Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Elkwazizi's hydro draadje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Ze zien er gezond uit maar strekken behoorlijk, dat was ook al te zien op eerdere foto's. Kennelijk hangt de lamp dan wat te hoog, of op onvoldoende wattage.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Hork hoeveel par raad je aan?

    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      @Hork,1 strek is bij zaailingen altijd sterker aanwezig.
      2. Strek is ook genetisch bepaald.
      3. Strek zal ook te maken hebben met de manier van kweken , medium, voeding ,temp

      Dus eerst meerdere malen dezelfde genetica draaien voordat je iets zeker weet hoe de genetica zich gedraagt

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Elkwazizi indien je planten tegenwoordig meer strekken is dat goed mogelijk.
      NewNoobie ik raad niks aan, want als het dan misloopt heb ik het gedaan.
      PH donner ik heb een hele tijd alleen maar s.o.g. gekweekt en juist daardoor ben ik de mening nu toegedaan die ik ben toegedaan: om korte gedrongen planten met dikke stammen te kweken hoeft de lamp tijdens veg niet op 100% maar dicht op het gewas brandend op 40 - 50% is zat.

    #32
    Tijd voor weer een update:
    Kweekje gaat zijn gangetje. Hoewel het maar 1 soort is, vind ik tussen de planten toch nog best wat verschil qua groeikracht, topvorming e.d. ik had toch meer eenduidigheid gehoopt en minder variatie voor regulier zaad. Helaas pindakaas!

    EC: 1.65
    Ph: 5.9-6.0
    Ik moet nog eens wat spulletje bestellen zoals calmag en PK 13/14 want dat is nu op helaas
    Er zit nu dan maar Explode van dutchpro in, doch ga ik terug naar Green Sensation van Plagron want kost evenveel en is gewoon goed spul
    Ook mijn A+B voeding geraakt op, ik was aant denken een keer Hesi te pakken om dat eens te proberen, iemand ervaring mee? Echter denk ik toch dat ik weer voor de Dutchpro ga gaan.

    De Jojo's zijn ook tevoorschijn gekomen want ze beginnen wat tegen de kanten te hangen en/of te dicht opeen dus gebruik ik de omplooi dingetjes(rood) die veel te klein zijn om ze op de draad bovenaan wat te kunnen verschuiven. De foto zal het wel duidelijk maken (dit is vandaag (22/08), derde week bloei):
    ex_.trashed-1695292752-20230822_123019.jpg

    Ik heb nog wat foto's van de 16e:
    ex_.trashed-1694779604-20230816_134131.jpg
    ex_.trashed-1694779604-20230816_134139.jpg

    De rest is van vandaag, de 22e. Voor jullie genot ook eens foto's zonder de lamp aan genomen:
    ex_.trashed-1695292752-20230822_122820.jpg
    ex_.trashed-1695292752-20230822_122826.jpg
    ex_.trashed-1695292752-20230822_122832.jpg

    En dan een paar met licht, en de knakjes:
    ex_.trashed-1695292752-20230822_122748.jpg
    ex_.trashed-1695292752-20230822_122848.jpg
    ex_.trashed-1695292752-20230822_122844.jpg

    Ze zien wat donkergroen in mijn mening maar dat trekt wel bij met de tijd, het is een echte Amnesia dus die staat normaal 12 weken in de bloei. Ik eindig graag met herfst dus de EC gaat vanaf week 8-9 naar beneden en vanaf week 10 zeker enkel nog water.

    Ik kan al niet wachten want de geur in de tent is fenomenaal.
    De groei is er nu wel uit en de lamp hangt goed dicht, alles staat nog wel redelijk dicht op elkaar maar deze dames hebben veel kleinere topjes dus maak me nog geen zorgen.

    Wat ik ook wil zorgen is zo'n fiets ophang systeempje zoals PH donner want dat ziet er helemaal handig uit.

    Topt slot heb ik nog een grafiekje van de temperaturen en LV in de tent van de laatste week, lekker warm maar kheb nog een extra fan aan de afzuiging toegevoegd om dat tegen te gaan. Daarnaast hangt de sensor zeer dichtbij de lamp, ongeacht maak ik me niet teveel zorgen want het is een sativa he. Van de LV kan ik niet klagen, de ontochtiger doet het goed maar draagt natuurlijk bij aan de temperaturen:
    colorful_graph.png



    Zo dat wassie weer mede groeiers

    Nog veel succes allemaal!
    Attached Files

    Comment


    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Fiets ophanging systeem is top!

      Wel zou ik het touw niet jaren lang gebruiken . Ik ga het al snel vervangen met touw wat ze met abseilen of uit de watersport gebruiken. Ik vertrouw touw niet zo maar meer. Heb in het begin meegemaakt dat het touw systeem wat jij daar gebruikt na enkele jaren bijna was vergaan en ik toentertijd door het oog van de HPS ramp naald ben gekropen…….
      Last edited by PH donner; 22 August 2023, 14:00.

    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Dat klinkt heel logisch, thanks voor de tip @PH donner
      Ik heb het bij jouw gezien en was meteen verkocht, zot hoeveel we soms betalen voor iets wat eigenlijk maar een prikkie moet kosten, omdat het voor een andere toepassing is bedoelt
Bezig...
X