Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer Hydro onder Chinese LED-panelen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Alle 4 boven en nu op korrels in de bakken... 23-03-2021 Dag 1 Purple Haze. Iets gestrekt maar dat komt wel goed nu ze onder de Mars-Hydro's hangen


    IMG_2680.jpeg IMG_2678.jpeg IMG_2677.jpeg IMG_2679.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dat is zoals het hoort, op kleikorrels, want anders kans op wortelrot.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat verklaart ineens een hele hoop

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ik ben duidelijk geweest, je kan het terug vinden.

    #47
    Zou de rechter dit als professionele kweek beoordelen denk je?
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Mwah... ik denk eerder het tegengestelde met de juiste argumenten

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Anders de linker wel!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Hennepteelt is ten alle tijde strafbaar in Nederland, je kan zelfs je woning uitgetrapt worden vanwege een amateuristisch kweekje met slechts vijf planten.

    #48
    Goed... Ik heb al gevonden waar het fout gaat... het schema van Hy-Pro houdt geen rekening met de zaailing fase in het schema. Vond het met 12 weken al wat aan de korte kant. Heb het schema dus uitgebreid met 14 dagen en dan wordt het als volgt... Ik heb een groeiperiode aangegeven voor de voeding... Wil natuurlijk niet zeggen dat er tussentijds niet bijgestuurd gaat worden want een mooi 12/12 voedingsschema heb ik nog niet kunnen vinden. Onderstaande is dus hoe het nu ingesteld staat. Kan best wezen dat ik het nog een aantal keren bijstuur want ben uitgegaan van een standaard voedingsschema en ik heb geen idee hoe snel de dames onder 2/12 in de bloei gaan schieten. Mijn vorige ronde duurde dit evengoed 3 weken dus daar reken ik nu eigenlijk ook een beetje op.
    • 23-03/05-04 PH 5.5-5.8 EC 1.5 mS (5/5/0) (Zaailing)
    • 06-04/19-04 PH 5.5-5.8 EC 1.7 mS (5/5/0) (Groei)
    • 20-04/03-05 PH 5.5-5.8 EC 2.0 mS (5/5/0) (Bloei)
    • 04-05/17-05 PH 5.5-5.8 EC 2.3 mS (5/5/0.7) (Bloei)
    • 18-05/14-06 PH 5.5-5.8 EC 2.5 mS (5/5/1.5) (Bloei)
    • 15-06/22-06 PH 5.5-5.8 EC 0.4 mS (0/0/0) (Spoelen/Oogsten)
    Lopend Verslag

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Voor de bonuspunten.

      Als je op 12/12 gaat, moet je ook over naar bloeivoeding waarschijnlijk.
      Toch?
      Dat gaat over stikstofoverschot voorkomen.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik gebruik Hy-Pro Hydro A+B. Dus geen aparte groei/bloei voeding. Straks misschien nog wel een booster in de vorm van epic boost maar daar ben ik nog niet over uit.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dan moet je zeker opletten, want je stikstofgehalte blijft gelijk.

    #49
    Goedemorgen allemaal. Nou de eerste dag van slechts 12 uur licht zit er op. Zoals te verwachten was liep de temperatuur gelijk op door de extra led-panelen. Neemt niet weg dat alles prima binnen de ingestelde waarden blijft. De zaailingen staan ook nog overeind (was bang dat het misschien erg veel licht zou zijn) en de kleikorrels blijven mooi vochtig. Heb de temperatuur van het water iets hoger ingesteld naar 20 graden. Hierdoor hoeft de chiller minder te werken en dat scheelt weer stroom.
    Dames zijn erg mooi van kleur, heb ze nog niet zo mooi gehad, niet te licht, niet te donker..
    Tricky is het natuurlijk wel, als de grote dames nu precies genoeg krijgen krijgen de kleintjes wellicht wat te veel. Nou we gaan het zien, de voeding wordt als het goed is geleidelijk opgebouwd dus eigenlijk verwacht ik dat ze erin meegroeien. Opmerkelijk om te zien is dat de planten wederom erg breed en laag zijn onder het Ali-paneel. Ben benieuwd hoe de purple hazen het gaan doen onder de mars-hydro's. Qua wattage staan ze vrijwel gelijk (363W voor ali-paneel en 388W voor de 2 MH-panelen samen). Wil natuurlijk niet zeggen dat ik de MH's later niet naar 100% schroef maar dat zien we nog wel.

    BAFA5810-A193-4C02-9F97-F67DD00F5D7E.png 0FDDF59C-4369-49A4-8836-54F7A3EAD225.jpeg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Op papier zijn ze redelijk gelijkwaardig maar in de praktijk toont het wel wat witter dus kan goed zijn dat je gelijk hebt. Maar we kunnen denk ik over een weekje zien wat het verschil is met de Mars-Hydro

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      De afstand van de ledlamp van het gewas bepaalt ook voor een groot gedeelte of de plant de hoogte in wil of niet. Met de ledlamp vol op het gewas kan je de plant zo enorm drukken dat de groei in de hoogte er nagenoeg helemaal uitgaat.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat klopt hork. Ik heb ze op ruim 60 cm hanger maar ik denk dat 80cm ook wel zou werken. Maar nog heel even en we gaan naar de 30-40cm

    #50
    Tsja... het gaat zoals het gaat. De Nido lijkt iets voorzichtiger te worden met de PH-. p aanraden van de fabrikant heb ik de PH- verdund met 3 delen water. Schijnbaar is het voordeliger om zuren zo geconcentreerd mogelijk te vervoeren en zijn daarom bijna alle zuren erg sterk. Nido is bezig met de ontwikkeling van PH- in poedervorm maar dat is ook alles wat ze erover kunnen vertellen momenteel.
    De rest lijkt allemaal binnen de toleranties te blijven... ik heb de bluelab er nog steeds achter hangen ter referentie. Vanmiddag komt de waterstofperoxide binnen en zal ik dit ook eens toevoegen. Ik heb dus 12% besteld dus even spelen met de dosering. Ik begin met 2,5ml per 100L. Dat wil zeggen in mijn geval 3,1 ml.
    IMG_0314.jpeg IMG_0315.jpeg IMG_2695.jpeg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit de waardes zijn goed, de wortels zijn mooi wit alleen de lv zou wat hoger mogen, maar zo te zien gaat het goed, suc6.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Begin nou gewoon op 0.1 ml per 4 liter, en verhoog dat eventueel een ietsiepietsie, want je hebt echt niet veel nodig.

      Ik doe 0.1 per liter met 3%.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      O, dat doe je dus ook.

    #51
    Hi-tech kweken! Je kan een maandje of wat op vakantie en als je terugkomt oogsten!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat is een beetje het idee achter het hele systeem. Nu kijk ik nog dagelijks ff maar als het systeem blijft doen wat ik er van verwacht hoop ik straks nog maar eens in de 14 te kunnen kijken

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      zevert ni , als je zo door de canna microbe gebeten bent , ga je mij niet wijs maken je niet alle dagen een bezoekje wilt brengen aan de mooie meisjes !!!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Mijn complimenten Voor het eerst het is een geniaal systeem. Hier kan ik veel van leren als eenvoudige kweker die alles met de hand doet.

    #52
    Heb je dan ook een lekalarm!?

    Comment


    #53
    0034B80C-31EC-45C5-BDBA-D5F0F9EDCC7F.jpeg
    Goedemorgen... alles gaat nog steeds lekker zo. Vanmorgen werd er wat water gedoseerd (7 liter) maar dit verlaagde de waardes niet dermate dat het systeem het nodig vond om de waarden weer bij te stellen. Je ziet inderdaad iets een daling in de ec en een zeer lichte stijging in de PH zoals te verwachten. Zit me nu zo af te vragen... We zorgen voor een ideale EC/PH waarde in het systeem afhankelijk van de periode. Maar waarom zouden de waardes moeten toenemen gedurende de kweek? Zodra een plant de voedingsstoffen verbruikt worden ze toch weer aangevuld? Gewoon zomaar een gedachte hoor, neem aan dat de heren die de schema's maken er wel een logische reden voor hebben.
    PS heb wat van het onderste blad van de 2 grote dames verwijderd, deze hingen over de kleintjes heen
    Maar goed, bij deze de foto's..
    DC274067-97DA-43C6-B4AF-0BF87A9E6A24.jpeg 1CB05464-E596-43A7-AE2C-299D6FF3A491.jpeg
    Heb ook wat verkleuring op het blad gevonden... iets om me zorgen om te maken?
    330810D6-2797-450F-A8C6-8AA75F25014E.jpeg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik geef mijn planten nagenoeg de hele cyclus dezelfde waarden. Tijdens de groeiperiode pH 5.5 en Ec 1.2-1.3 en tijdens de bloei verhoog ik de pH ietsje naar 5.7.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Waarom de hogere PH tijdens de bloei? Bied dit voordelen voor de opneembaarheid van de voedingsstoffen? Hy-Pro hanteert adviseert namelijk niet al te specifiek 5.5-6.0 gedurende de gehele kweek.

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment

    #54
    Lijkt een behoorlijke stijging op het eerste oog maar kijk dan eens naar de schaal
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


      #55
      Ok... het systeem heeft inderdaad een al eerder door iemand aangehaald nadeel. Ik heb vandaag niets te melden. Dames doen het prima.
      Wat me nu wel opvalt... zaden doen het op potgrond de eerste week beter dan op hydro. Pas zodra de wortels het water raken beginnen ze echt te groeien. Dat geeft mij het vermoeden dat een ietsje pietsie voeding toch geen kwaad kan voor de zaailingen. Nou ja, dat proberen we de volgende ronde wel even. Overigens ging er vandaag weer 6 liter water in het systeem dus z verbruiken nog niet al te veel. Aangezien de EC belachelijk stabiel blijft (nog steeds net boven de ingestelde waarde) vermoed ik dat deze ec-waarde wel aardig goed is op het moment. Het systeem heeft uitsluitend PH- gedoseerd en water maar nog geen voedingsstoffen. De PH- lijkt niet heel veel te doen op de EC-waarde (ik zie wel een lichte stijging maar dan hebben het over 1.527 naar 1.532). Toevoegen van water leid tot een vergelijkbare daling in de ec. Om deze reden heb ik even een screenshot toegevoegd van de afgelopen 6 dagen... Lijkt een beetje rommelig zo maar ik had geen zin om van alle waarden een aparte screenshot te maken..
      Wellicht dat het jullie opvalt dat ik ook wat met de max-temperatuur heb zitten spelen. Deze mocht van mij net iets lager.

      BC5A0A69-CB28-4324-9C76-245B62D1C1B3.png
      Lopend Verslag

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Kleikorrels hangen wel in het water dus op zich krijgen die gewoon een EC van 1.5. Maar het is opvallend hoe veel sneller ze gaan groeien eens er wortels echt in het water hangen

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ja, je moet ook van boven spoelen met voeding water tot de wortels het water bereiken.
        Een keer per dag is genoeg.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Tot nu toe gooi ik er steeds 1 kopje water bovenop, inderdaad tot de wortels in het water hangen maar vind het lang duren..

      #56
      Deze wel even apart... Wat vinden jullie van de temperatuur? Zou ik deze iets moet verhogen/verlagen?
      Schermafbeelding 2021-03-28 om 15.43.42.png
      Lopend Verslag

      Comment


      #57
      Goedemorgen... De purple hazes beginnen aan te slaan, eerste 2 wortels hangen in het water. Purple Kush blijft nog wat klein maar dat vond ik gisteren nog van de Purple haze rechts achter.
      De voorste 2 dames beginnen nu wel serieus plantjes te worden, stammetjes zijn zo'n 1,5cm dik. Nog geen teken van bloei te bespeuren maar goed, ze staan op 12/12 en groeien prima dus zo heel spannend is het ook niet. Fijn is wel dat ze nu eindelijk het net raakt, dan kan ik in de loop van de week beginnen met binden en snoeien. Besloten dat deze ronde het met wat minder blad moet doen als voorgaande rondes. Ondanks de extreem lage luchtvochtigheid heb ik namelijk nu al condens tussen de bladeren. Sommige bladeren zijn dan ook al ruim 30cm groot en hebben 13 vingers. Dat kan wel iets minder.
      Het lijkt er ook op dat de dames eindelijk wat voeding beginnen te verbruiken want de EC-waarde is aan het zakken. Op zich niet vreemd want vorige week waren het er maar 2 die met de wortels in het water hangen en dat zijn er inmiddels 6. Erg nieuwsgierig hoe de dosering hiervan gaat werken en hoe snel het systeem door heeft hoeveel er gedoseerd moet worden.
      Ik zit nog te twijfelen of ik een booster moet gaan toevoegen voor de bloei. Ik heb besloten dat ik dit laat afhangen van de Purple Haze. Waar ik ook niet over nagedacht heb is het spoelen in de laatste week. Ik ga ervan uit dat de Purple Haze een week of 3 langer staat dan de Kush/Skunk en dat gaat dus wel een probleem zijn. Indien jullie ideeen hebben... ik houd me aanbevolen

      995509A6-2D79-4BDB-8C0B-8CEF618F65ED.png 4D113280-D983-40C4-8F5A-583AE0B733CE.jpeg 5A65622D-E828-4239-A2A4-DCFE22EED920.jpeg D9D016F2-1CF5-465E-8189-11F69FBFAB2D.jpeg ACE3AE1D-7438-44B2-94D3-251F79C86DB6.jpeg
      Attached Files
      Last edited by Voor het eerst; 29 March 2021, 06:29.
      Lopend Verslag

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        @Rreppelsteeltjam. Achteraf gezien had ik per bak 2 afsluiters moeten toevoegen, dan was dat geen probleem geweest. Ik denk dat ik er voor kies om niet te spoelen. Weten we gelijk of dat wel of niet een merkbare verbetering oplevert want naar ik begreep zijn de meningen daarover nogal verdeeld

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Kurk/stop plaatsen of leiding doorverbinden, daarna water in bak met pompje?

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Dat is niet eens zo'n slecht idee... bedankt Maar dat is er nog wel even van uitgaande dat spoelen nodig is. Heb de vraag net in het beginnersforum gesteld. Lees er teveel (niet onderbouwde) meningen over dus heb ik het maar even aan LR2 gevraagd. Meende dat die al eens ergens vertelde (met een goede onderbouwing) dat flushen onzin is.

      #58
      Mooi man en helemaal geen rode stelen!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Het zal me benieuwen, indien je planten helemaal geen rode stelen krijgen zal dat toch ergens aan liggen.

      • Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        Waarvan zijn de rode stelen dan een symptoom? ik vind er weinig info over precies, en of die dan betrouwbaar is...
        Bij mij zie ik het precies als een voorteken van dat er iets niet helemaal in orde staat qua waardes water of temp in de tent, water dat niet tot de wortels komt, ... maarja heb niet genoeg ervaring om dat te pinpointen

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Op hydro heb ik dus nog geen ervaring maar op aarde merk ik wel dat ik in de winter (koudere nachten) eerder last heb van paarse stelen dan in de zomer. Dat komt ook overeen met de info die ik hier eerder over gevonden heb.

      #59
      Goedemorgen... Bizar hoe snel het spul begint te groeien. Alleen de Purple Kush doet nog helemaal niet mee. De rest... Gewoon geweldig. Je ziet ze nu letterlijk binnen enkele uren veranderen. De grootste OG Kush drukt inmiddels lekker tegen het net, de op 1 na grootste komt er ook bijna tegenaan en dan kan ik gaan binden. Dan krijgen de Super Skunks ook weer voldoende licht
      Erg leuk vind ik het dat ze allemaal een andere leeftijd hebben. Zal me nog wel op gaan breken maar goed, dat zien we dan wel. Ik heb eigenlijk de hoop dat ze een beetje bijtrekken en straks alsnog een gelijkmatig veldje opleveren. Je ziet nu wel in de data dat ze voeding beginnen te gebruiken, EC-waarde daalt licht richting de ondergrens. Ook is er wederom 6 liter water gedoseerd. Best veel vind ik zelf maar ik heb natuurlijk geen idee hoeveel er verdampt wordt. Afgaande op de mooi groene kleur, de zeer lage luchtvochtigheid ga ik er van uit dat ze aardig wat verdampen. Temperatuur gaat nog wel een dingetje worden vrees ik. Afgelopen nacht was het iets warmer dan de afgelopen periode en dat was direct zichtbaar in de grafiek. Temperatuur schommelt nu rond de 30 graden, ietwat aan de hoge kant dus. Anderzijds, onder het blad is het maar 27 graden dus ik maak me er niet heel veel zorgen over.

      Zoals het er nu uitziet.. einde van deze week beginnen met binden....

      22752BBE-729D-44F1-BC2A-FFF77CD03D71.png 7262E864-979C-4402-8B11-B3E950E9AF68.jpeg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ja, ik kennet, tot de eerste vertakkingen de boel verpesten.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Zucht......

        De jaloersheid blijft toenemen....

        Ik volg, maar mijn ervaring met hydro is 0,00. Dus ik zal vooral superlatieven gebruiken om je kweek te prijzen verwacht ik zo. Kwa echte input moet je mij maar negeren...
        Echt goed hoe je dit weer aanpakt, en met mooie verslagen met ons deelt!

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Takketoelli Mijn ervaring met hydro is ongeveer hetzelfde als die van jou. Ik vond het een vreemd ieder om zo veel geld uit te geven aan een systeem waar ik niet eerder mee gewerkt heb echter mijn behoefte aan nieuwe speeltjes won het. En nu kan ik eigenlijk zeggen dat ik best tevreden ben met mijn keuze. Als ik nu ook nog eens ergens een flinke dosis geduld zou kunnen kopen zijn we helemaal compleet. De verslagen vind ik juist leuk om bij te houden. Ik kan zelf zien waarom ik bepaalde beslissingen heb genomen maar ook even terugkijken waar het eventueel fout ging. En laten we wel wezen.... zonder de input van het forum was ik hier nooit gekomen

      #60
      8584687B-D4DC-49A3-9CD4-EACE2FE476C5.jpeg is dit mijn jaar?
      Lopend Verslag

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        is dat nen app??

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ja. Per rij zonnepanelen heb ik een omvormer geplaatst. Hierdoor kan ik per rij zien wat de opbrengst is. De reden dat ik de afbeelding deelde was dat ik precies 420 kWh heb opgewekt op deze rij.
    Bezig...
    X