Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer Hydro onder Chinese LED-panelen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Of het rot veroorzaakt weet ik, maar misschien is het een onderdeel van het probleem.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ben even wezen zoeken. UV-C veroorzaakt geen ijzertekort. Het breekt wel ijzerhoudende chelaten af in voeding (indien die er in zitten). Dit uit zich zoals door reppel vermeld in rode vlekken op het blad. Hier heb ik absoluut geen last van. (Maar volgens mij zitten er in in hy-pro ook geen chelaten)

    Goedemorgen... uiteraard is het nog veel te vroeg om iets met zekerheid te kunnen zeggen maar ik heb gisteren vrij veel H2O2 gedoseerd en zojuist nog een beetje extra maar de dames tonen nog redelijk. Voor de volgende ronde ga ik sowieso meer h2o2 doseren, ik denk aan wekelijks 1 ml/L 12%. Gisteren ook maar wat wortels uit de leidingen gehaald... heeft 1 van jullie goede ideeën over hoe wortels in de leiding te voorkomen? Ik maak gelukkig gebruik van 50mm buizen maar ook deze kunnen dus dicht gaan zitten.
    Tegen mijn gevoel in ga ik ook eenmalig chloor doseren. Heb nu ook wel een beetje een gevoel van... alles of niets. Dus of ik trek alles zaterdag eruit (als er nog meer vergeling optreed en de andere dames dus ook aangetast zijn) of ik bloei lekker af.
    2EB7EBC5-EF1D-4E85-B287-624C89096481.jpeg 37D2BB00-7C48-460E-B2C7-EC52CAB771B0.jpeg FF3AF438-B5D2-4EEE-8001-22333F413243.jpeg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Kan dat chloor samen met peroxide?

      Tsja wortels, ze volgen de stroming van het water, dus eh.......... zakken van worteldoek en dan het water met een klein pompje van boven er in.


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Laat worteldoek dan wel water door? Want klinkt best als een goed plan. Zou ze aan de deksels kunnen bevestigen om ze eenvoudig uit te kunnen nemen

    Net potten op je in een uitgang vd bak, als een hoedje alware aan de binnekant vd bakken. Door de stroming worden de wortels dan meer opzij geleid. Als je nog met lucht in je bakken werk kun je dit ook doen met eeen lucht steen precies onder de uitgang van je bak te zetten de bubbels omhoog verkomt dan de wortels in het buizen systeem spoelen.

    De peroxide van 12% en een ml/l per week, is nog niet afdoende als preventie. De peroxide is dan al weer te lang uitgewerkt. 2-3 per week zou een goed startpunt zijn als preventie.

    peroxide is als preventie prima maar als "cure" gaat het niet effectief zijn.



    hier een voorbeeld van een verschil van 3 dagen met behulp van chloor. Met peroxide kreeg ik het niet weg het was meer onderhouden dat het niet erger werd.

    Day14 (11).JPG IMG_1240.JPG
    Last edited by mafferd; 27 April 2021, 10:00.

    Comment


    • mafferd
      mafferd commented
      Editing a comment
      heb het zelf enkel preventief gebruikt, de dunne bleek en nooit hoger gegaan dan 3ml/l. Dus dat is wat ik nu zelf zou doen eerst op 3ml/l starten en het een paar dagen geven, klaart het op dan zit je al goed en anders kun je dan alsnog verhogen. Dat wat je gelezen had was toch niet per toeval op basis van gallons?

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Zojuist 300ml bleekwater gedoseerd. Vreemd genoeg lijkt het geen invloed te hebben op de ec en/of ph

    • mafferd
      mafferd commented
      Editing a comment
      Het heeft idd ook geen tot bijna geen invloed op je ec en ph waarde

    Klote van de wortelrot Voor het eerst ik hoop dat je de andere planten gezond kan houden!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Nou ik hoop het ook van harte. Zit al weer tijd zat in. Aan de andere kant zijn er ook wel wat aanpassingen die ik nog wil doen die dan wel heel mooi kunnen

    IMG_3392.jpeg IMG_3393.jpeg IMG_3394.jpeg Deze foto's ter eigen referentie. 1 minuut voor toevoeging van 300 ml bleekwater (net geen 3ml per Liter).
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Ik ben benieuwd, we duimen alvast mee

    En voor de vergelijking....
    Overigens vertelde de NidoPro me netjes dat de PH meter opnieuw gekalibreerd diende te worden dus dat maar gedaan (heb een hekel aan rode bolletjes op mijn scherm)
    IMG_3404.jpeg IMG_3409.jpeg IMG_3405.jpeg
    Attached Files
    Last edited by Voor het eerst; 28 April 2021, 08:49.
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Eerlijk gezegd denk ik dat de Kush en skunk het wel red. De Purple Haze.... ik durf het nog niet te zeggen. Indien geen verslechtering laat ik het spul staan. Indien er zaterdag geen verbetering is haal ik het eruit en start ik opnieuw. Aan de andere kant komt als het goed is mijn nieuwe RDWC systeem binnen en ik wil die ook wel graag proberen en ik heb nog stekken staan die prima aan het wortelen zijn.... keuzes...
      Last edited by Voor het eerst; 28 April 2021, 08:45.

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Welke soortje is er eigenlijk al uit gehaald , en al een idee wat ge met de lege plaatsen gaat doen ?

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik heb er een Purple Haze uitgehaald. Er staat dus nog 2x Kush, 3x Skunk, 2x Purple Haze en 1 keer Purple Kush. Ik denk dat ik nog 1 Purple Haze zal moeten opofferen en hoop de rest gewoon af te bloeien. Lege plaats(en) zal ik niet opnieuw vullen want vind achteraf 2 planten per bak niet handig. Wellicht zonder scrog wel

    Ik ben weer voor een deel blij. Mijn eerste bestelling bij DeSjop lijkt vlekkeloos verlopen. Mijn hydrosysteem is er overigens nog steeds niet. Kut PostNL. Staat al een paar dagen op... we hebben het bezorgmoment aangepast. Excuses... Excuses my ass.

    Wat betreft die dingen in de doos. Die kleine ronde schijfjes (Jiffy??) ga ik gebruiken om mijn zaden in te ontkiemen. Deze plaats ik dan in de steenwol blokken en zodra er wortels uit komen vul ik het systeem met water. Het worden er 5. Weet nog niet welke. Wellicht dat ik mijn stekjes gebruik, die wortelen inmiddels aardig en lijkt me wel een keer leuk uit stek. Twijfel..

    F2D6251A-D73C-41CB-8B73-7F1327E75562.jpegB
    DC11E3C1-4567-49A7-8448-45BA89BCE68E.jpeg Blijft een top-apparaat van RAW..

    Lopend Verslag

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Die jiffy dingen schijnen de wortels niet goed door te komen, neem steenwol stekblokjes.

      Nog steeds.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik had ze juist besteld omdat ze ook in de Plagron kit zitten. Daar deden ze het fantastisch. Ik hoop dat je geen gelijk hebt.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment

    Ik breek deze af..... heb er geen vertrouwen in dat het goed komt, er zijn zaden onderweg die ik graag wil kiemen en als het goed is komt deze week mijn nieuwe systeem binnen dus jammer maar helaas
    Lopend Verslag

    Comment


      Er gaat nooit verbetering zijn. Als je daarop wacht zit je volgend jaar nog.
      Wat geel is zal nog geler worden en afsterven, dat is de realiteit.
      Als er genoeg blad overblijft is het verder geen probleem.
      Nouja, jammer dan..
      Die Jiffies zijn prima eh....het zijn die kleine kartonnen vierkante potjes die minder goed zijn; turfpotjes
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Als deze eenjarige planten volgend jaar nog staan trakteer ik jou op een biertje!

      Toevallig was ik net begonnen met het leeghalen van het hok maar daarvoor moest eerst het scrognet verwijderd worden. Nadat ik dit had verwijderd kon ik heel mooi alles inspecteren... En wat zie ik.. de wortels zijn zo goed als schoon. Aangezien ik toch nog niet mijn zaden binnen heb en mijn hydrosysteem ook nog niet besloten het in ieder geval te laten staan totdat dat binnen is. En net wat QnQ zegt... het wordt toch niet meer mooier.

      Ga wel wat verlichting verwijderen, dan heb ik ook geen bevochtiger meer nodig (denk ik). En eerlijk is eerlijk, 300 Watt is meer dan genoeg voor het oppervlak.
      Bij deze de foto's... ben benieuwd hoe dit afloopt. 18CD6205-596F-425C-AA6D-AC750FC782E8.jpeg 17FB23FD-1B51-43F6-B8C4-6A3F645C4C5F.jpeg
      683C9A63-9776-4C1D-9436-AA4DE23DABBA.jpeg 7C49705C-4C9E-49D0-958F-F7292F0F0686.jpeg
      Lopend Verslag

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Precies dat

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        En heb je nog chloor in het systeem zitten, of terug naar peroxide?

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Chloor zit er denk ik nog wel in. Heb er in totaal 1,5 liter ingegooid. Peroxide geef ik mee met de voeding, dat ga ik voortaan niet meer doen. (Als ze geen extra voeding nodig hebben krijgen ze dus ook geen H2O2)

      Oorspronkelijk geplaatst door Voor het eerst View Post
      Toevallig was ik net begonnen met het leeghalen van het hok maar daarvoor moest eerst het scrognet verwijderd worden. Nadat ik dit had verwijderd kon ik heel mooi alles inspecteren... En wat zie ik.. de wortels zijn zo goed als schoon. Aangezien ik toch nog niet mijn zaden binnen heb en mijn hydrosysteem ook nog niet besloten het in ieder geval te laten staan totdat dat binnen is. En net wat QnQ zegt... het wordt toch niet meer mooier.

      Ga wel wat verlichting verwijderen, dan heb ik ook geen bevochtiger meer nodig (denk ik).
      Een van de grootste misverstanden binnen de hennepteelt, is dat de planten zouden houden van een hoge LV. Niks is minder waar! Een bevochtiger heb je sowieso niet nodig, die doen meer kwaad dan goed! Hooguit bij slecht gewortelde stekken kan een bevochtiger de eerste dagen handig zijn, maar bij goeie stekken met voldoende wortel en zaailingen is een lage LV wenselijk. Ik ben er van overtuigd dat je de rot te danken hebt aan de luchtbevochtiger. Feitelijk heb de planten in de zeikende regen gekweekt terwijl ze staan op water met de blakende zon vol op het gewas. Geen natuurlijk klimaat en rot gedijt het beste in een vochtig klimaat......

      Wat geel is wordt niet meer groen, dus ik zou zeggen: een mooi moment voor extreme defoliatie en knikker die luchtbevochtiger er maar gauw uit!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Dat gaat over bladproblemen en niet over wortelrot, nederhigh.

        En hork.

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Het ging mij ff puur om het stukje LV.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Inderdaad is een lv van 35% prima, had niet goed gekeken Voor het eerst excuus voor de overbodige tip!

      Je kan bij de volgende ronde een ozon generator gebruiken, deze via bruissteen in je reservoirs om de 2-3 dagen een half uurtje tot ,45 min laten bruisen ..
      A few blunts a day, keeps the depression away

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Mapa dat is waar indd. Buiten heb je ook toprot. Maar ook veel slechtere omstandigheden.. Regen, hoge lv, veel schimmels in de omgeving.. Hmm ik zou het ook niet weten.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Ah, ik dacht dat je een UV lamp gebruikte om je water te ontsmetten.
        Het helpt ook tegen meeldauw. Er was hier iemand op JD die een 'cleanlight' had, was dat Greyvol ? Idunno meer...
        Water ontsmetten en schimmels doden gaat dan wel met UV-C licht natuurlijk.
        UV-B doet niks daarvoor.

      • Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Yep, heb een clean light, gebruik hem na de oogst om het een paar keer te zappen.

      Goedemorgen allen... Tsja ik heb mijn bestelling nog niet binnen dus heb ik maar wat blad gesnoeid nu ze er toch nog instaan. Wel een beetje zielige vertoning nu
      6C04268D-2526-4B4A-BBC3-124C394C9729.jpeg 957531FC-D6ED-482F-913E-18E7005798A2.jpeg
      Lopend Verslag

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Nee nog niet alle dode blad is weg... maar heel motiverend werkt dit hoopje nu ook weer niet. Vanavond de rest maar even doen indien het spul een beetje bijgetrokken is. Status van mijn PostNL pakket is bijgewerkt.... ze zeggen dat het vandaag binnen komt. Zaden uiterlijk dinsdag dus ik kan vanavond met een beetje geluk het systeem vast inrichten en dan hoef ik dinsdag alleen nog maar de zaden erin te kieperen Hoop toch dat ik dit kan afbloeien want ze ruiken wel erg lekker.

        Grappig... Je kan waterstofperoxide gebruiken om de hoeveelheid chloor in water te verminderen.... Zie: https://rb-instrument.nl/wp-content/..._zwemwater.pdf

        Dat maakt me al weer iets minder huiverig voor het gebruik van deze middelen
        Last edited by Voor het eerst; 30 April 2021, 07:55. Reden: Toevoeging

      • Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        Het ziet er nog groen zat uit, dat zal zich nog wel zetten lijkt me.
        Waterstofperoxide geeft ook nog wat extra zuurstof mee dus da's ook altijd meegenomen.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Als het in de bak zit wel ja.

      Goedemorgen... Misschien heb ik geluk. Het lijkt erop dat er niet veel geel blad bij is gekomen.. Vanavond maar even vers water erin want ik neem aan dat dit water nu alle rotzooi bevat uit het systeem..
      Mijn Hydro-systeem is gisteren ook binnen gekomen en de zaden.. Heb het systeem al wel in elkaar gezet maar het lijkt erop dat dit weer anders werkt. Soort van NFT denk ik. Nu vraag ik me af hoe ik hier mee om moet gaan. Maar daar plaats ik zo wel even een aparte topic over. Ik denk dat ik het systeem moet vullen met perliet ofzo.

      De huidige ronde laat ik dit weekend in ieder geval nog maar even staan. Tenslotte zitten ze al even in de bloei en je bent ook zo weer 6 weken verder.

      IMG_3443.jpeg IMG_3444.jpeg
      Lopend Verslag

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Misschien vermiculiet?
        Want perliet word wel een zootje denk ik.
        Pak maar es een emmertje, en doe daar 1 liter perliet in met een smak water.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik heb het inmiddels gevonden... Ook bij dit systeem wordt ervan uitgegaan dat je zonder medium kweekt. Dus een paar hydrokorrels in de netpotjes voor de opvulling en stevigheid en gaan met die banaan

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Gosj, gelukkig maar.

      Top... vanmorgen stond alles er zo mooi bij dat ik heb besloten deze ronde af te breken en opnieuw te beginnen.. Inmiddels heb ik het systeem gevuld met chloor water en er komt eigenlijk nog best veel los. Ik heb de leidingen met een schuurspons gedrenkt in H2O2 gereinigd, zou afdoende moeten zijn (zijn in ieder geval wel weer mooi helder).
      Nu gelijk enkele stopcontacten verplaatsen, een 2 tal leidingen anders leggen en een aanpassing in 1 box voor een betere circulatie.
      Tevens even de handvatten afplakken tegen licht (en eventueel overstroming mocht er ergens een verstopping ontstaan).
      Doel voor de volgende ronde... minimaal afbloeien, hopelijk 1 gram per watt. Ga niet scroggen, mogelijk wel mainlinen.
      Allen bedankt voor de adviezen... ik neem ze hopelijk mee naar de volgende ronde...

      TIPS VOOR MEZELF:
      • H2O2 (12%) 0,3ml/L om de dag
      • Chloor bij lichte verkleuring in de wortels (zeker niet tegelijk met H2O2)
      • EC laag starten (circa 1.0ms)
      • Droger ontkiemen
      Vraag...... ontkiemen in RDWC... eigenlijk dus de inhoud van het net potje. Ik heb nu gebruik gemaakt van steenwol welke op kleikorrels staan. Dit was eigenlijk net te vochtig. Mijn trial ronde heb ik de zaden gisteren in jiffy's gestoken maar begrijp nu dat dat ook wat te vochtig blijft. Hoe doen jullie dat?

      739CFC9B-CAE6-41BE-8819-5243AEB9C60C.jpeg
      Lopend Verslag

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Alles zit in de kliko. Er waren een aantal zaken waar ik tegenaan liep en nu die wortelrot erbij maakte het er niet beter op qua motivatie. Dus vrij drastisch idd maar ok, daar komen we ook wel weer overheen

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Als het niet gaat, dan gaat het niet!!

        Met zoals toppen wegknippen, zodat de lamp lager kan.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Dat dus... Ach het moest een keer ergens fout gaan. Ging allemaal wel erg gemakkelijk tot nog toe.. Enige nadeel is dat ik tegen het einde van de volgende ronde wat laag in mijn voorraad zit waarschijnlijk (hoewel ik natuurlijk nog jack zat heb liggen)
    Bezig...
    X