Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hydrokweken met Pit!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Prachtige planten heb je Pit , misschien een domme vraag maar wat gebeurt er met de penwortels bij het kweken op die slabs? Die kunnen toch veel minder ver naar beneden groeien dan in grote potten waardoor je planten kleiner zouden blijven?
    2e
    3e

    Comment


    • EasyW
      EasyW commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je uitleg, ik ga me er eens serieus in verdiepen, ik zie eigenlijk alleen maar voordelen in jouw manier van kweken......

    • Pit
      Pit commented
      Editing a comment
      Dat kan ik me voorstellen beste EasyW, want deze wijze van kweken laat niets aan het toeval over! Je regelt de juiste waarden van het voedingswater, pompt het er in en er weer uit en klaar! Nooit geen zorgen of de planten te nat staan en ik gebruik slechts drie flesjes voor de gehele cyclus, te weten Floranova grow, Floranova bloom en pH min van Dutch Pro! Simpeler kan het niet!

    • EasyW
      EasyW commented
      Editing a comment
      Ik hou van simpel, zeker als ik naar jouw resultaten kijk....... Eerst m'n voorraad Biobizz Grow en Bloom opmaken en dan wil ik het zeker eens gaan proberen op die slabs. Tot die tijd spiek ik lekker mee met jouw kweekjes, blijf ze vooral delen!

    #32
    Dit was van een vorige ronde op mapito.

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      sugoi!

    • Pit
      Pit commented
      Editing a comment
      Kansha broeders!

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Jūbun ni kaseida

    #33
    Week vier van de bloei is vandaag begonnen. De Sugar Punch planten maken het goed en bloeien lekker snel!





    Ze zuipen overigens als vissen. Om de dag drinken ze 3-4 liter water. De R.P.P. x Chemdawgs gaan ook lekker maar bloeien iets minder snel. De hoogste toppen heb ik gisteren geknakt, zodat hun zusters op de achterste rij ook nog wat licht krijgen.



    Misschien bloeien ze langzamer omdat ze onder 600 watt staan i.p.v. 1000 watt, of het ligt aan de genetica. Ik weet het niet, ze krijgen dezelfde behandeling.

    Comment


      #34
      jah dat gaat lekker daar! we zitten ongeveer op het zelfde stadium ! leuk om zo te vergelijken

      Comment


      • Pit
        Pit commented
        Editing a comment
        Dank je, Philly!

      #35
      De Sugar Punch en de R.P.P. x Chemdawg planten bevinden zich in week vijf van de bloei.













      Sommige pheno's zijn een tikje overvoedt, maar daar maak ik me niet zo'n zorgen over. Volgende waterbeurt gewoon ietsje lager insturen.

      Comment


        #36
        Jij hebt een mooi groen woud staan Nice
        The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
        5 lekkere grieten onder de zon

        Comment


          #37
          Netjes Pit,,,donders mooi
          Zeg maar zo, Keep It Simple

          Comment


            #38
            plantjes lekker fier met de bladeren omhoog! gaat lekker he!!!

            Comment


              #39
              Bedankt voor de leuke reacties!

              Comment


              • ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                welverdiend!
                goed bezig hier

              • Pit
                Pit commented
                Editing a comment
                Thanks bro!

              #40
              Prachtig
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...esia-lemonator

              Comment


              • Pit
                Pit commented
                Editing a comment
                Thanks, Toverfee!

              #41
              Nice artiekel. Proper eb en vloed systeem je hebt daar. Het moet goed zijn zo'n mooi groen dek je hebt. Als ik goed heb gelezen pomp je alles handmatig? Dan gebruik je maar 1 pomp maar 'stofzuigt' je het op? Ik ben zelf bezig met een ander systeem op hydro.vandaar de intresse. Maar ik zou liever alles automatiseren. Mss heb je al plannen? Had voordien aerosysteem maar ben daar niet zo content van.(ec en vooral ph schommelen teveel). Groeten

              Comment


                #42
                Hoi Windows, bedankt voor je reactie en wees welkom! Je hebt het goed gelezen, ik gebruik inderdaad een pomp om het water er in- en vervolgens er weer uit te pompen. En ik heb een pomp zonder slang in het vat die het voedingswater mengt. Met een extra pomp in het vat en een timer is dit systeem prima te automatiseren. Je laat de pomp in het vat die het voedingswater in de lekbak pompt om bijvoorbeeld 15.00u aangaan en om 15.30u weer uit. Daarna laat je de pomp in de lekbak die het terug pomp aangaan om 16.00u en weer uit om 17.00u rekening houdend met de opstartfase.

                Verder regel je de Ec en de pH in het vat voordat je het voedingswater er in pompt. Dit systeem is waterdicht en sinds ik zo te werk ga heb ik er geen omkijken meer naar. Op aarde werkt het overigens ook prima.

                Comment


                  #43
                  Gaat wel goed daar!


                  Enige wat ik me altijd afvraag met hydro is hoe je de LV goed krijgt?

                  Comment


                  • Pit
                    Pit commented
                    Editing a comment
                    Dank je! Gewoon de afzuiger wat hoger zetten indien nodig. Ik houd de LV rond de 40%.

                  • philly
                    philly commented
                    Editing a comment
                    da's wel heel laag. dat lukt bij mij niet. mijn 750m3 afzuiger draait nu op 30Hz en dan zit de lv tussen de 55 en 67... is dat te hoog dan ?

                  • Pit
                    Pit commented
                    Editing a comment
                    Ja dat vind ik wat te hoog, maar niet problematisch nog. Zet de afzuiger de volgende ronde maar eens wat harder.
                    Last edited by Pit; 20 February 2019, 08:28.

                  #44
                  Ziet er goed uit man! Kijk al stiekem mee door de gordijnen. Word hier, en andere hydro's, erg blij van. Ik lees minder last van beestjes maar ook kortere cycli dus de energie vanvan ex pompen vallen dan weg omdat de lamp minder aan staat.

                  Twijfel om mijn kast (aarde) te verplaatsen naar een andere ruimte en alsnog in mijn douche te gaan kweken. Maar goed zien er erg goed uit die plantjes

                  Comment


                  • philly
                    philly commented
                    Editing a comment
                    kan je je aarde kast niet ombouwen naar hydro? is echt niet zo moeilijk....

                  • groot
                    groot commented
                    Editing a comment
                    De zolder waar die nu staat is geen water. Loop nu dus water te dragen. Dus kast kan naar beneden, moet in ieder geval. Als ik kijk naar watervaten dan wil ik een ruim vat hebben en dan past het niet meer in de kast. Maar je hebt een punt, ik ga er nog eens naar kijken. Thx

                  • Pit
                    Pit commented
                    Editing a comment
                    Dat je met hydro kortere cycli zou hebben is een mythe, maar als deze kweekwijze je aanspreekt kan je je aarde vervangen met kokos en eerst een rondje zo doen. De potten flink inwateren (Ec = kraanwater + 1 en pH is 5.8) en dan een week wachten. Het is heel makkelijk kweken als je het mij vraagt.

                  #45
                  Ik heb van alle Suger Punch planten een stek gesneden omdat ik de genetica toch veilig wilde stellen. De planten stonden toen al een week in bloei, maar dat is niet zo'n ramp. Twee stekken staan nu alweer een week te groeien zoals te zien is in mijn kweekverslag op kokos.



                  Voor stekken gebruik ik ledstrips en steenwol blokken, want die vind ik simpelweg het handigste. Dat je op het label kan schrijven wat de genetica is vind ik makkelijk en dat je geen modder of kokos in kleine potjes hoeft te doen bezie ik als een voordeel.


                  Stekken zijn gevoelig voor ongedierte, dus voorzichtigheid is geboden!

                  Wanneer je stekken bij de stekkenboer vandaan haalt, kan je er donder op zeggen dat ze vol spint zitten dat resistent is. Doch als je je stekken zelf snijdt van je eigen schone (zaad)planten, dan is het een heel ander verhaal! En schone stekken hebben flink wat voordelen voor de hobbyist die de centen voor de stroomrekening maar een keer uit kan geven. Je hoeft geen duur zaad te kopen, je weet wat voor genetica je hebt (dezelfde pheno's) en je kan hermafrodieten uitsluiten.

                  Comment

                  Bezig...
                  X