Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eb & Vloed verslag MKII: Acapulco gold, Banana & Bruce Banner #3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Eb & Vloed verslag MKII: Acapulco gold, Banana & Bruce Banner #3

    Korting op 420shop
    22 December: Ontkiemen maar!
    23 December: In de steenwol blokjes
    26 December: De eerste komt boven
    27 December: De meeste zijn boven


    De volgende generatie is dus een feit, een kweekje waar ik naartoe heb gewerkt want ik wou heel graag eens sativa dominant kweken.
    Het zijn bijna allemaal kruisingen van Kush dus mijn wederhelft is heel content!

    Acapulco Gold: voor deze heeft QnQ mij helemaal warm gemaakt, komt van Barney's Farm, relatief braaf met 23% THC
    Banana (Zamnesia): Zamnesia kruising van OG Kush x unknown, oh yes 28% THC
    Bruce Banner #3 (Original Sensible): Dit is Ghost OG x Strawberry Diesel, 25% THC met een opbrengst van 750-800g/m2 dat wil ik wel eens zien

    Op aanraden van Rreppellsteeltjam deze keer starten op steenwol blokjes, dank je voor de tip dat werkt inderdaad helemaal top.
    Eerst laten inweken met lekker zuur water tot ze op een Ph van 5,6 zaten, terwijl de zaadjes ontkiemt.
    Als ze wat groter zijn gaan ze in de kleikorrels & krijgen ze voeding via het eb & vloed systeem.

    Lamp: Mars Hydro FC4800, 480W led bars lamp, zo mooi en zoveel licht! (Hier)
    Tent: Mars Hydro 120x120x200 tent, deze is ook helemaal top, voorzien van alle comfort. Ik zie ook dat er verbeteringen zijn tegenover mijn 100x100x180 tent, ik ben een zeer tevreden klant. (Hier)
    Afzuiging: buis van met 780M2 capaciteit, deze ronde steek ik nog een nieuwe koolstoffilter met 600M2 capaciteit, ik begon nl. wat te ruiken dus tijd voor een nieuwe.
    Eb & vloed systeem kan je dadelijk in de foto's bekijken. Ik heb ook ergens een thread met meer uitleg. Nu heb ik het watervat buiten de tent & de vloedbak op een framepie
    Aansturing: Ook deze keer ga ik alles aansturen via de Pigrow, nogmaals dank aan anoniemand voor de tip. Ik zit alleen nog altijd op de juiste weerstand te wachten om de temp/humid sensor te laten werken...
    Heater: olie gevuld kacheltje van 500W, zit een thermostaat in dus die gebruik ik dan maar, alternatief kan ik hem aan/uit laten zetten door de pigrow.

    De voeding: A+B Voeding van Plagron, deze keer zal ik dat aanvullen met Green sensation op aanraden van philly en de EC beter in de gaten houden, ik vermoed dat er daar ook iets niet helemaal gelopen is zoals het hoort. Morgen krijgen ze waarschijnlijk hun eerste drupjes voeding in hun blokkie ^_^

    Ohja en deze keer meer dieven! Ik dacht nu echt veel te hebben gedieft maar de hoop fluff toppies zegt wat anders.

    Dan tijd voor wat foto's van de setup (de mannen van Mars Hydro mogen mij altijd contacteren voor sponsoring ):
    ex_IMG_20201225_112553174_HDR.jpg ex_IMG_20201225_112549038_HDR.jpg

    Hydro systeem:
    ex_IMG_20201226_152033748.jpg ex_IMG_20201226_152021351.jpg
    ex_IMG_20201225_111349796_HDR.jpg ex_IMG_20201225_112536906_HDR.jpg ex_IMG_20201226_154122780.jpg
    ex_IMG_20201227_141001919.jpg
    Ik vermoed dat mijne setup nu wel zowat klaar gaat zijn!

    Dan de dames, zeker de acapulco is meteen boven komen piepen:
    ex_IMG_20201223_211406266.jpg ex_IMG_20201226_180427854.jpg
    ex_IMG_20201227_120707913.jpg
    De dames die je nog niet ziet, zijn echt bijna daar, ik ben eens gaan piepen maar daar heb ik geen foto's van.

    Gare groeten, smoke ze nog zou ik zo zeggen!
    3D1EAC45FE814D9DAE4034E23E34B89F.jpg
    Attached Files

    #2
    Denk erom, ook in stekblokjes kan je wortelrot krijgen, door te nat!!

    Beste is op licht vochtige perliet of kleikorrel laag.

    Comment


    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Ik zal er dadelijk korrels onder gaan leggen dan. Ze zijn wel uitgedrupt voordat de zaadjes erin zijn gegaan trouwens

    #3
    Mooi systeem.
    Uit je bouwverslg blijkt dat je een VIJVERPOMP UBBINK XTRA 900 / 900 L/H hebt.
    Nu weet ik dat die hoeveelheid liters dat die fabrikanten opgeven vaak met wat korreltjes zout genomen moeten worden.
    Dus ik wilde eens vragen hoe lang het duurt voordat je bak zo vol is dat het water door de overloop weer wegloopt?
    En op welke hoogte zit je overloop?
    De binnenmaten van je bak zijn 83 x 83 cm als ik juist lees in je linkje.

    Comment


    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      De bak zit ongeveer op een 6m-7m vol, en ik heb hem 15m lopen. Als er niets in de bak zit, is dat toch een ruw geschatte 100l , die 900l is ook wanneer je rondpompt, als je omhoog pompt, is het altijd minder, alsook door een relatief dunne slang pompen. er staat in alle geval een permormantiecurve op de doos met hoeveel l/u je kan verwachten bij welke hoogte.
      De voedingston is een 30cm hoog dus het water komt tot max 28cm en da's echt wel tot de nok vol dan. De afloop zit op 29 cm, het frame loopt licht af dus de overloop zit op een 30cm van de grond.
      Als je wilt kan ik je de maten doorgeven van het frame, de bak is inderdaad 83*83 binnenin, maar het frame is iets smaller omdat je anders de afloop mee hebt en die steekt uit, waardoor je afloop oploopt Dat frame heeft een lokaal bedrijf voor me op maat gesneden, met koppelstukjes en alles 30,22€ ik heb zelf nog wel iets moeten zagen omdat ik naast de maten van de middenste stang zat :p

    • Rob Roy
      Rob Roy commented
      Editing a comment
      Bedankt voor het rap antwoorden!

      Het gaat er me vooral om hoeveel zo'n pomp nou echt levert.
      Ik had een keer een pompje gekocht, maar bij een opvoerhoogte van minder dan een meter presteerde hij nauwelijks nog voldoende.
      Op de doos stond ook zo'n mooie grafiek, maar die klopte dus van geen kanten.

      Als je 100 liter doet in 6 tot 7 minuten is dat wel heel goed. Dat is dan 850 tot 1000 liter per uur.
      Ik denk niet dat je dan 100 liter hebt in jouw bak, want als je water 10 cm hoog zou komen (voordat het door de overloop verdwijnt) zou je iets van 70 liter hebben.
      Vandaar ook de vraag tot welke hoogte je afvoer gaat.

    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Ja als de pomp aangaat zonder dat dat gaasje erover zit, spuit het recht omhoog de bak uit dus daar zit zeker een hoop kracht achter.
      Ik heb de bak laten vollopen met nog een extra teutje en dan kom ik op een 15cm hoogte uit en da's ook echt tot aan de rand. Ik heb ook maar getimed door op m'n klok te kijken hoe laat het was... Ongeacht, goeie pomp!
      De hoogtes zijn vrij krap maar het vloeit ongeacht heel goed weg, zolang het maar iets lager staat is het al genoeg.

    #4
    vette setup!!

    Dat komt helemaal slim.
    Ik zaai trouwens gewoon direct in de kleikorrels, geen gedoe met steenwol oid... Komen altijd uit.
    water beetje afzuren naar 5.8a 6.1 en gaan! vanaf ze boven staan doe ik A en B in het water. Maar ze kiemen net zo goed met water dat al voeding bevat.
    Ik hoop voor jou dat je nooit een lek hebt, want door je vat uit de tent te laten neem je daar wel een risico... Bij mij staat de kweekbak op het vat, dus als ik een lek heb, lekt ie in het watervat. Je frame is wel mooi gemaakt, maar ook daar zou ik persoonlijk kiezen voor een extra stevig frame dat super stabiel is... staat je frame op kunststof pootjes? Zorg ervoor dat de poten de lekzak niet beschadigen, als je dan eens wat liters lekt, dan zitten ze daar in opgevangen. (heb ik al meermaals voorgehad)
    verder heel erg benieuwd naar de soortjes die gezaaid hebt...

    Comment


    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Thanks Philly,
      Het frame heb ik op maat laten maken, da's volledig aluminium 25mm muv de verbindingstukjes die zijn kunststof. onderaan de poten zit een eindstukje kunststof en is wat zachter.
      7 poten leek me wel genoeg eigenlijk, mss had ik er nog 2 extra kunnen nemen maar dat leek mij net wat overkill
      De zaak die het frame heeft gemaakt doet normaal volieres, die hebben overigens prachtig werk afgeleverd, voor 30€ alles samen
      De lekken da's helemaal waar, er zit onderaan wel een lekding in de tent en da's 120*120 dus die kan wel wat baas moest er wat lekken. Ik ga in alle geval nog wat testen om calamiteit te voorkomen. Alle stekkers ed hangen in alle geval op minstens 1m hoogte en ook op een aparte kring.

      Vorige keer had ik inderdaad gewoon op klei gedaan, de steenwol bevalt op zich wel, lekker makkelijk om daarna in de kleikorrels te ploppen, inderdaad met gewoon afgezuurd kraantjeswater laten ontkiemen, morgen begin ik met wat voeding erbij en als de wortels komen piepen uit de blokjes dan gaan ze in de grote zakken.

      Tot nu toe zijn er 8/10 boven, dat is zeker al voldoende maar liefst heb ik er 9

    #5
    6 januari: 15 dagen sinds ontkiemen

    De dames stellen het allemaal goed, nuja er is 1 dame (nog) niet komen kijken maar dat is geen erg ze zijn met 9 en da's hoeveel ik er wou.
    Deze keer hebben ze het overpotten veel beter doorstaan en ze zijn alweer aan het groeien.
    Ik heb de korrels op voorhand laten weken in afgezuurd water (5.8 ongeveer) en dan ook eens extra gespoeld in de tent in de wortelzakken met afgezuurd water.
    Hierna het wtaervat laten leeglopen en opnieuw gevuld, voeding erbij, afzuren en klaar.

    Het water laat ik maar een 5cm spoelen, zo moeten de wortels gaan zoeken naar vocht. Als ik ga kijken geef ik ze langs boven wel een lekje (20ml) water.
    Alle sensors werken en ik heb een grafiekje gemaakt van het klimaat in de tent:
    grafiekje.JPG
    Elke kleur is een nieuwe dag, gisteren is er precies even een heel hoge LV geweest, misschien een meetfout ofzo?

    De transplantatie, even een keer extra keer de kleikorrels gespoeld in de tent:
    ex_IMG_20210103_163549430.jpg ex_IMG_20210103_161836809_HDR.jpg

    En dan de huidige situatie, als je goed kijkt kan je ergens plantje 10 vinden:
    ex_IMG_20210106_194225907.jpg ex_IMG_20210106_193712943.jpg

    en dan eens zien of een gifje werkt, ik vermoed van niet
    1367524887562.gif
    En nog een gratis leuk plaatje:

    1385753615419.jpg
    Doeidoei, veel groeiplezier nog allemaal!

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Er moet wel een klein laagje water onder de kleikorrels staan.

    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Er wordt al gespoeld hoor, elke dag doe ik er ook water overheen. Ze staan zeker niet droog, daar kijk ik elke dag naar.
      Of moet ik toch extra water voorzien dan?
      Ik zou het water ook hoger kunnen laten komen, ik dacht nu dat ze op deze manier meer naat water moesten gaan zoeken
      Ze groeien overigens zienderogen, tweede set blaadjes komen eraan en zelf nr 10 is komen piepen

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ik maak de stekblokjes 1 keer nat, daarna alleen een laagje water onderin.

    #6
    Mooie set-up, dat ziet er allemaal piekfijn uit!
    En die eb- en vloedtafel is fantastisch! Ben groot van irrigeren bij wijze van ebben en vloeden. Wat voor tafel is dat precies, wil je daar wat meer over vertellen? Deze ga ik volgen!
    Last edited by Hork; 7 January 2021, 01:29.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Ohja de lekbak is heel stevig dat lijkt een beetje op glasvezel, ik heb hem een aantal keren helemaal vol laten (over)lopen en die geeft geen kick, alleen zorgen dat het middenste ondersteund is, de zijkanten die geven helemaal niks mee.
      Als je op cultureindoor kijkt zie je dat ze ook bakken met frame en potten verkopen, die frames zitten ook aan de onderkant:
      https://www.cultureindoordiscount.be...t-systeem.html
      Ik heb in het midden een extra poot voorzien, en ik laat het wat aflopen zodat alles goed wegloopt.
      Ze hebben wel maar een 85l tank, da's niet genoeg om de bak te laten vollopen + geen pomp om te circuleren

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Geweldig en ze zitten ook in Nederland zie ik! Maar eerder had je het er over dat het uit Canada moest worden verzonden toch? Doch zie ik staan gratis verzending. Of zit dat bij de prijs ingecalculeerd?
      Last edited by Hork; 9 January 2021, 17:12.

    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Er staat een sticker op met made in Canada, maar ik denk niet dat ze vanuit Canada verzonden worden.
      Deze heeft een week op zich laten wachten, en ik moest bijbetalen voor de verzending omdat het zo groot is, dat was €15,65 dus €65,65 kwam ik dan uit maar misschien kan je vanuit Nederland goedkoper later verzenden? Ik zou eens proberen naar afrekenen te gaan, dan krijg je de prijs met verzendkosten
      Last edited by Elkwazizi; 9 January 2021, 23:39.

    #7
    9 januari:
    18 dagen sinds ontkiemen


    De dames zijn lekker aan het gaan.
    EC zit op 1, Ph 5.9
    Verder niet veel te zeggen eigenlijk, alles is goed aan het bollen.
    foto's van 7, 8 en 9 januari
    ex_IMG_20210107_195120112.jpg ex_IMG_20210108_174559958.jpg ex_IMG_20210109_172228405.jpg

    Ik denk dat het hier wel goed ga komen, ik heb er een goed gevoel bij!
    De Green sensation, betere EC meter en nieuwe koolstoffilter komen er aan, happy days
    Attached Files

    Comment


      #8
      De lamp mag wel wat lager zou ik denken! Verder ziet het er prima uit!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ik zou zeggen: vaar niet blind op boekjes en speel er mee! Hoe minder ver de lamp van het gewas hoeft, hoe meer licht je planten krijgen en licht = gewicht.

      • Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        Ok thanks voor de tips!
        Ik zal de lamp elke dag wat dichter zetten, dan kan ik nog elke dag evalueren of het goed gaat of niet

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Zaailingen kunnen verdacht veel hebben, wees niet te bang want de weegschaal zal naar jouw kant hellen!

      #9
      17 januari:
      26 dagen sinds ontkiemen


      Sja deze week een beetje minder, de dames zijn wat slapjes gaan hangen en verkleuren, volgens mij was het hoog tijd om het water te vervangen te vrijdag want nu staan ze er weer mooi bij.
      Ik heb ook nog eens gespoeld met wat zuurstofwater erbij, hopelijk al de algen weer dood nu.
      Dan kwam ik nog een luchtpompje tegen wat ik had gekocht had om een DWC emmer te maken, dus die heb ik nu aan het werk gezet in m'n watervat, lekker 2 van die zuurstofsteentjes erin.
      De lamp heb ik ook wat teruggeschroefd nu qua kracht want ik was ze aan het burnen denk ik, ze zijn ook niet aan het strekken ofzo dus ik denk dat 35% van de 480W wel voldoende is.

      Foto's 11 - 12:
      ex_IMG_20210111_175132598.jpg ex_IMG_20210112_192940350.jpg
      13-14
      ex_IMG_20210113_182800177.jpg ex_IMG_20210114_191803415.jpg
      15e zien ze behoorlijk geel, voedingsvat vervangen
      ex_IMG_20210115_234534090.jpg ex_IMG_20210115_234538888.jpg
      Gisteren en vandaag:
      ex_IMG_20210116_101324706.jpg ex_IMG_20210117_160347624.jpg
      Dan plantje vooraan midden met de meeste verkleuring:
      ex_IMG_20210117_160402272_HDR.jpg ex_IMG_20210117_160356437.jpg

      Al het nieuwe ziet er mooi groen uit dus ik vermoed dat het wel weer goedkomt.
      De EC is intussen ook wat verhoogd naar 1,2, Ph staat nu op 5,7

      Als ze terug mooi groen staan, ga ik de lamp eens proberen dichter te hangen, ik denk dat de 50% net wat teveel was vorige week, beter lagere sterkte maar dichterbij hangen zoals Hork zegt ^_^
      We zitten trouwens ook met 10 plantjes, want de laatste pieper is eigenlijk helemaal niet slecht bezig.

      Al bij al gaan we goed! Kheb er nog altijd een goed gevoel bij.
      De LV zou wat hoger mogen want die zit meestel tussen den 30-40, 's nachts wat hoger maar niet rap boven de 50.
      Temps zitten tussen dan 23-29 met de lamp aan, meestal heel stabiel rond de 26.
      Met de lamp uit gaat ie niet onder de 18, ik zou het liefst ergens rond de 20 houden dus de verwarming gaat ietsje hoger.

      Ik denk dat we dus nog goed zitten, ze blijven lekker groeien en ik hoop over een week/2 weken de lamp om te zetten naar 12/12

      Zo dat was ie weer, gare groeten!
      Attached Files

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Zuurstofpompje eruit, want dat verhoogd de pH, en dan waterstof(peroxide) er in, dat moet/kan je continue gebruiken.
        En voeg wat calmag toe, mag je ook elke dag gebruiken.

        Kijk even in de verslagen van vaperke en philly welke ec en pH zij aan houden.

      • Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        Het water komt nu tot 5cm, misschien beter tot 10cm laten komen dan?
        Ik ben nu de EC waarde van het kweekschema van plagron aan het aanhouden in alle geval. Op het etiket staat dat er calcium & magnesium in de A+B voeding zit, zou ik die dan nog meer moeten bijgeven? Het ziet er inderdaad wel als zo'n tekort uit en ik heb hier gewoon calmag liggen.
        Ik wist niet dat een zuurstofpompje de Ph zou verhogen, die haal ik er dan uit.
        Waterstofperoxide zit er in alle geval bij in het water deze keer. Vorige kweek heb ik dat sporadisch eens erbij gedaan, maar misschien best altijd meegeven dan?

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Giet maar een beetje via de bovenkant langs de wortels zodat je zeker weet dat ze water krijgen.

      #10
      Ziet er goed uit maar de Ec mag wel wat hoger. Probeer maar eens naar Ec 1.6 te gaan want ze zijn aan de gele kant. En de pH mag wel wat lager voor betere stikstofopname, bijvoorbeeld 5.0 tijdens de groei en 5.8 tijdens de bloei.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        Ga ik morgen zeker proberen! Bedankt voor de tips

      #11
      31 Januari:
      40 dagen sinds ontkiemen
      2 dagen 12/12


      Het is wat druk geweest en dus heb ik m'n topic niet meer zo goed onderhouden.
      Ik heb de dames gelukkig wel goed onderhouden en die zijn er nu weer goed aan toe!
      Ze zijn allemaal getopt en de lamp staat sinds 2 dagen op 12/12

      Nu is het kijken of er uitschieters gaan komen die we een tweede keer toppen. Ik moet zeggen alle dames staan redelijk gelijk op dus dat zit wel snot denk ik.

      Vandaag gaan we het vat vervangen:
      Ph was 5,6 en EC 1,3 en dat wordt 5,8 en 1,4 dat doe ik na dit typwerk

      Ook heb ik (eindelijk) mijn sensor perikelen verholpen met een nieuwe soort sensor, BME280 noemt dat, ook voor een paar € te koop op Ali en die geeft ook de atmosferische druk weer, leuk!
      Hierbij hoort natuurlijk een grafiekje:
      grefiekje.JPG
      Het is wat droogjes in de tent geweest, na toevoegen van een fan is dat verholpen, ik snap niet goed hoe dat precies zit maar we zitten in alle geval goed nu
      De heater wordt nu ook aangestuurd door de sensor waardoor die mooier tussen de 20-22 blijft in de nacht.
      Door het hele zonnepaneel debacle heb ik de lamp nu overdag opstaan in plaats van 's nachts, dank je wel overheid!

      Ik kan jullie natuurlijk niet zonder foto's laten zitten
      19 & 21:
      ex_IMG_20210119_173402936.jpg ex_IMG_20210121_184142930.jpg
      ex_IMG_20210121_182944171.jpg
      24 & 25:
      ex_IMG_20210124_131933852.jpg ex_IMG_20210125_184918401_HDR.jpg
      27 & 28:
      ex_IMG_20210127_182423939.jpg ex_IMG_20210128_174955651_HDR.jpg
      Op de 28e heb ik getopt en hier zijn de foto's van de 30e:
      ex_IMG_20210130_161758275_HDR.jpg ex_IMG_20210130_161753855_HDR.jpg

      Zoals je kan zien, zijn ze lekker hard aan het knallen!
      De 29e was hun eerste dag onder 12/12 en kijk ze al maar eens gaan
      De huidige voorraad begint al flink te slinken, ik heb nog wel wat van mijn eerste kweekje over ook. We roken er hier ook met z'n twee van dusja...

      De lamp staat intussen ook wat dichter, alsook de "power" op 75% nu, die gaat elke dag een paar % omhoog tot we op 100 zijn, dan gaat de lamp dichterbij komen (of de dames groeien er binnenkort naartoe waarschijnlijk).

      Ik heb er alle vertrouwen in momenteel, we zijn die moeilijke start weer door en ik heb geleerd dat we in het begin elke week het water moeten vervangen & h2o2 toevoegen! heel belangrijk.
      Volgende kweek gaat toch terug op aarde worden i.v.m. de warme temperaturen en een watervat --> ik ga geen koeler kopen voor de zomer.

      Als ik nu reken --> 12 weken na omzetten op 12/12 kom ik uit op eind april om te oogsten, gegeven dat ze ook echt 10 weken bloei nodig hebben (ze zijn sativa dominant dus ik denk het wel).
      De volgende kan ik starten in m'n voorgroeitent natuurlijk maar tegen dan zijn de temps al zodanig hoger dat een watervat koeling nodig gaat hebben, dus dan gaan we maar voor aard in de zomer ^_^

      Hopelijk genieten jullie ook zo van het kweken tijdens deze moeilijke tijden!
      Mag de toprot wegblijven alsook andere nare ziektes!

      Groetjes

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        De fan mengt de lucht, de warme vochtige lucht stijgt normaal en word afgezogen.

      • Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        Dus al de LV te hoog gaat, kan ik die fan dus beter afzetten?
        Ik heb er altijd nog eentje extra inhangen in de bloei om toprot te voorkomen... Mss dus best niet doen?

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Welk zonnepaneel debacle?

      #12
      Niet veel te melden, de dames zijn hard aan het groeien.
      Ze mogen anders wel eens de hoogte in beginnen te gaan, vermoedelijk komt die groeispurt er zeer spoedig aan.
      De wortels zitten intussen al door de zak heen.

      Foto's 31e
      ex_IMG_20210131_150328507_HDR.jpg ex_IMG_20210131_150340141_HDR.jpg
      ex_IMG_20210131_150301857_HDR.jpg

      En dan 1 - 2 feb:
      ex_IMG_20210201_172637195_HDR.jpg ex_IMG_20210202_191616478.jpg

      Comment


      #13
      Ziet er goed uit! Die groeispurt heb je bij led niet zo extreem als bij hps heb ik gemerkt. Sinds ik met led kweek ben ik al een paar keer te vroeg geschakeld, anticiperend op die groeispurt.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        Thx! Ik heb alleen nog maar op LED gekweekt dus kan de vergelijking niet maken maar de vorige keren begon er de 2e week na omschakelen een serieuze groeispurt in alle geval.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment

      #14
      26 februari 2021
      66 dagen sinds ontkiemen
      sinds 14-15 februari in de bloei, dus een 12-13 dagen bloei nu

      Het is lang geleden maar ik heb het veel te druk gehad en dan maar uitstellen
      Nouja tijd om nog eens een update te doen dus!

      De EC zit nu rond de 2 en ik heb extra calmag bij de voeding gedaan want ze zitten lekker dicht tegen de lamp aan. Ph op 5.8, of daar rond.
      De groeispurt is dus niet uitgebleven maar ik heb nog een dikke 20cm over en ze zijn bijna niet meer aan het groeien, helemaal top dus.
      Lekker dikke stammen en vandaag ook pas een net gehangen nah et snoeien om ze wat uit elkaar te houden.

      We hebben wel heel veel blad weggehaald want het stond veel te druk, ik denk dat ze vandaag toch de laatste snoeibeurt hebben gehad maar je weet nooit.
      Er zit al zoveel hars overal, en de geuren in de tent zijn echt heerlijk!
      De dames gaan wel echt heel hard, zalig! en ze zijn zeer gulzig dus ik zit best wat boven wat er op het schema staat.
      Ik heb er een goed oog in, hmmm ik kijk uit naar al die heerlijke smaakjes

      Er is wel een te hoge LV in de tent, hiervoor ook maar eens een degelijke ontvochtiger gekocht zodat ik tegen de oogst naar 40% LV kan gaan en om toprot voor te zijn.
      Binnenkort nog wat andere growshop aankopen doen, ik was aan het denken A+B van een ander merk te pakken als plagron deze keer.
      Iemand suggesties voor samen met green sensation te gebruiken?
      Even een grafiekje derbij (die nieuwe sensor blijft goed werken dus):
      colorful_graph.png

      De green sensation gaat er overigens vanaf volgende week halve dosis bij en de week daarop de volledige dosis to 2-3 weken voor de oogst.

      Dan is het tijd voor heel wat foto's
      2 feb + 7 feb
      ex_IMG_20210202_191616478.jpg ex_IMG_20210207_182300120_HDR.jpg
      10 + 13 feb (2x)

      ex_IMG_20210210_193006847_HDR.jpg ex_IMG_20210213_134428409_HDR.jpg ex_IMG_20210213_134942229.jpg
      14e eerste dag bloei mss kan ik wel en dag eerder tellen:
      ex_IMG_20210214_132336182.jpg ex_IMG_20210214_132332318.jpg
      19 en 20:
      ex_IMG_20210219_180909328_HDR.jpg ex_IMG_20210220_164125147.jpg
      en dan gisteren en vandaag:
      ex_IMG_20210225_175420165_HDR.jpg ex_IMG_20210226_155112184.jpg

      Er staan er trouwens 10 in want die nakomer is nog serieus omhoog geschoten. De zusjes in de achterste rij zijn niet allemaal zo succesvol qua hoogte maar we kijken wel hoe ze het ervan af brengen.

      Dat was ie weer!
      Hopelijk blijven we zo doorgaan, ben er echt blij mee!
      gare groeten

      Attached Files

      Comment


        #15
        Ziet er netjes uit

        Comment

        Bezig...
        X