Hydro power part troi

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • vaperke
    Expert Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jul 2015
    • 1488

    #1

    Hydro power part troi

    Korting op 420shop
    Zeer weinighydro liefde hier. Niemand die het durft?

    Na bijna exact een jaar geleden ben ik ook nog eens een rondje gestart. Heb nog altijd over van de vorige run, maar het begint toch al een beetje krap te worden.

    Aangezien ik naar Spannabis ben geweest, staan er nu 7 Gorilla Girl's in mijn benevelaar.

    Zal het topic sporadisch eens updaten, mocht er interesse zijn.

    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)
  • Meglow
    Expert Grower
    MemberLucky Member
    • Jun 2011
    • 1374

    #2
    vind op substraat al spannend genoeg wietefras is geloof ik nog wel redelijk druk met hydro
    ik begin ook altijd pas een ronde als de bodems van de potten in zicht raken, just-in-time-kweken noem ik dat.

    Comment


    • SmokingJoop
      SmokingJoop commented
      Editing a comment
      Java programmeur zeker? haha
  • Rodigan
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • May 2012
    • 1536

    #3
    Toevallig, ik was vorige week op een (geweldig) verslagje van jou gestoten (https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ntuur-volume-2) en had meteen zin om het ook eens te proberen. Zal wel nog wat voorbereidingswerk in kruipen...

    Zelfste aanpak deze ronde?
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    Comment

    • vaperke
      Expert Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Jul 2015
      • 1488

      #4
      ja, pretty much zelfde recept. Kleiballen met zaadje in, benevelen (daar zitten we nu) en daarna eb en vloed systeem. Het zijn er iets meer dan vorige keer, dus zal ik ze vroeger laten bloeien.

      Plagron A-B en ph min en dat is alles wat ik gebruik. Op mijn zelfgemaakt systeem van cob's. 4de kweek dacht ik nu al ermee.

      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Hobbyenmedical , vaperke heeft 3 topics over eb en vloed systeem!!!!!!!!!!

      • Hobbyenmedical
        Hobbyenmedical commented
        Editing a comment
        Hah thnx man ga ze zeker eens even allemaal doorlezen!
    • philly
      Son of the Bong
      MemberLucky Member
      • May 2011
      • 424

      #5
      Hey Vaperke; Net je vorige editie gelezen; echt inspirerend! Ik ga je zeker volgen, hopelijk post je veel content
      succes ermee!

      Comment

      • belladonna
        Guru of all Growers
        Lucky Member
        • Aug 2008
        • 10674

        #6
        Leuk spannend ik schuif aan
        God was never on your side..

        Comment

        • Burundanga
          Son of the Bong
          420 MemberMemberLucky Member
          • Dec 2016
          • 408

          #7
          Ik ben ook benieuwd hoor, laat die updates maar komen.
          Net omdat je gorilla girl hebt staan (heb ik ook buiten).

          Comment

          • vaperke
            Expert Grower
            420 MemberMemberLucky Member
            • Jul 2015
            • 1488

            #8
            Alle 7 zijn uitgekomen. Goed begonnen.

            De methode van zaadje in kleiballen en dan benevelen werkt goed voor mij.

            Nog een beetje groeien en ze mogen in de grote bak en dan is het gas geven.
            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

            Comment

            • Flip Hasjkip
              Wicked Grower
              420 MemberMemberLucky Member
              • Sep 2008
              • 3595

              #9
              Is dat iets voor een beginner of toch beter eerst oefenen op aarde ? Vriendin wilt ook gaan kweken en dacht aan hydro. Aangezien zij een cactus nog kapot krijgt moet ze iets idiot proof hebben

              Succes weer deze run !
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment

              • vaperke
                Expert Grower
                420 MemberMemberLucky Member
                • Jul 2015
                • 1488

                #10
                Als je graag meet en nauwkeurig bent is hydro echt easy. Zeker eb en vloed.
                Maar best toch op aarde beginnen
                Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                Comment


                • Flip Hasjkip
                  Flip Hasjkip commented
                  Editing a comment
                  Hebben we zojuist ook besloten Eerst maar eens oefenen.
              • vaperke
                Expert Grower
                420 MemberMemberLucky Member
                • Jul 2015
                • 1488

                #11
                Hydro, en zeker eb en vloed is een goedkope manier van kweken wel. Je hebt geen last van beestjes, sleurt niet met aarde.
                Een slang en een afvoer en 1 setje plagron hydro A+5 (32€ voor 10L hohoho ) paar liter water en kleiballen die je kunt recycleren.

                Een keer je alles hebt is elke kweek gewoon alles hergebruiken. En ook nooit problemen met watergift. Je kunt gerust paar dagen niets doen met dit systeem.

                Zal morgen eens een paar kiekjes nemen van de vooruitgang.

                Succes met je vriendin haar kweek!
                Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                Comment


                • Flip Hasjkip
                  Flip Hasjkip commented
                  Editing a comment
                  Thanks ! Heb er zelf ook aan gedacht maar heb geen waterafvoer in de kelder. Zij heeft nu 2 McPurples staan die ik haar cadeau heb gedaan, die staan buiten. Zij wilt ook binnen gaan beginnen, zijn bezig om een kast om te bouwen tot kweekhok en dan kan het feest beginnen Ben benieuwd naar de vooruitgang maar in het verleden heb ik al bij jou gezien dat het gaat als een tierelier !
              • ganjagast
                Elite Grower
                420 MemberMemberLucky Member
                • May 2016
                • 2881

                #12
                Je bent wel uniek op dit gebied aangezien er niet vele andere actieve hydro kwekers actief zijn op JD
                Kijk met veel plezier mee, succes met de kweek Vaper.
                Ad usum proprium!

                Comment

                • Wietefras
                  Amazing Grower
                  MemberLucky Member
                  • Mar 2013
                  • 4374

                  #13
                  Ja, hydro is blijkbaar niet zo populair in hobby kwekend Nederland.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment

                  • philly
                    Son of the Bong
                    MemberLucky Member
                    • May 2011
                    • 424

                    #14
                    vaperke, misschien is het al eens gevraagd; maar ik vraag me af waarom je met die rootbags werkt?
                    Waarom vul je niet je hele bak met kleikorrels en daar dan direct je plantjes in zetten?

                    Comment


                    • vaperke
                      vaperke commented
                      Editing a comment
                      Om verschillende redenen:

                      Te veel korrels om telkens schoon te maken nadoen
                      Betere beheersbaarheid (kunnen verplaatsen) voor de scrog begint
                      Zorgen dat de roots niet in je aanvoer/afvoer komen etc.

                      Maar de voornaamste reden is dat de cleanup gemakkelijker is

                    • philly
                      philly commented
                      Editing a comment
                      Ja dat zijn wel allemaal hele goeie redenen ! :o Ik vind het echt super interessant; ben me er over aan het inlezen en zou durven overwegen om met hydrocultuur te beginnen. IK zie voorlopig geen reden om met aarde te 'beginnen'. Vind het wel vreemd dat je enkel A en B gebruikt, en geen andere producten (buiten pH-)
                      mijn tent is wel 150x90, niet makkelijk om een goeie eb vloed tafel te vinden voor die maat.. straks moet ik 'm zelf nog maken. Post je binnenkort je dames eens? ben benieuwd hoor !
                  • Greyvol
                    Amazing Grower
                    420 MemberLucky Member
                    • Dec 2014
                    • 4721

                    #15
                    Ik kijk ook weer graag mee, succes!
                    hoe was spannabis?
                    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                    2016 - Greyvol's buitenkweek
                    2017 - Santa Maria van Space Cees

                    Comment


                    • vaperke
                      vaperke commented
                      Editing a comment
                      Super, mijn eerste wiet beurs ooit. Raar om zoveel wiet dingen samen op een plaats te zien. Maar de sfeer was relaxt en het was mooi weer. en we waren retestoned

                    • Greyvol
                      Greyvol commented
                      Editing a comment
                      Mooi, das een goeie wiet beurs!
                  Bezig...