Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schuur-kweek : White widow AF in homemade DWC systeem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Schuur-kweek : White widow AF in homemade DWC systeem

    Korting op 420shop
    Hoi allen,

    Daar gaat ie dan.
    Al jaren groene vingers en heb van alles gekweekt wat los en vast zit. Verschillende manieren uitgeprobeerd en kan wel zeggen: ik ben een hydro fan. De mooiste en snelste resultaten behaal ik hier mee. Speel al een tijdje met het idee om een aantal wiet plantjes te kweken. Waarom: just for the fun.

    Ik heb mezelf een mooi DWC systeem gemaakt voor 2 planten met een controle bak. Eigenlijk zijn het gewoon 3 bakken met deksels die op de bodem en op het niveau van de voeding aan elkaar gekoppeld zijn. Wanneer ik een aanpassing wil doen aan de PH of voeding doe ik dit in de controle bak, in 2 uur tijd is de aanpassing verspreid door de andere bakken. (Dit heb ik getest en het werkt)

    het mooie van het hele verhaal is dat de BERTUS BUBBLER eigenlijk onbeperkt uitbreidbaar is.

    Waar moet ik het mee doen:

    Wat: 2x White widow auto
    Waar: in de schuur
    Systeem: Home build aka THE BERTUS BUBBLER
    Lamp: 2x viparspectra 300w
    Luchtpomo: Hailea ago 6910
    Ventilator: 50 watt
    Voeding: GHE flora
    Meten: milwaukee PH55 en milwaukee TDS
    Koeling: ingevroren pet flessen met water
    substraat: cultilene cubes in netcup afgedekt met hydrokorrels

    De zaden is het enigste wat me nog tegen houd. Die komen deze week een keer. ik heb er in ieder geval ontzettend veel zin in.

    Dus beste lezers, zijn jullie er klaar voor om plantjes te zien exploderen in dit systeem?




    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by QnQ; 10 June 2019, 07:01.

    #2
    Aloha Bertus, dat ziet er leuk uit.
    Welke WW autoflowers komen er in ?
    Wat gebeurt er als het waterpeil 5cm zakt ?

    Ik ben benieuwd naar de explosies. Hopelijk worden het geen babyscheetjes
    succes

    Ik heb de titel even aangepast en de led-prefix toegevoegd, want alleen 'eerste kweek' is zo nietszeggend, bovendien vertel je in de eerste regels al dat het niet je eerste kweek is, dus dat ontgaat me ook een beetje.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Bertus
      Bertus commented
      Editing a comment
      Het is mijn eerste wiet kweek. Nee dit is een beetje gelogen 10 jaar terug een keer een zaadje in de grond geduwd en ik als compleet leek bleek na een maand of 4 een herma opgevoed te hebben. Hierna voornamelijk groentes gekweekt in terra en hydro. Hydro heeft mijn voorkeur. De plantjes komen op een streng voedinggschema te staan. Dagelijks worden de bakken gecontroleerd met PH en ec/ppm en als nodig aangepast Ook worden de bakken afgetopt met voeding op halve sterkte.

      De zaden komen van Royal queen seed

    #3
    Het voedingsschema dat ik ga gebruiken
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #4
      Afjes minimaal op 20/4 houden met licht!
      22/2 werkt ook prima ze doen het zelfs op 24/0

      Omdat ik vind dat al het leven rust nodig heeft
      houd ik 20/4 aan..................
      Last edited by Ipie; 10 June 2019, 13:52.

      Comment


      • Bertus
        Bertus commented
        Editing a comment
        Thanx voor de tip. Zal het zeker ter overweging nemen!

      #5
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #6
        Gister en vandaag zijn de zaadjes ontkiemd. 2 uit 2 boven de grond. Ofja grond, steenwol eigenlijk. Toen het eerste zaadje ontkiemd was meteen mijn vat wat ik gebruik om water stabiel te maken voor gebruik gevuld en deze op stage 1 van mijn voedingsschema aangemaakt. PH aangepast, en een dagje laten staan met een luchtsteentje er in, zo hoef ik het niet door te roeren (liever lui als moe ) vanmorgen alles meteen weer bijgesteld tot de gewenste 5.8 aan ph. Vanmiddag ging ik even controleren en wat zag ik, de penwortel kwam al door het blokje heen. Tijd om mijn systeempje af te vullen en de plantjes er in te zetten.

        Waardes:
        PH 5.8
        EC 1.30
        PPM 0.65
        TEMP 25.5
        LICHT 18/6

        temperatuur is wat aan de hoge kant maar wat ijspacks doen wonderen
        Attached Files

        Comment


          #7
          De Bertus Bubbler, geweldig!
          Ga je geen problemen krijgen met de geur en je buren?
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


          • Bertus
            Bertus commented
            Editing a comment
            Ik hoop het niet. Bij Mn volgende bestelling ga ik wel zoon ona geurpot bijbestellen. Hoop dat het genoeg is met 2 plantjes. En anders heb ik nog een 5 tal geurilla plantjes die onderweg zijn

          #8
          Ik volg je even want dit wordt een monsterkweekje denk ik

          Comment


            #9
            Omdat de plantjes enkele dagen van elkaar gekiemd waren en de tweede er ook niet gezond uitzag ben ik opnieuw begonnen omdat ik niet met 2 ongelijke planten wil beginnen. Ze staan ondertussen vrolijk te flapperen in de wind met een 50 watt ventilator op hun kruintje en worden vol gedonderd met LEDlicht wat ze heerlijk vinden. Heb de lamp zelf al iets naar beneden gehaald. Het gezonde plantje heb ik met rockwool en al zo in de grond geknalt en dit word 1 van de 4 guerrilla planten die het echte buitenleven mogen proberen (in het bos aan een vennetje jaja thats the real life!)

            PH 5.8
            EC 1.35
            PPM 0.66
            TEMP 20.1

            de 29e wordt mijn eerste keer verversen met een verdubbeling van de hoeveelheden. Heb voor mezelf ook besloten dat ze op een lichtschema komen te staan van 24/0 tot dat er problemen komen. Dan pas ik het eventueel aan.

            Voedingstemp loopt ongeveer 1 graden terug per koelelement wat ik gebruik dus vandaag een rondje action gemaakt en mezelf 20 van die dingen gekocht. Kassa vrouwtje zat me wel een beetje raar aan te kijken maar boeiend......

            keep on growing,
            Bertus!

            Attached Files

            Comment


              #10
              Veel succes ziet er een mooi systeem uit goed gedaan. Ik volg!!

              Comment


                #12
                Zien er prima uit
                - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                Comment


                  #13
                  Attached Files

                  Comment


                    #14
                    Lekkerrr das mooi meegenomen.

                    Aparte wietplanten heb je staan
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                    • Bertus
                      Bertus commented
                      Editing a comment
                      Het is een trio kweek geworden haha.
                      Hydro White widow
                      Aarde White widow
                      Hydro pepers.

                    #15
                    Het setje is compleet, de filter zit er nu ook op. Gewoon een simpel dingetje met een demper er tussen 180m3 per uur. Heb hem nu zo teruggedraaid dat er een lichte onderdruk in de tent is. Best fijn om de ruimte binnen te komen en niks meer te ruiken!



                    Plantjes hebben wat probleempjes waar ik niet van kan zeggen wat het is. Als iemand weet wat het is zeg het maar! Het blad verdroogd vanuit de punt langs de randen op. Ph en alle andere dingen zijn op orde.
                    PH 5.8
                    EC 1.79
                    PPM 900
                    TEMP VOEDING 21.4
                    LUCHT TEMP 24,5
                    LUCHTVOCHTIGHEID 40%
                    Attached Files

                    Comment

                    Bezig...
                    X