Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opruiming van mijn zaden.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    En deze nog even
    IMG_6463.jpg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


      #92
      En een zoom op een foto van de foto's op de voor mij vorige pagina....
      Schermafbeelding 2021-11-25 om 01.00.17.png
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


        #93
        Goedemorgen... de ventilators lijken hun werk te doen, ik zie een lichte beweging in het blad als ik de kast gesloten heb en dat is wat ik wilde. Wel ineens hele andere meetwaarden met temperatuur en luchtvochtigheid maar goed, dat was te verwachten. Temperatuur wordt hoger gemeten (maar goed, hij blaast de warme lucht nu rechtstreeks richting sensor) en de RH is flink lager (zelfde verhaal). Ofwel kan ik stellen dat de verdeling zo een stuk beter is want hierdoor slaat de ontvochtiger heel wat minder vaak aan. Verder gaat alles naar wens en begin ik te vertrouwen op een goede afloop. Begin zelfs te denken dat ik derde week december nog wel ga halen... Zal er wel een of twee planten tussenuit halen eind volgende week want die hebben alleen maar fluf en de toppen die er doorgekomen zijn zien er uit alsof ze al 2 weken te lang staan. Dat geeft dan ook weer iets meer ruimte voor de rest. Meerdere planten in 1 bak ga ik in ieder geval niet meer doen en ik denk dat ik het systeem na deze ronde ga aanpassen naar een combi van zo'n budgetsysteem met dit systeem. Moet alleen nog iets verzinnen voor de hoogte en het voorraad vat.

        IMG_6473.jpg
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik heb gewoon een ijzeren buis van 1cm gehaald, en ze daar met tiewraps aan bevestigd. De draden zijn rood en zwart (plus en min) en je verbindt gewoon alle rode met elkaar en alle zwarte. Ik heb het gesoldeerd maar kroonsteentjes kan ook als je dat makkelijker vind. Aluminium buis kan ook, lichter maar iets duurder

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Niet vergeten, als je ze op 1 draad zet, moet er een zwaardere voeding op, 4 x 3,25 dus.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ze zijn totaal 3,25W (0.65W per stuk) en dienen parallel aangesloten te worden. De artikelen die ik eerder opnoemde zijn voldoende (eventueel nog een paar meter snoer om ze te verbinden)

        #94
        IMG_6483.jpg Goedemorgen.. ofwel de ventilatie doet ze goed ofwel er is iets anders veranderd waar ik geen weet van heb maar de dames beginnen als gekken aan te zwellen. Denk dat 1 plant het niet overleefd tussen al het geweld, helaas is dit wel een van mijn runtzen. Ze heeft er wel een paar topjes aan zitten zag ik gisteren maar eigenlijk niets noemenswaardigs. De topjes die er aan zitten zijn veelal verdroogd/onderontwikkeld door een absoluut gebrek aan licht. Na deze ronde mijn setup eens herzien. Er zijn nog wel wat verbeterpuntjes hier en daar. Zo wil ik eigenlijk met een buffervat gaan werken zodat de gedoseerde voeding en PH- niet direct bij de planten komt maar eerst naar behoren gemengd wordt. Tevens wil ik zien dat ik met wat minder pompen toekom. Dat zal een hoop schelen in het opwarmen van het water. Buiten dat wil ik eigenlijk ook nog een vaste waterleiding maar dat is helaas niet zo eenvoudig te realiseren.
        Nou ja, eerst nog 3 weken naar dit moois kijken. Zojuist ook de track en trace code van Anesia ontvangen en als alles goed gaat heb ik woensdag de Imperium X en de Future #1 binnen. Ieders 5 dus denk dat de volgende ronde 8 dames worden maar daarover later meer.
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


          #96
          Goedemorgen allen, dames beginnen te vergelen. Ik hoop door een tekort dus heb de EC iets hoger gezet. Wortels ook geïnspecteerd, ogen prima.
          IMG_6531.jpg IMG_0028.jpg
          Attached Files
          Lopend Verslag

          Comment


            #97
            Ok even een opsomming van gegevens voor mijn eigen administratie..
            6 september zaaidatum..... 11 september in systeem geplaatst... 15 oktober eerste bloei..
            Dat betekend 45 dagen bloei tot nog toe dus nog MINSTENS * dagen te gaan... Dat wordt allemaal krap zat, snoeien durf ik in dit stadium niet zo goed aan....
            Opgegeven bloeitijden zaadleverancier:
            • Gelato41 (Seedstockers) 63 dagen *18
            • Bruce Banger F (Seedsman) 65-70 *20
            • Purple Haze (Wietzaadjes) 63-70 *18
            • Runtz Muffin (Barney's Farm) 56-63 *11
            Dus nog minimaal 11 dagen voor de Runtz... Afgaande op wat ik nu zie gaan die ook niet langer staan dan dat. Wordt nog wel een flinke uitdaging om die er tussen uit te knippen en ben eerlijk gezegd ook erg nieuwsgierig hoe de rest er op reageert. Nog niet eerder zoveel soorten tegelijk in een dwc systeem geprobeerd (doe ik ook niet meer). Onderlinge behoeften zijn veel te groot. De theorie dat ze toch niet meer pakken dan ze nodig hebben is wat mij betreft ontkracht maar ik zou graag zien dat iemand het tegendeel bewijst want vind meerdere soortjes veel leuker dan 1 of 2.

            Zo eens zien of ik mijn nieuwe systeem vast kan proefdraaien... ben erg benieuwd

            Lopend Verslag

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Ok dat past dus net niet in mijn andere hok dus testdraaien is geen optie
              Dan maar voor optie 2... ontkiemen in de startpluggen (steenwol) en op de perliet voorgroeien. Denk dat ze wel een dag of 14 vanaf zaaien kunnen wortelen daarin, wel even over 2 bakken verdelen want anders raak ik in de war. Zaterdag mogen ze er dan in (mits ze op tijd binnen komen natuurlijk). Geeft me wel ruim de tijd om de perliet te wassen. Dit doe ik dan maar gelijk met een filterpomp, scheelt me een hoop gruis in mijn systeem straks.

            #98
            Goedemorgen... de tekorten lijken op een Kalium of fosfor tekort. Nu had ik gelezen dat ik dan PK13/14 moet toevoegen maar ik begreep juist dat Green Sensation dit zou moeten voorkomen???? Ik ga de dosering dan ook aanpassen van A/B/GS 4/4/1 naar 3/3/0.8.
            Verder nog wat dood blad verwijderd en genoten van de geur... Niet veel meer aan... kwestie van wachten tot het einde. Probeer zo ver mogelijk december in te komen met alle dames maar in ieder geval de Runtz gaat de kerst niet halen.
            Eerlijk gezegd kan ik ook niet wachten tot ik mijn nieuwe systeem in gebruik kan nemen.... dus laat het maar snel januari worden. IMG_6552.jpg
            Attached Files
            Lopend Verslag

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Hij is weer stoned.

            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Denk het ook

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Nope niet stoned. Ik heb een alleen de verhoudingen aangepast. Was 4/4/1 en nu 3/3/0.8. Als je handmatig voedt is dat leidend maar een voedingscomputer gebruikt die waarden alleen maar om de onderlingen verhoudingen te gebruiken. Ik kan het systeem ook 30/30/8 geven, dan doseert hij precies hetzelfde. EC is leidend

            #99
            Zojuist laatste keer water ververst... Deze keer tot absoluut leeg. Vervolgens met Calmag naar 0.8 gebracht en de computer mag de rest doen naar 1.9. PH nu natuurlijk heel even aan de hoge kant met 7.3 maar normaliter is dat binnen 24 uur wel weer bijgesteld.

            Vandaag ook het nut geleerd van een emmer water bij de hand indien je knoeit met peroxide.... doseerspuit scheurde en de 50% peroxide liep zo over mijn handen... Snel afgespoeld en gelukkig alleen een beetje wit uitgeslagen (ja dat gaat wel een beetje afbladderen maar dat doet geen zeer). (En ja, ik weet dat ik eigenlijk handschoenen zou moeten dragen maar heb het al eens in mijn handschoenen gekregen en dat was veel vervelender).

            De dames zelf beginnen flink te verkleuren ondanks de hogere EC... Ik denk ook niet dat ik er nog iets aan kan doen. Inmiddels 64 dagen 12/12 achter de rug dus zo heel druk maak ik me ook niet meer. Nu wel dagelijks controle op rotting want het spul staat allemaal kort zat op elkaar. Moet nog eens iets verzinnen om 5 lampen recht op te hangen zonder dat ze gaan wiebelen maar wel versteld kunnen worden in hoogte. De ruimte is er wel maar schuin plafond en slechts gipsplaat, niet de allersterkste basis dus. Wellicht dat ik tuingaas zoals mijn scrogrek aan het plafond bevestig met chemische ankers. Die kunnen 200 kg hebben, de lampen wegen per stuk net geen 5 kg. Betere ideeën zijn welkom.

            De dames zien er vermoeid uit... Ik denk dat ik een paar weken geleden toch wat last heb gehad van wortelrot want ik zie met name onderin wat vreemde zaken die ik ook zag in de ronde die ik afgebroken heb om de wortelrot. Mijn idee is dan ook dat de doorstroming niet optimaal is door alle wortels.. Nou ja, daarom heb ik natuurlijk ook een nieuw systeem gebouwd. Het enige wat daar eventueel kan verstoppen zijn de elleboogjes onderin de bakken maar die kan je zo leegtrekken en het water spuit er weer doorheen.

            Ik moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk niet kan wachten om de Anesia zaden te ontkiemen... Met name de Imperium heeft mijn aandacht getrokken om 2 redenen... Ze is paars en ze adverteren met 37% THC. Dat die paars wordt geloof ik wel (heb voldoende verslagen gelezen van de Imperium) maar 37%?? Ik geloof het echt niet... Maar goed... we gaan het zien, ik heb er bij een acceptabele oogst wel 125 voor over om een sample te laten testen.

            IMG_6563.jpg

            Attached Files
            Lopend Verslag

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Ketting.

            • Waldpiek
              Waldpiek commented
              Editing a comment
              Hollewandpluggen voor in je gipsplaten

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Hollewandpluggen heb ik er nu in en dat gaat voor 2 lampen net goed. Maar door de extreme temperaturen merk ik ook dat ze los komen. De gipsplaten hebben soms temperaturen van 50 graden te verwerken (CO2 generator) en dat vinden ze duidelijk niet grappig.

            Ok... temperaturen worden nu wel heel hoog. Ondanks de extra ventilatie. Nou ja, niet direct zorgwekkend, in ieder geval weinig kans op toprot zo want LV rond de 28%.
            Je merkt wel dat de dames op hun einde lopen, vrijwel alles wordt geel. Ik zet de EC voor de laatste 2 weken naar 2.2. Dat wordt wel dagelijks wortels controleren want kans op ophoping van zouten.
            Nou ja, een mooie dag om mijn volgende ronde voor te bereiden...
            Lopend Verslag

            Comment


              Niet om het een of ander maar die toppen lijken meer uit blad te bestaan dan uit bloem. Ik heb dit in het verleden een keer gehad bij mijn Amnees stekken en de enige verklaring die ik kon bedenken na me in de nachtelijke uren ingelezen te hebben in de tomatenteelt op steenwol was dat ze te nat stonden. Helaas heb ik de link niet meer paraat, maar de strekking van het artikel was dat planten die in de groei een te goed leven hebben - oftewel te nat staan - geen haast hebben af te bloeien waardoor er extreem veel bladgroei ontstaat.
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Daar heb je ook gelijk in. Ze hebben het letterlijk te goed. Het budgetsysteem wat ik eerder gebruikte had veel meer fluctuaties in de waarden en daarmee ook veel dikkere toppen. Dit is de derde ronde in dit systeem en de derde keer dat de opbrengst tegenvalt. Daarom een volledige herziening van het systeem maar ik wil hem wel ff afbloeien. Ik ga er dan ook vanuit dat mijn volgende systeem waarbij ze slechts 2 cm water hebben meer op gaat brengen. Anderzijds zijn de toppen iedere keer niet zo heel dik maar wel knetterhard. Ik krijg normaal 10 gram in een bepaald formaat zakje indien op aarde gekweekt. Van deze krijg ik 15-18 gram in datzelfde zakje. Zit nu dagelijks te twijfelen of ik alles om zal halen en direct met het nieuwe systeem aan de slag te gaan maar mede door dat ik al zo lang twijfel hoef ik nu nog maar 2 weken te wachten... Vandaag dus de nieuwe zaden inzaaien en dan over 14 dagen het nieuwe systeem plaatsen en in gebruik nemen.

              • Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Klinkt als een goeie update van het systeem! Wellicht dat je ze in de groei wat droger kan kweken en in de bloei weer nat.

              Slechts een fotoupdate... niet veel bijzonders te melden.... de laatste loodjes zeg maar 6D0AFA69-2403-401F-B4B6-40C6F953FF84.jpg 8025BF10-F46A-476D-97AF-1C401059A528.jpg 5F20DADF-C33B-4B6F-9C73-F76BF93D6AB7.jpg
              Lopend Verslag

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Groooooote schaar klaar liggen?

              • Remco
                Remco commented
                Editing a comment

              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Ja denk inderdaad wel dat ik dit in meerdere keren ga doen. Aardig wat blad in de toppen helaas dus wordt weer een hel of a job. Aan de andere kant... het ruikt geweldig... Purple Haze... absoluut niet purple kan ik je vertellen.

              Zo, even ander perspectief... eerlijk gezegd vallen de toppen me vies tegen. Zijn op zich wel mooi maar missen body. Ze moeten nog zeker 12 dagen maar ik hoop dat ze dan nog wel iets aandikken. Ben blij als ik het nieuwe systeem in gebruik heb. Dat merk ik aan hoe ik er naar kijk... kunnen ze al om?? Dat is niet iets goeds eigenlijk...ze moeten gewoon goed afbloeien. Ach was ik gewoon in het algemeen maar wat geduldiger ingesteld, zou een hoop ellende besparen

              365EE0CE-A9DF-446C-B92C-D4E8E66CD511.jpg 0125746B-2453-4C4F-8CCC-80AA96C7CCDB.jpg 628FF47F-1E48-4089-A6E5-A08FD8118400.jpg

              3AD5F5F9-428D-4061-B63D-C9220BD557EE.jpg
              Lopend Verslag

              Comment


              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Guns n Roses heeft daar ooit een nummer over geschreven

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Ik heb laatste kweek geen explode gebruikt maar pk1314, merk ook dat ze minder massa hebben.

                Iemand anders had pk langere tijd in lagere doses gegeven, en die was wel tevreden.

              Tsja... qua tijd zijn ze er nog niet maar dit is hoe de toppen er van een dame inmiddels uitzien... Ik denk dat ik deze vanavond er alvast uit knip.. Zijn gelukkig maar een paar kleine topjes dus verwacht er niet heel lang mee bezig te zijn. Tevens benieuwd of de extra ruimte een voordeel gaat zijn voor de rest.
              ​​​​​​​
              IMG_0009.jpg IMG_0003.jpg IMG_0007.jpg IMG_0004.jpg IMG_0001.jpg IMG_0002.jpg

              Lopend Verslag

              Comment

              Bezig...
              X