Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opruiming van mijn zaden.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Opruiming van mijn zaden.....

    Korting op 420shop
    Omdat het experiment met mijn autoflowers niet helemaal goed ging besloten even te pauzeren. De stekken lijken het op zich goed te doen maar tonen voorbloei. Dus heb ik besloten te kijken wat ik nog aan zaden had liggen en besloten deze maar in jiffy's te laten ontkiemen en zien welke er als eerste boven zijn. Hier maak ik dan een selectie uit welke in de bakken geplaatst gaan worden.

    Wat ik zojuist gezaaid heb:
    • 3x Runtz Muffin (Barney's Farm)
    • 7x Gelato 41 (Seedstockers)
    • 6x Purple Haze (witzaadjes.nl)
    • 1x Red Hot Cookies (Sweet Seeds) (Gewoon omdat deze errug lekker is)
    • 3x Bruce Banger (Seedsman)
    Het idee is om er 10 OF 15 te plaatsen, afhankelijk van de opkomst. Mocht alles ontkiemen dan zal de Gelato 41 er 2 moeten inleveren. In ieder geval komen ze niet in mijn setup te staan voordat de eerste meervingerige bladeren er aan zitten. Het gaat hoe dan ook een SCROG worden.

    Setup is inmiddels wel bekend dus ga ik niet nogmaals aanhalen, wellicht dat ik vanaf de 4e week bloei wel Epic Bloom ga toevoegen

    Voeding Hypro Hydro A/B en Ata Calmag.

    Startdatum?????? Hoop rond de 16e
    Last edited by Voor het eerst; 7 September 2021, 09:34.
    Lopend Verslag

    #2

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      was ook liever doorgegaan maar met zo'n slechte start kan het naar mijn mening nooit wat worden. Ontkiemen dus maar weer gewoon in jiffy's en mijn verlies voor deze nemen

    #3
    Wat is witzaadjes.nl voor zaadbank, beetje goed zaad daaro!?

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Probeer dan eens red hot cookies. Geen idee van percentage maar zeker wel een van de sterkste en vooral smaakvolste weetjes die ik gerookt heb.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Kheb gelato 41.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ja die is idd ook erg fijn

    #4
    Ok... wellicht een beetje onzin om te vermelden maar na alle tegenslagen ben ik er toch blij mee. Ik heb al 4 groene bolletjes (ok, dat is pas 20% maar toch).
    Lopend Verslag

    Comment


      #5
      Ok... doel was zaden opruimen maar dan kom je bij seedsman weer een interessante aanbieding tegen

      50 X Peyote Zkittlez (Seedsman)
      4 X Lucky Dip (humboldt Seeds)
      25 X Black Sugar (Seedsman)
      3x White Widow (ze blijven ze maar opsturen) (Seedsman)
      3x Blueberry (Seedsman)

      Mogen jullie raden wat ik daar voor kwijt was... PS ik vond het erg weinig
      Lopend Verslag

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        20 piek en dan mogen ze de WW houden!

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Helaas, toch iets meer. €111 voor 85 zaden vond ik dus heel goedkoop

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Misschien moet ik toch wat minder op Chinese sites kijken, in de toekomst.

      #6
      Soms kan het best snel gaan. Inmiddels 11 van de 20 boven. Dat betekend dat ik hoe dan ook kan starten met 10 eind van deze week. Wat er tot nu toe boven is?
      • 1 X Red Hot Cookies
      • 2 X Runtz Muffin
      • 4 X Gelato 41
      • 3 X Purple Haze
      • 1 X Bruce Banger
      Opmerkelijk.... 1 dame lijkt een tweeling

      IMG_5123.jpeg IMG_5122.jpeg
      Lopend Verslag

      Comment


        #7
        Goedemorgen. Ik denk dat we de 15 gaan halen... Tussenstand:
        • 4x purple haze
        • 1x Red Hot Cookies
        • 4x Gelato41
        • 2x Runtz
        • 3x Bruce Banger
        Nu zat ik me af te vragen hoe ik dat kan gaan doen met de irrigatie zometeen (hok is ingericht voor 10 dames, niet voor 15) en kwam tot het idee om helemaal geen irrigatie meer te doen op 5 dames. Natuurlijk kan dat problemen opleveren dus heb besloten er een soort van aeroponics setup van te maken.
        Ik heb 5 ultrasone verstuivers besteld (als het goed is voor de 18e binnen) welke ik in de bakken plaats. Deze vereisen 5-7 cm water en dat is precies het niveau die ik in de bakken heb staan.
        Het idee is dat de voedingsoplossing dan dus verneveld op de wortels totdat deze met de voeten in het water hangen.
        De test... gaan de dames zonder irrigatie het beter of slechter doen dan de dames met (ik hoop van wel want dan kunnen die pompen eruit en dat scheelt veel warmte). In theorie zouden de vernevelaars voldoende capaciteit moeten hebben om 3 planten van voedingsoplossing te voorzien dus we wachten gewoon even af. 1 reservevernevelaar komt ook mee voor het geval dat (het blijft Ali)
        IMG_5126.jpeg
        Last edited by Voor het eerst; 10 September 2021, 09:34.
        Lopend Verslag

        Comment


          #8
          Helaas hebben we er maar 14. Nu heb ik de hoop dat de 3e runtz nog even ontkiemd want deze is wel opengebarsten en ik zie groene randjes... Dus er gewoon bijgezet waardoor we op onderstaande verdeling komen.

          Vandaag tel ik als dag 1 zaailingfase (de runtz moet dan maar een beetje opschieten). Als alles meezit komen de vernevelaars aankomende week ook binnen dus nu kunnen ze even kalm wortelen in het luchtledige. Totdat de vernevelaars binnen zijn de 5 dames zonder sproeier maar handmatig bewateren maar anderzijds vermoed ik dat dat sowieso niet nodig is, de steenwol houd wel redelijk water vast.

          Aangezien dit allemaal fotoperiode dametjes zijn hoop ik op 700 gram of meer. Planning is (zoals vast al wel opgevallen was) wederom te gaan scroggen echter nu al vrij snel in de vegetatieve fase. Dat geeft me als het goed is de mogelijkheid om 1 of 2 keer te toppen (ik ga uit van 14 dagen voorgroei).
          Purple Haze Purple Haze Gelato41 Gelato41 Bruce Banger Fast
          Purple Haze Runtz Muffin Runtz Muffin Gelato41 Bruce Banger Fast
          Purple Haze Runtz Muffin Red Hot Cookies Gelato41 Bruce Banger Fast
          In de realiteit ziet dat er dus zo uit.... IMG_5137.jpeg

          Wat dan ook direct opvalt... beide lampen staan op 25% vermogen (ik weet nog niet hoe ze reageren na de verhuizing dus de planning is dat dit snel omhoog gaat) maar de spreiding op deze afstand is veel beter bij de TSL dan bij de SP IMG_5138.jpeg SP
          IMG_5139.jpeg TSL
          Attached Files
          Last edited by Voor het eerst; 11 September 2021, 13:21.
          Lopend Verslag

          Comment


            #9
            De niet ontkiemde runtz is vervangen door een purple haze. Tevens zijn mijn vernevelaars binnen gekomen. Dat levert onderstaande resultaat 4B9E1736-8436-4382-B808-FC8D0E14899F.jpeg
            Lopend Verslag

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Ik zie niks door de rook, tis een diesel?

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Kan filmpje helaas niet hier uploaden.... Maar ik plaats hieronder even wat foto's van hoe dat er uit ziet na een nachtje..

            #10
            Goedemiddag,

            Gisteren dus ultrasone vernevelaars geïnstalleerd om de voeding beter te kunnen verdelen over de wortels. Daarnaast genereren deze met hun 19W denk ik minder warmte dan de irrigatiepompen.
            Opvallend is dat de dames die voorzien zijn van irrigatie het minder goed lijken te doen dan de dames die niet voorzien zijn van irrigatie (zie foto). Om deze reden heb ik de irrigatie dan ook voor de aankomende 48 uur uitgezet. Mijn vermoeden is dat de irrigatie de dames te nat houdt.

            Bijkomend voordeel van deze ultrasone vernevelaars is dat ze absoluut geen geluid maken. Ik had wat kleinere kunnen bestellen want dezen blijken bedoeld te zijn om kamers tot 10 m2 te bevochtigen. Ik heb er 1 in elke bak

            Gelukkig zijn de bakken aardig dicht dus de vernevelaars hebben geen invloed op de luchtvochtigheid. Verder zijn bijna alle dames inmiddels doorgeworsteld, alleen de later bijgeplaatste Purple Haze nog niet.
            Ik verwacht dan ook gewoon mijn schema te kunnen volgen en vanaf 18 september dag 1 vegetatieve fase te kunnen tellen.

            Erg veel zin in deze ronde want 2 van mijn favoriete soortjes ruim vertegenwoordigd. Uiteraard had ik er liever ook een extra runtz bijgehad maar die worden me duidelijk niet gegund.
            IMG_5165.jpeg IMG_5174.jpeg
            Attached Files
            Lopend Verslag

            Comment


              #11
              Dat lijkt best goed te werken zo met die vernevelaars. Dames groeien in ieder geval al best redelijk. Je ziet dan ook direct het verschil met de Purple Haze die nog in het originele startblokje staat, deze blijft enorm achter. Ik heb haar als reserve voor de vreemd verkleurde maar ga deze morgen toch maar omwisselen. IMG_5178.jpeg IMG_5180.jpeg IMG_5177.jpeg
              Attached Files
              Lopend Verslag

              Comment


                #12
                IMG_5185.jpeg Niet veel bijzonders te melden. Dus vandaag alleen een paar foto's. Stammetjes zijn nog wel wat zwak maar dat is van de eerste strek en komt denk ik vanzelf wel weer goed. 2 purple hazen blijven wat achter maar deze waren ook pas 2 dagen later boven.
                Attached Files
                Last edited by Voor het eerst; 16 September 2021, 18:25.
                Lopend Verslag

                Comment


                  #13
                  Goedemorgen,
                  Dames gaan lekker door, afgelopen nacht is de EC omhoog gegaan naar 1.3. Daarmee is dag 1 van de groeifase aangebroken. 2 Purple hazen blijven achter maar groeien wel. De rest gaat redelijk gelijk op. 1 runtz gaat juist wat sneller.
                  Wortelontwikkeling is zeer sterk. Blad en stelen zijn mooi van kleur. Eerste vijfvingerig blad is ook een feit.
                  IMG_5209.jpeg IMG_5214.jpeg IMG_5215.jpeg
                  Attached Files
                  Lopend Verslag

                  Comment


                    #14
                    Alles lijkt op zich wel ok. 1 Purple Haze was wat verdroogd, deze toch iets te vroeg in het systeem gehangen vermoed ik. Nieuwe bladeren lijken echter weer gewoon te groeien dus met een beetje mazzel trekt ze nog bij.Ten slotte is ze wel even oud als de rest.

                    IMG_5222.jpeg IMG_5223.jpeg
                    Lopend Verslag

                    Comment


                      #15
                      Tsja... de meeste dames hebben nu 7 of 9 vingerig blad. Volgens mijn schema staan ze nu op 6 dagen voorgroei. Planning is 3 weken zodat het net straks goed vol zit en ik onder het net voldoende reserve heb om te dieven. Idee is toppen boven het net, bladeren onder het net. Het achterblijvertje gaat het waarschijnlijk niet redden. Zolang ze groen blijft laat ik haar staan, mocht ze alsnog gaan groeien prima en anders trek ik haar er uit. De overige dames beginnen nu wel weer een beetje gelijk te trekken, alleen een runtz is echt veel groter. Duidelijk is wel dat we hier met aan elkaar gewaagde soortjes zitten, alleen de purple hazen hebben wat smaller blad.
                      Zojuist ook even zo'n Meiju Lightning paneel in de startplug gestoken om te controleren wat het daadwerkelijk opgenomen vermogen is. 234W max dus niet geheel 240W. Wel heel constant (geen schommelingen) en zodra de zonnepanelen aanslaan nemen ze iets af naar 230W (netspanning is dan net iets hoger). kleur van de lamp is erg natuurlijk, op vol vermogen merk je eigenlijk niet dat je in kunstlicht aan het werk bent wat mij gelijk een nuttige toepassing voor de lampen geeft... werkplaatsverlichting zonder schaduw
                      Nou ja, daar zijn ze dan wel weer wat prijzig voor en 1920 Watt laten branden maakt het gebruik van een kachel geheel overbodig vermoed ik maar we verzinnen nog wel iets voor de lampen. Wellicht dat ik er straks 8 naast elkaar hang in mijn hokje en dan allemaal op 30% laat draaien. Dan zit ik ook op 600W maar met de meest ideale spreiding die in de ruimte mogelijk is. Gevoelsmatig krijg ik dan een stuk minder warmteontwikkeling en daarmee een hogere efficiëntie.
                      Maar goed, laten we eerst deze ronde maar eens naar een eind werken... nog plannen zat voorlopig en ook nog zaad zat. Zojuist green sensation besteld.... man man wat is die zooi toch vreselijk duur. Maar goed, ik kan er pas over oordelen nadat ik het gebruikt heb dus deze ronde wordt mijn eerste op hydro met dat spul (heb al eens een proefflesje gehad en die gebruikt op aarde maar geen idee of dat dat hielp, was net niet voldoende voor een ronde). In theorie zou een liter voldoende moeten zijn voor deze ronde, ik ben benieuwd of dat dat 90 euro waard is en zo ja, op welke manier.

                      Maar goed.. de foto's van vanmorgen. Inmiddels is goed zichtbaar welke dames irrigatie van boven krijgen en welke niet. Dus dat moeten we toch voor de volgende ronde uitbreiden of gewoon weer 2 per bak. Heb nu ook drukgecompenseerde vernevelaars gevonden en dan zouden ze allemaal exact evenveel water moeten krijgen (7,6 L/uur bij continu doorstroming).
                      IMG_5225.jpeg
                      Attached Files
                      Last edited by Voor het eerst; 24 September 2021, 16:18.
                      Lopend Verslag

                      Comment

                      Bezig...
                      X