Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Poffertjesporem
    Advanced Grower
    MemberLucky Member
    • Jun 2010
    • 1113

    #31
    Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

    De achterste 2 dames zijn getopt na de 5de internode, morgen is de rest aan de beurt.
    Afbeelding 1312.jpg
    PH 5.6 EC 0.71, heb gister enkel (zuurstof arm) afgezuurd water aangevuld (10L), gevolg was dat de PH sterk zakte.
    Ben niet onder de 5 geweest maar toch, volgende keer ga ik het verse water (lauw) direct uit de kraan afzuren, 24uur laten staan (wel meten) voordat ik het reservoir aan vul.
    Maar dat is later, van het weekend word alles ververst.
    Afbeelding 1311.jpg
    Heb wat waterschade, iets minder fanatiek sproeien lol, was wat water op de bladeren blijven staan (sproei net nadat het licht uit is, wortelstimulator en bladvoeding).

    Grtz.

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #32
      Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

      Beter kun je geen warm water uit de kraan gebruiken, dat is erg pH instabiel.
      Gewoon koud water uit de kraan, en daarna eventueel wat opwarmen bij de kachel ofzo.

      Waarom sproei je wortelstim op de bladeren ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • THC Dude
        Ultra Grower
        MemberLucky Member
        • Mar 2010
        • 2405

        #33
        Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

        Dat zou ik ook niet doen poffie, met wortelstimulator spuiten op je blad. Dat hoort op je wortels te komen niet op je blad

        Ze zien er wel vet uit zo, ze zijn flink gegroeid. Nu op naar de dikke toppen.

        Wat ik ja als tip kan meegeven, is idd gewoon koud water uit de kraan nemen..je voeding aanmaken en dan met een aquarium-thermostaat het water op temp brengen. Je kan ook gewooneen thermostaat in je vat leggen dat weet je zeker dat je temp altijd goed is.

        Succes.

        Grtz

        Comment

        • Poffertjesporem
          Advanced Grower
          MemberLucky Member
          • Jun 2010
          • 1113

          #34
          Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

          Dat wortel stimulator spuiten, komt uit een grow verslag van $ir, ga ik nog wel ff mee door dus.

          Gaat om het zuurtof gehalte in het water, wat naar mijn mening het orgel vals maakt. Heb een earoponic systeem, zodra ik mijn pomp uit zet stort de ph binnen enkele uren in. Ook een vers water reservoir vraagt om de nodige aandacht.

          Grtz.

          Comment

          • Bubba J
            Ultra Grower
            MemberLucky Member
            • Sep 2010
            • 2376

            #35
            Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

            Ind bio nova zegt ook op het etiket nevelen van de stimilator

            gaat wel vlotjes nu

            grtz
            sigpic

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #36
              Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

              Het was ook gewoon een vraagje, uit nieuwsgierigheid.
              Net zoals ik nieuwsgierig ben hoe het gaat aflopen.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • Poffertjesporem
                Advanced Grower
                MemberLucky Member
                • Jun 2010
                • 1113

                #37
                Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

                @Bubba J: Op de Rinzotonic staat het schijnbaar ook, net ff gegeken.

                @QnQ: Vraag gerust, maar bij voeding kan ik alleen vertellen waarom, wat en hoe is nog een groot raatsel.

                Paniek in de tent, ph gvd, vanacht ingestort tot 4.4, vanmorgen om 10.00uur terug gebracht naar 5.8, 15.00uur weer terug naar 5.2. Inmiddels is de PH weer 6.0, en vers water staat te ontchloren, zodat dit morgen kan worden vervangen.
                Afbeelding 1313.jpg
                Wat positief nieuws, de kleinste toon haar geslacht, nog steeds enkel een meisje.


                Grtz.

                Comment

                • monty
                  Banned
                  • May 2009
                  • 11215

                  #38
                  Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

                  Is het niet zo dat je na gebruik van PH- geen PH + meer mag gebruiken, meen me dit ergens vaag te herinneren.

                  Comment

                  • Poffertjesporem
                    Advanced Grower
                    MemberLucky Member
                    • Jun 2010
                    • 1113

                    #39
                    Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

                    Daar zeg je me wat, hoop niet dat dit klopt, heb ze bijden echt nodig. Anders moet ik elke keer water drainen, en vervangen met kraanwater (ph hoger dan 7), om de ph te laten stijgen......

                    Kan als laatse red middel, weer een inteval schakelaar(tijdklok) op de pomp te plaatsen, om het zuurstof niveau lager te houden. tijdens de indica mix ronde dee ik het ook zo, en heb ik toen ook geen ph+ gebruikt.

                    Eerst ff water verversen, en kijken hoe het loopt....

                    Grtz.

                    Comment

                    • Bubba J
                      Ultra Grower
                      MemberLucky Member
                      • Sep 2010
                      • 2376

                      #40
                      Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

                      Maar waarom wortel stimulator nevelen, als je er even bij stilstaat slaat dat toch nergens op, bij Gold stimulator staat er niet op nevelen...

                      Wat een daling, mss ligt het wel aan het product?
                      grtz
                      sigpic

                      Comment

                      • Poffertjesporem
                        Advanced Grower
                        MemberLucky Member
                        • Jun 2010
                        • 1113

                        #41
                        Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

                        Ik sproei wortelsimulator, omdat ik het zonde vind om 40L, van dit dure spul aan te maken, en het na 3 weken weer 30L weg te gooien.

                        Water is ververst, voeding 0p 75% van schema+enzymen.
                        Voordat ik de klok op 12/12 zet, wil ik mijn PH probleemen oplossen....
                        Elkel weet ik niet wat het probleem precies is, denk aan de volgende oorzaken:
                        1) Poffertje snapt er niks van.
                        2) PH- en PH+ gaan niet samen (Monty).
                        3) PH- groei en PH- bloei gaan niet samen.
                        4) Biofilter verlaagt de PH (meer bacto's = meer zure poep)

                        Best wel frustrerend, als je niet weet wat je verkeerd doet......


                        Grtz.

                        Comment

                        • THC Dude
                          Ultra Grower
                          MemberLucky Member
                          • Mar 2010
                          • 2405

                          #42
                          Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

                          Ik zou eens proberen om dat biofilter eruit te halen, en dan weer alles van voor af aan doen.

                          Dat PH- groei en PH - bloei niet samen gaat, geloof ik niet echt in. Want ik heb dat bij de vorige ronde ook gedaan en nergens geen last van gehad

                          Suuces met het uitzoeken.

                          Grtz

                          Comment

                          • QnQ
                            Godlike Grower
                            Lucky Member
                            • Sep 2010
                            • 26093

                            #43
                            Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Poffertjesporem
                            2) PH- en PH+ gaan niet samen (Monty).
                            3) PH- groei en PH- bloei gaan niet samen.
                            4) Biofilter verlaagt de PH (meer bacto's = meer zure poep)

                            Best wel frustrerend, als je niet weet wat je verkeerd doet......
                            Deze punten zijn vrij makkelijk te onderzoeken natuurlijk.
                            Je gebruikt geen warm water uit de kraan meer toch ?
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            • Poffertjesporem
                              Advanced Grower
                              MemberLucky Member
                              • Jun 2010
                              • 1113

                              #44
                              Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

                              @Thc Dude: Dat wil ik niet, ga aquarium bacto's toevoegen, gebruik nu enkel grond bacto's.

                              @QnQ: Heb nog niet warm water gebruikt, puur ph- en ph+ mengen, mijn niet gezien, heb geen masker dat mijn complete gezicht af schermt. Iemand ander die het wil testen.

                              Grtz.

                              Comment

                              • THC Dude
                                Ultra Grower
                                MemberLucky Member
                                • Mar 2010
                                • 2405

                                #45
                                Re: Hobbykweek: 4x WW (fem) vs Lep/Led.

                                Ja poffie je moet wel de goede bacto's gebruiken he.....dan vind ik het niet raar dat je PH naar benee pleurt elke keer.

                                Dat zal je een hoop gestress schelen poffie als je de goede bacto's heb

                                Succes.

                                Grtz

                                Comment

                                Bezig...