Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Super Silver Haze scrog met spaarlampen op steenwol

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Super Silver Haze scrog met spaarlampen op steenwol

    Voor opbinden van de plant zijn daar bepaalde regels voor. Neem aan dat de takken los opgebonden moeten worden. Was aan het denken om bindbandjes te gebruiken om de takken op zijn plaats te houden.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ze-op-steenwol

    Comment


      #92
      Re: Super Silver Haze scrog met spaarlampen op steenwol

      Je kan ze opbinden zoals je zelf wil van visdraad tot tyrips.

      Al doe ik het met van die groene ijzerdraad das 50 cent voor 100 mtr bij de action.

      Zo kan je als het nodig is meerdere takken tegelijk overbruggen om ze vast te maken aan je net.

      Als je bij berry kijkt zie je weer haarklemmetjes die perfect ervoor werken.
      Iedereen heeft zo zijn mooie ideetjes
      dus probeer wat je zelf het fijnst vind.

      Je plantje ziet dr goed uit heb al een tijdje het stoeltje staan en ben benieuwd wat je er vanaf gaat krijgen met de CFL's en naderhand de hps.

      Ga zo door greetz Silver

      Verstuurd vanaf mijn GT-N7000 met Tapatalk
      Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

      Comment


        #93
        Re: Super Silver Haze scrog met spaarlampen op steenwol

        Oorspronkelijk geplaatst door silverhaze85 View Post
        Je kan ze opbinden zoals je zelf wil van visdraad tot tyrips.

        Al doe ik het met van die groene ijzerdraad das 50 cent voor 100 mtr bij de action.

        Zo kan je als het nodig is meerdere takken tegelijk overbruggen om ze vast te maken aan je net.

        Als je bij berry kijkt zie je weer haarklemmetjes die perfect ervoor werken.
        Iedereen heeft zo zijn mooie ideetjes
        dus probeer wat je zelf het fijnst vind.

        Je plantje ziet dr goed uit heb al een tijdje het stoeltje staan en ben benieuwd wat je er vanaf gaat krijgen met de CFL's en naderhand de hps.

        Ga zo door greetz Silver

        Owjah helemaal vergete houd idd rekening er mee dat het niet meer als een geleider is voor je tak dus niet te strak anders knel je haar af

        Verstuurd vanaf mijn GT-N7000 met Tapatalk


        Verstuurd vanaf mijn GT-N7000 met Tapatalk
        Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

        Comment


          #94
          Re: Super Silver Haze scrog met spaarlampen op steenwol

          Bedankt silver. Dan ga ze op hun plaats houden met tyrips zoals mijn eerste gedacht is. Daar kan ik gratis krijgen zolang geen te grote hoeveelheden nodig heb. met 300 bandjes zal wel lukken denk ik. . Denk dat binnen paar dagen de eerste kan beginnen buigen en op hun plaatje geven op het rek. Voor die hps, De vergelijking ga er zeker komen maar weet niet of al zal lukken tegen volgende kweek.
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ze-op-steenwol

          Comment


            #95
            Re: Super Silver Haze scrog met spaarlampen op steenwol

            Tyrips kan je doen. Gebruikte ze zelf ook voor. Of ik het handig vind. Meh. Niet echt. Gekloot om het later van je rekje af te halen.. (nagel knipper werkt om ze er evt af te halen)
            Denk dat haarklemmetjes of dat dunne draad beter werkt. Maar dat dunne draad.. Snijd dat niet?

            En hoe je bind. Ha. Dat merk je vanzelf geloof me. Gewoon even in het diepen springen. En je hebt het zo door.
            Takjes buigen. Als je denkt dat die gaat knakken. Doe het dan per dag evt wat strakker aan trekken. En als die knakt, geen zorgen. Hij groeit gewoon weer veder
            sigpic

            Comment


              #96
              Re: Super Silver Haze scrog met spaarlampen op steenwol

              Ik was voor het opbinden ongeveer 5 mtr in korte stukjes van dat dunne ijzerdraad kwijt en het is makkelijker voor grotere afstanden mee te overbruggen.

              Bijkomend voordeel is dat je het kan blijven buigen in de vormen zoals je zelf wil. Dat gaat dan weer niet met een tyrip vast is vast

              Dus creeer je je eigen speling zodat geen tak of top er tegen aankomt en zich zal afklemmen.

              Probeer ook zoveel mogelijk alleen je takken te leiden en niet te knakken want dit gaat ten koste van de energie van je dames.

              We leren het allemaal door het zelf te ervaren zoals Smokingdad ook al zei je ziet het snel genoeg.

              Verstuurd vanaf mijn GT-N7000 met Tapatalk
              Een jonko in de morgen is een dag zonder zorgen

              Comment


                #97
                Re: Super Silver Haze scrog met spaarlampen op steenwol

                Weer klein update. Ga snel momenteel dus ook wat extra foto's als resultaat. Heb vandaag gezien dat al op de limiet zit met voeding. Daarom vandaag halve liter afgezuurd water bijgegeven. Heb ook gemerkt dat onder elk groot blad een jonge scheut zit die volledig door grote blad aan licht ontnomen wordt. Heb foto bijgevoegd waar de jonge tak onder grote blad vandaan heb gehaald. dit is te zien op de eerste foto. Zou hier enige actie ondernemen om te helpen of de natuur zijn gang laten gaan en ze op eigen kracht naar licht laten toe groeien??

                20140312_174201_rsz.jpg20140312_174021_rsz.jpg20140312_174008_rsz.jpg
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ze-op-steenwol

                Comment


                  #98
                  Re: Super Silver Haze scrog met spaarlampen op steenwol

                  Komt goed. Die kopjes gaan licht zoeken en die groeien er dan gewoon heen.
                  sigpic

                  Comment


                    #99
                    Re: Super Silver Haze scrog met spaarlampen op steenwol

                    ik zie het nu al een paar keer voorbij komen, afgezuurd water.
                    wat houdt dit precies in? ik ga (als mijn spulletjes binnen zijn) beginnen met mijn eerste kweekje
                    en dit is misschien wel handig om te weten

                    Comment


                      Re: Super Silver Haze scrog met spaarlampen op steenwol

                      Leidingwater naar de juiste ph brengen zonder voeding. Uw medium bepaalt naar welke ph je moet regelen. Een ph van 6 tot 6.5 is streefdoel. Uw medium kan ook invloed hebben op uw ph. Met steenwool moet ph van 5 bewateren om een ph van iets meer dan 6 te bekomen. Dit meet ik dus in het water dat terug onderaan wegloopt. Allee jha hoop dat nu geen fouten vertel. Ben verre van expert.

                      Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ze-op-steenwol

                      Comment


                        Re: Super Silver Haze scrog met spaarlampen op steenwol

                        alleeehupa

                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor.../9653-Ph-en-Ec
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...rde-voor-grond


                        succes.

                        Comment


                          Re: Super Silver Haze scrog met spaarlampen op steenwol

                          Interessant en volledige uitleg JohnnyHaze. Als op aarde kweekte zou zeker eens geprobeerd hebben om de ph van mijn aarde te meten. Met de steenwol zie dat nog niet zomaar gebeuren.
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ze-op-steenwol

                          Comment


                            Re: Super Silver Haze scrog met spaarlampen op steenwol

                            Ahaa, zo zit het dus. Ik heb atami bcuzz bio grow mix aangeschaft, dus hoe ik niks aan mn ph-waarden te friemelen.
                            Thnx again en succes met je kweek, ik leer kijkend mee:p

                            Verstuurd van mijn GT-I5510 met Tapatalk

                            Comment


                              Re: Super Silver Haze scrog met spaarlampen op steenwol

                              Als u medium juiste ph hebt is inderdaad uw bewatering ook op juiste ph te geven.

                              Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ze-op-steenwol

                              Comment


                                Re: Super Silver Haze scrog met spaarlampen op steenwol

                                Nog paar cm en de eerste takken kunnen vastgemaakt worden. Denk dat bepaald moment takken zal moeten wegknippen wegens plaatsgebrek. De plant is redelijk compact en alles zit deze keer wel heel kort op elkaar.
                                20140315_123233_rsz.jpg20140315_123221_rsz.jpg
                                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ze-op-steenwol

                                Comment

                                Bezig...
                                X