Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer Hydro onder Chinese LED-panelen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ik gebruik al jaren die Rootit plugs deze zijn voorbemest en al vochtig uit de zak, dus niets meer aan doen en zaadje erin al dan niet van te voren ontkiemd. Laagje vochtige kleikorrels of perliet onderin de propagator en dan de planten laten opkomen met gesloten deksel.
    Eenmaal als ze boven zijn deksel eraf en dan laat ik ze daar doorgaans nog even paar dagen in staan groeien op 20/4 zodat de penwortel alvast wat lengte krijgt en deze groeit dan zo tussen de kleikorrels of perliet omlaag. Bij het overzetten naar het netpotje heb ik zo al een wat langere wortel die ik dan door 1 vd gaatjes leid zodat deze direct al in het reservoir hangt. Zo gaan ze sneller van start op de dwc bakken anders is het maar wachten tot je wortels het water in de bak bereiken.

    Comment


      Een drastisch maar verstandig besluit om overnieuw te beginnen wanneer het niet gaat naar wens. Een keuze waar elke kweker wel eens voor komt te staan. Laag beginnen met de Ec is niet verkeerd maar 1.0 lijkt me wel erg laag. Ik zou met Ec 1.3 beginnen. En de bevochtiger zou ik niet gebruiken.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Het gevaar van te laag beginnen is dat je planten geel worden en dat krijg je later niet meer goed. Met een begin Ec van 1.3 zit je niet te hoog en niet te laag.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Dat ben ik met je eens hoor. Maar het mooie van het systeem is natuurlijk dat hij automatisch doseert. Blijkt 1.0 te laag zal er vaker gedoseerd worden. Op zich zou er dus geen probleem moeten zijn. We gaan het zien

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        De kleintjes hebben nog niet veel nodig, als je op de calmag let kom je al een heel eind.

      Ik heb zelf 6 planten in rdwc in bloei staan op ec 1,3, dit is net op het randje.
      De ec waarde van mijn kraanwater is wel redelijk laag, 0,4.
      Zou het volume van de bakken waar de planten in staan hierin een rol spelen? Ik heb 7x 17l.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ik zie niet waarom dat een rol zou spelen.
        Je kan wel wat calmag toevoegen, zodat je ec alvast wat hoger uitkomt, voor je andere dingen toevoegt.

      I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work.
      Lopend Verslag

      Comment


      • Silas
        Silas commented
        Editing a comment
        Je hebt weer het een en ander geleerd. Wel baluh...maar goed nieuwe ronde .....

      Sorry voor late antwoord, maar ik lees overal dat je geen "light-leaks" mag hebben, ivm algen (en ook rootrot?). De handvaten in die bakken zijn "light-leaks"???

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Wat!?

        Of waren dat die low budget bakken?

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        dat waren die low-budget bakken. Maar die deden het juist bijzonder goed

      • Manfred
        Manfred commented
        Editing a comment
        ah, ik dacht dat er door de handvaten licht scheen? ik zal miskeken hebben

      euhm, en dit dan? mvg
      Attached Files

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Die heeft ie later dicht gemaakt, maar hij had ook doorzichtige leidingen.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Manfred de details staan allemaal wel in het verslag (ook hoe ik de bakken lichtdicht heb gemaakt en de leidingen). Maar klopt, ik heb veel problemen gehad deze ronde.
    Bezig...
    X