Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer Hydro onder Chinese LED-panelen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Luchtbevochtiger is net wat onderbemeten. Krijgt hem niet boven de 48% maar dat is op zich prima. Kartonnetje boven de temperatuurmeter geeft een ander beeld, temperatuur is nu in overeenstemming met de overige sensoren. Denk dat de extreme pieken nu tot het verleden behoren.
    FCD7BDAC-CF30-455E-B21A-E28216EB7938.png
    Lopend Verslag

    Comment


    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      De LV was die dag ook wel echt heel laag

    #77
    Zoals te verwachten was beginnen de Purple hazen nu echt een groeispurt te krijgen, zijn bijna bij het net. Ik begin de neiging te krijgen om toch ook eens een rondje met 18/6 te starten om verschil te kunnen zien. Aan de andere kant heb ik het idee dat het qua opbrengst en qua tijd weinig tot geen verschil maakt. Ik vergelijk nu met een HPS rondje die ik ook regelmatig zie en op dezelfde dag ontkiemt zijn. Deze staat ook op 12/12 vanaf zaad maar de dames zijn fors kleiner. Af en toe krijg ik zelfs de indruk dat 10/14 ook nog wel zou kunnen tijdens de groeifase. Dat zou weer 2 uurtjes licht per dag schelen, de temperatuur nog gelijkmatiger maken en ik denk niet heel veel beperkingen opleveren. Wellicht iets voor de toekomst.
    Ik had gisteren de Mars Hydro's 3 cm lager gehangen, dit lijkt goed te gaan. Ik wil dit nu om de dag doen tot ik op de 30cm zit. Spreiding heb ik sowieso zat (2 x TSL2000 op 120x60cm) en qua temperatuur lijkt alles nu ook goed onder controle.
    Aangezien de software van de Nido met wat extra functies is uitgebreid heb ik ook de behoefte om nog wat smart-plugs te bestellen. 1 voor de verlichting, 1 voor de kachel, 1 voor de kraan en 1 voor de ontvochtiger. 1 Voor de bevochtiger heb ik al. Dan moeten ze nog even met een dimbare variant komen voor de afzuiger en ik kan letterlijk alles vanuit de app regelen.
    Ik ben dus momenteel in nauw contact met de software-ontwikkelaar om wensen en (on-)mogelijkheden te bespreken. Helaas is dit een Italiaan met een niet al te hoge kennis van Engels dus dat is soms wel even lastig.
    Grootste beperking van dit systeem is op dit moment toch wel het gebrek om een ventilator te dimmen. Je wil gewoon niet dat hij de ventilator volledig uitschakelt i.p.v. dimt.

    PS... Bij de Kush zijn de eerste bloeihaartjes een feit.. Het zijn er pas 3 ofzo maar toch.
    CE309CAC-69D9-4058-880C-EDC50970F7CB.jpeg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Elkwazizi Het probleem zit hem niet in de software, die kan dat wel handelen. Ik heb nu ook slimme dimmers van Alecto en werkt perfect (idd via PWM). Ze moeten de stopcontacten nog geschikt maken en daar hadden ze geen rekening mee gehouden. Ergens hebben ze besloten om geen apparatuur van andere fabrikanten toe te laten en dus moeten ze letterlijk alle hardware zelf ontwikkelen/kopiëren.

    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Ah achzo dus ze moeten in hun software de aansturing voor je slimme dimmer nog voorzien, ja da's ergens wel logisch.
      Hopelijk werken da andere fabrikanten goed mee en voorzien ze duidelijke uitleg van hoe alles aangestuurd moet worden.
      Als je nieuwe producten gebruikt ben je overigens altijd een beetje beta tester, vind ik meestal ook wel leuk!

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik vind dat geweldig. Een van de voordelen is dat je invloed hebt op het uiteindelijke product en daarmee een betere aansluiting op je wensen hebt.

    #78
    Nu is de voorbloei echt wel begonnen. Hehe.. duurt altijd te lang
    772A77B6-02D8-4C25-9F65-99807C3A4F98.jpeg E32B5F1F-E265-4F70-BDB5-532A3D4D740A.png
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Een sproeier heb ik aan gedacht, ik heb een een bevochtiger aangeschaft. Ik denk dat dat voldoende werkt. Laat een continu stroom met mist over de dames vallen. Ze lijken het te waarderen. Idee kwam van de Albert Heijn

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Haha, ja bij de appie hebben ze ook zo'n mist systeem ja. zou het echt wat doen daar?

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Neem aan van wel. AH is niet bepaald een supermarkt die geld zonder doel uitgeeft toch?

    #79
    Goedemorgen... Alles aan de linkerkant staat nu in de voorbloei inclusief de reserveplant. Nu heel benieuwd hoe het verder gaat verlopen. De EC daalt nog steeds dus de planten nemen meer voeding op dan water heb ik begrepen. Dat is goed schijnbaar dus ik laat de EC nog lekker zoals die is. Op de jonge planten (Purple Haze en Purple Kush) wordt het blad wel wat donker dus verder dan dit moet ik ook niet gaan denk ik. Daar waar Hork een fantastisch resultaat boekt door zo laag mogelijk in de EC te blijven probeer ik de EC zoals aanbevolen door Hy-Pro te handhaven. Dat omdat ik eerst het systeem wil leren kennen zodat ik weet waar en wanneer ik moet bijsturen. Volgende ronde eens experimenteren met een zo laag mogelijke EC (start op 1.0 en bijsturen bij zichtbare tekorten).

    Vooralsnog is het allemaal vrij eenvoudig. Meeste werk zit hem in de plant onder het net houden en dat is nog redelijk te doen. Van de week wel een beetje ontbladeren van de achterste twee dames om iets meer ruimte te creëren. Weet bijna zeker dat ze daar gelukkig van worden.
    Inmiddels heb ik de DSLR ook al weer afgestoft want ik verwacht vanaf volgende week weer leuke foto's te kunnen maken. Scrog aan de linkerkant wordt hem denk ik niet precies zoals ik hoopte maar ik moet niet vergeten dat er dan ook maar 400W boven hangt (367,5W om precies te zijn). Mede daarom ook erg benieuwd naar de Purple Hazen straks. Daar hangt 600W boven. Voor beiden hoop ik 0.7 op 1 te kunnen draaien. Haal ik dat niet dan gaat de volgende ronde gewoon weer op 18/6 starten. Nu vragen jullie je af waarom ik tevreden zou zijn met 0.7/1? Nou het scheelt wat tijd (hooguit 2 weken) maar vooral veel lichturen. Dat compenseert dan met de opbrengst (tenslotte, licht is gewicht). Kom ik onder die 0,7 dan is het verlies te groot en kan ik beter gewoon 18/6 draaien onder 600W over het geheel.

    Omdat er nogal veel verschil tussen de voorste purple hazen en de achterste purple haze en kush zit besloten de voorste te toppen. Misschien zelfs 2 keer. Als ze erg achter komen te liggen leg ik ze zo naar achter (kan nu nog makkelijk).

    FC710A9E-C26B-4FDB-AFB6-DC43E875B5E6.jpeg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat zit er wel vrij kort op, ik gok zo'n 30 a 40 cm. Zal vanavond eens meten. Maar inderdaad erg compact. Denk dat dat aan de lamp ligt. De Purple Hazen lijken er minder last van te hebben

    • Silas
      Silas commented
      Editing a comment
      Hydro kweken is een vak apart. Knap hoor. Nadeel is je kunt je geen foutje veroorloven.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Kleine foutjes zijn nog te herstellen.

    #80
    Omdat gisteren gevraagd werd wat de afstand tussen de bakken en het net is heb ik dat eerst gemeten... 26CM.
    Ok dat mag de volgende keer wel een 10cm hoger maar nu doe ik er niet veel meer aan. Afgezien van wat beperkte werkruimte heb ik er ook niet echt last van. Denk niet dat ik hier een hele grote opbrengst van mag verwachten maar ben wel nieuwsgierig hoe het zich verder ontwikkeld.
    De Mars Hydro's boven de Purple Hazen heb ik wederom met 5cm (naar 45CM) verlaagd. Het Alipaneel boven de SS en OG Kush hangt nu inmiddels o p35cm en ga ik denk ik niet verder laten zakken i.v.m. de spreiding.
    Ik heb alle bakken 1 calciumtablet (1000mg) gegeven en een theelepel bitterzout. Dit omdat Hy-Pro in recirculerende systemen de toevoeging van CalMag adviseert. Als je het dan over EC-verhogende middelen hebt (1.7 --> 1.8).
    Volgende keer dus maar even de helft. Ach er gaat nu zo'n 10 liter water per etmaal doorheen dus zo heel veel last zullen ze er niet van hebben denk ik.

    87F89180-F2F7-485A-B61D-5A068C571A38.jpeg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Inderdaad knap om te zien ze gaan in ieder geval in een mooi tempo vooruit !!

    #81
    Die hebben het naar de zin zo te zien, mooi hoor!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #82
      Gaat goed hier, knap werk en hoe vind je het tot nu de hydrokweek?
      buiten-2020, 2021, 2022, 2023
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Het mooie van Hydro vind ik dat je nagenoeg alles kunt automatiseren (scroggen verzinnen we vast ook nog wel wat op ). Het saaie eraan is dat je in 1 oogopslag ziet of alles in orde is. PH, EC, Temp, RH OK?? Mooi. Kast weer dicht... En in principe hoef ik er niet eens voor de kast in want zie die waarden op mijn telefoon en de webcam toont de kleur prima.

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Ja als je gewend bent om voor je planten te zorgen, is dit ook weer even wennen, voordeel is als het lekker weer is kun je in de zon gaan liggen en toch alles in de gaten houden, hoelang kun met dit systeem je planten voorzien van voeding en alles wat nodig is zodat je misschien wel een weekje op vakantie kunt?

      #83
      Goedemorgen dames en heren... Vandaag beginnen we maar weer eens met een overzichtje van de week. Goed te zien is dat ik een afdekt-je op de temperatuursensor heb gezet, hierdoor valt de dagtemperatuur een stukje lager uit. Opvallend was dat de PK125 eigenlijk nooit naar een hogere snelheid ging ondanks de instelling op 26 graden. Nu blijkt dat het op dat punt in de kast gewoon niet zo warm wordt en dat alle warmte dus boven de lampen zit.
      Gisteren Calcium en Magnesium toegevoegd, preventief want de dames staan er op zich prima bij. Echter vond ik de kleine Purple Hazen een wat vreemde bladvorm hebben en aangezien Hy-Pro toevoeging van Calcium en Magnesium adviseert bij recirculerende systemen leek het me een goed plan. De EC schoot gelijk naar 1.8 dus het wordt in ieder geval goed opgenomen door het water. Zie de tabletten dan ook niet meer liggen.
      Ik merk wel dat ze meer water gaan gebruiken... de bevochtiger blijft steeds langer aan staan en ik moet vaker water toevoegen. Aangezien dat veel sneller gaat dan ik had verwacht heb ik besloten tussen deze ronde en de volgende een waterleiding aan te leggen met een automatische vlotter. Dat heeft als nadeel dat ik niet kan zien hoeveel water hij pakt dus daar moet ik nog even wat op verzinnen. Het voordeel is dat spoelen van het systeem een eitje is. (Drain openzetten en hij blijft wel spoelen).
      Na bekijken van deze grafiek de conclusie getrokken dat de temperatuur zelfs nog wat hoger mag. Ik heb de PK nu op 29 graden gezet, ik vermoed dat deze nu helemaal niet meer aan gaat slaan maar dat zien we morgenochtend wel.
      CCA4230C-CF36-4B47-B7AC-28BEC23E4F18.png A3EB6F73-914D-4AC7-BFCD-774DB4199010.jpeg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Dan maar geen stekkenkast!!!!!!!!!

        Maar wel leuk kastje hoor.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        En wanneer is het weer 2019 trouwens!?

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Mee eens, meer ter info. Misschien zie je iets wat ook voor jou van toepassing kan zijn. Belachelijk duur voor zon klein kastje ja

      #84
      Gewoon eens zien wat er gebeurd. 7 stekjes van Super Skunk, 1 van OG Kush (de kleinste rechtsachter). Staan in een curverbak met water 26 graden en een luchtverdeelslang onder 150W TL (24/0). Heb deze in mijn kelder gezet met het idee er een week niet naar om te kijken, dan water verversen en zien of er na 2 weken wortels aan zitten. Ben ook wel benieuwd in het geval van de Kush wat die doet, deze toont al voorbloei.

      IMG_3044.jpeg
      Lopend Verslag

      Comment


        #85
        Gaat Heel snel he Voor het eerst

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Nou echt.. niet normaal dit. Zie hieronder..

        #86
        Niet normaal zo snel als dit gaat. Boven staan de foto's van vanmorgen en nu dit. 2e foto is voor de kleur met een diepvrieszak genomen. Gaat uiteraard om het witte gedeelte. De mars hydro's heb ik teruggedraaid naar 500W. Groeien mij net iets te compact.

        2DBCCB3D-5FB9-4B9B-9816-9344A7100386.jpeg E822C417-5D53-498A-8CE9-FCAAB1999F9E.jpeg
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Die hangt er. Staat ook continu te draaien. Ik heb hem eigenlijk hangen om de luchtstromen een beetje te mengen

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          In de waterbak, want water verdampt ook door wind.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Dat gaat dus echt niet passen... zelfs een klein laptopventilatortje niet. Anderzijds.. wat is het nut (afgezien van testen of het werkt) ik heb er afgelopen week een bevochtiger ingezet

        #87
        Het gaat als een trein! Liever een saaie kweek dan een probleemkweek!
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #88
          Goedemorgen... Ik was vanmorgen net wat te laat om nog foto's te maken. Heb er dus 1 gemaakt terwijl het alipaneel uitgeschakeld is (de mars-hydro's gaan 5 minuten later uit). Het terugschroeven van de verlichting zorgt wel voor een flink lagere temperatuur... zit te twijfelen of ik hem niet gewoon wat hoger moet hangen op full power of dat ik eventueel wat moet gaan bijverwarmen. In het eerste geval profiteren alle dames ervan (de Kush en Skunk krijgen dan ook extra licht) en in het tweede geval vooral de energieleverancier. Anderzijds is de temperatuur ook weer niet zo laag dat ik problemen verwacht dus ik kijk het wel even aan, uiteindelijk zal het buiten ook wel wat warmer worden en sowieso gaan de MH's straks naar Full Power zodra de Purple Hazen bloeien.

          Vanaf dinsdag ga ik bloei tellen voor de OG Kush en Super Skunk, Als de planning klopt vanaf 4 mei voor de Purple Haze en Purple Kush.
          Volgende ronde ga ik "gewoon" 18/6 starten. Ik denk dat ik dan een keer voor een hoog aantal plantjes ga op 1 meter. Ik wil zien of het mogelijk is om een sea of grean te maken dmv NFT. Dan hoef ik niet te scroggen maar heb ik toch een mooi veld vol. Nou ja, dat zien we dan wel.
          Voor nu... alles lijkt in orde, staan er fris bij en groeien als kool.
          8AB77E15-C99F-48E6-BBA3-C9E70AFB7D6C.jpeg
          Lopend Verslag

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Mooi hoor ziet er goed uit, alles mooi groen, gaat helemaal goedkomen

          #89
          Ziet er mooi schoon uit allemaal. Het enige nadeel aan kweken op grond vind ik dat je vaak gratis beestjes krijgt. Met hydro heb je daar minder last van.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Ik moet zeggen dat het me inderdaad is opgevallen dat ik nog geen enkel beestje ben tegengekomen. Zelfs geen VRM of spinnetje
            Anderzijds zag ik die vrm meestal pas tijdens de bloei dus wat niet is kan nog komen.

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Denk niet dat je ze zal zien, ik kwam ze althans nooit tegen toen ik nog hydro kweekte.

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Waar moeten de larven zich nestelen dan? Nymfen vrm zitten in de grond wat er nu niet is

          #90
          Tsss. Vandaag internetstoring gehad. Dan logt de nido schijnbaar niet,. Dat vind ik een gebrek, Gelukkig blijft hij wel de waarden handhaven.
          Ik kan er met het hoofd niet bij dat ze zo snel groeien. Het verschil tussen ochtend en avond is bizar te noemen.
          BDF875F5-5FBB-4152-953A-10F3F948E590.jpeg
          Dan zie ik omlaag krullend blad. Te koud? Luchtstroom? 81952FC3-B58B-490E-BC38-CDD8EC6655DC.jpeg
          Attached Files
          Lopend Verslag

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Niet, of misschien meer zuurstof in het water brengen met iets meer peroxide.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Meer waterstofperoxide lijkt me geen goed plan. Het systeem doseert dat al met de voeding mee. Overigens is het alleen deze ene Purple Haze terwijl de andere in dezelfde bak het prima doet. Wortels zijn er ook gewoon prima uit.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Misschien is het gewoon een voeding probleem, andere soort, andere leeftijd, andere voedings behoefte.

            Daar ga je nog genoeg problemen mee krijgen, in de groei een hoge voeding opname en in de bloei misschien andersom.

            En de rest niet.
        Bezig...
        X