sterker en je hebt gootsteenontstopper, het kan flink vreten aan je huid. De oplossing die je maakt zal hooguit wat zeep-achtig voelen aan de huid, en pas bij lange blootstelling schade opleveren, even je handen goed wassen en je hebt nergens last van). Een paar druppels bijgieten, en de pH zal weer omhoog trekken. Ik gebruik zelf ongeveer 20 druppels voor een pH verhoging van 1 punt op een tiental liters water.
                    De extra kalium kan een deel bloeivoeding vervangen, dus da's iets om rekening mee te houden. Blijf absoluut uit de buurt van het goedkopere natronloog, wat natrium bevat, da's giftig voor planten. De meeste gootsteenonstoppers zijn natronloog (NaOH).

                    Een kilo kaliumhydroxide (KOH, vaste stof) kost ongeveer een tientje op het web, je doet er een leven lang mee. Droog bewaren. Absoluut nooit mengen met zuivere pH-, want dan fikt je huis af. Net als dat je nooit water bij pH- moet gooien, staat op de verpakking als het goed is.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Ik gebruik al een tijdje ook geen waterstofperoxide meer maar CalciumHypochloriet Ca(ClO)2.

                      Het is stukken goedkoper en werkt evengoed. Maar donkerhouden in een groter reservoir met constante circulatie was voor mij voldoende om alles onder controle te houden.

                      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                      Comment

                      Bezig...
                      X