Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Ja 33 is wel eigenlijk te warm hoor! 30 is ook nog iets te veel. Maar ik had daar ook last van want ze staan op zolder bij mij en daar is het echt super hot!!!
Maar als oplossing heb ik de lampen 's nachts aanstaan en overdag lekker uit. Dat scheelde bij wel een paar graadjes
De klok staat vanaf vandaag op 12/12 (20-7)
De lamp gaat avonds aan om de temp wat lager te houden hopelijk.
Nu staat de lamp op 300wat ingesteld, en heb ik deze op 35-40 cm afstand.
Lets wait for some buds
Op het moment word het met 300 watt hps zn 27.5 graden.
Een van deze dagen ga ik het proberen op te voeren naar 400 watt zolang de temperatuur het aankan.
nu staat de afzuiggeer op 25%.
Ik heb ook even wat water uit men vat gehaald, die zat zo vol. Ik hoop dat ik de LV zo een beetje kan laten zakken, deze zit
namelijk op 65-70%.
Ze krijgen nu even 2x water; 1e keer nadat de lamp 2 uur aan is en dan nog is 6 uur voor de lamp weer uitgaat.
Kan ik ook 3keer doen of kan ik beter wachten tot ze meer water verbruiken?
2 dagen geleden hing de k2(grote vooraan rechts) wat slapjes en gerekt en dacht dat dit misschien kwam door dat ik ook nog 1 water beurt gaf als lamp uitwas.
Heb ik de dames van onder zo goed gesnoeid, of kan ik nog wat kleine fan leafs onder weghalen, die geen/nauwelijks licht krijgen?
Me blokken zijn wat vergroend boven op, ook lijken er zout resten op te zitten(kijk foto), kan ik dit gewoon even wegspoelen en dan extra bedekken met wat korrels?
Of maakt die vergroening niks uit?
PH is 5.6
EC 1.0 <1.2(had het ff flink verdund voor dit warme weer)
We zijn weer een weekje verder, de dames beginnen al mooie bloemen te maken,
De SSH blijft een beetje klein, maar misschien komt haar groei speurt nog
De EC terug gave van het einde van het afgelopen week was 1.0.
Van 1.2 >1.0 (verdund), en in het laatste restje water was de ec 1.0.
Dus volgens mij mag de EC wel weer wat omhoog.
Het nieuwe vat bevat:
130ml A/B bloei
130ml enzym
35ml rhyzo
De ec vond ik al wat hoog dus aan het einde van dit vat ga ik de boost acc gebruiken of kan ik die nu ook al meegeven met deze ec?
EC 1.480
PH 5.8
Zit ik zo rond een mooie ec, of is het te laag?
Iemand die mij kan vertellen of ik goed bezig ben of dat ik nog iets kan verbeteren.
Verder heb ik nu een kleine inlaat erbij van 180m3.
Ik heb me watervat met 2 spanbanden verstevigt zodat het vat niet zo uit lubbert en ik zo de LV weer iets omlaag kan brengen.
De LV met licht aan is 55% maar met licht uit blijft die onstabiel.
Dus dit even in de gaten houden wat het met licht uit is.
Hopelijk kan ik met de inlaat de lv dus wat extra sturen.
Onderin is het blad wat aan het verschrompelen(gezonde groene bladeren die snel uitdrogen?) en hier en daar wat verkleuring naar licht groen en kapot blad.
Moet ik me druk maken of is dit natuurlijk?
Ik hoop dat iemand mij even kan helpen.
Het blad van de K2's en white widow zijn wat lichter van kleur onderaan.
Nu vroeg ik me of dit nu natuurlijk is of dat ik te weinig voeding geef?
Zelf dacht ik aan natuurlijk, omdat er wat minder licht onder kan komen.
Gisteren kon ik niet in de tent kijken omdat ik ergens anders was. Hier rekening mee gehouden en de lamp iets omhoog gehangen.
Toch bleek die 5cm te laag te hangen.
Nu keek ik vanochtend in de tent en vond ik een verontrustend plekje op de jack herer.
Dus nu is de vraag is dit plekje toprot, verbranding of worden de pistels bruin?
De blaadjes bij de jack krullen een beetje na binnen wat op te veel warmte zou kunnen duiden?
zit nu aan einde 2e week bloei.
De foto is niet zo heel scherp genomen, vanavond probeer ik een beter shot te plaatsen.
De inlaat en uitlaat ga ik veranderen zodat ik hopelijk wat drogere lucht in me tent kan trekken.
Ik geef nog steeds 3x water als de lamp aan is.
De LV zit rond de 55 met lamp aan en rond de 65-70 met lamp uit.
Temp is zn 25-27.9 met lamp aan
Ph 5.5/5.6
De meegegeven ec is 1.5 en is nu opgelopen naar 1.6
Als je bladeren vrij snel verwelken onderaan naar boven toe en je plant ziet er geheel lichtgroen uit, zal ze wat honger hebben en kan je ec beetje opdrijven. Is het mogelijk om foto's zonder hps te nemen want dit vervormd het beeld over de kleur van je planten. Alsook overzichtfoto van de hele plant meegeven?
Snel verwelken van de bladeren kan ook wijzen op wortelrot.
Als de bladeren naar boven krullen betekend te warm, verdampingsprobleem. Heb dit zelf ook en vormt niet zo een groot probleem, tenzij die randjes beginnen te verbranden. Verdampingsprobleem + te hoge ec is verbranding.
Wat je ook kan doen is de actieve inblaas bovenaan aan de andere kant van de afzuiger. Warme lucht stijgt dus koude lucht daalt. Een fan over de planten en je hebt ook luchtcirculatie.
Heb gelezen dat je afzuiger op 25% staat. Kan je deze niet volle bak laten draaien en dan je lamp afstellen om de temperatuur onder controle te houden? En als het te warm wordt dan de lamp op minder dimmen?
@ morgen zonder zorgen, Het topje bleek toch wat verbrand te zijn. Tenminste daar lijkt het op bij deze foto's.
Ik wou de tak van het verbrande topje knakken/buigen maar was al bang dat die te stug was. Dus ja.... hij knakte.
Ik heb de inlaat en uitlaat veranderd, nu trek ik lucht aan van 45-55%.
Nu is even kijken of de lv nu dus lager is.
zonde maar je hebt er gelukkig nog meer gl vind het knap dat hydro kweken, lijkt me erg lastig allemaal maar leuk om te zien bij een ander altijd
heel veel succes!
@ ilikebigbuds, dit is me 2e keer hydro maar het voelt weer als de eerste keer, blijft wat lastig en tricky. Eindelijk nog wat volgers
@shiva ketama, Ik zal is kijken naar wortel rot, en zal vanavond nog wat foto's maken zonder hps.
er komt alleen weinig dag licht binnen dus ik moet altijd bij verlichten met foto maken. Vanavond kijk ik ook ff naar de wortels, maar ik denk dat die mooi wit zijn.
Ik heb de afzuiger op 70% staan en met licht aan is de tempratuur meesal rond de 25 C. Helaas kan ik niet verder de hoogte in dus moet ik op 400 of 300 watt af bloeien denk ik.
De gele bladeren onderin zouden ook kunnen komen door giftige dampen van de CV ketel, ik trok namelijk lucht hier vandaan en heb het nu omgedraaid.
LV met licht aan 45-50% licht uit 50-55%(gok ik, trek namelijk lucht van 45-50% aan)
Straks nieuwe vat aanmaken met de volgende ingredienten:
Kromme, verkleurde, hangende of gele bladeren? teveel of te weinig voeding? Lees hier alles over hoe je cannabis planten weer gezond maakt en houdt!
als ik naar montys bladprobleem oplosser kijk, dan kan het een N/P/Fe/Zwavel/mg te kort zijn, vind t lastig.
N voor de laag liggende bladeren
De bovenste bladeren die wat geler zijn vind ik op zwavel te kort lijken, al kan dit ook nog zijn van de verbranding/ te veel warmte.
Ik heb bij de achterse k2 soms van de hele donker groene/blauwe bladeren die naar beneden omkrullen wat ook een symptoon kan zijn.
Maar elke ochtend als ik even ga kijken liggen er toch wel 5 fan leaves in mijn ballenbak( verkleurd naar licht geel).
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat de tekort is als ik vanavond wat foto's plaats.
Van Aptus heb ik nog een dichte voeding set met het volgende er in: Regulator(Si, B Mo) / K boost (N, K, S 5-15-25) / CaMg Boost ( NCaMg 9-9-2)
Zou ik dit kunnen gebruiken om de tekorten aan te vullen als dit het probleem mocht zijn? of gaat dit niet goed samen met canna aqua?
Ik heb ook bij 1 plant aptus geven bij de aqua van canna!! Kijk maar op mijn topic, maar of dat het probleem is..... volgens mij niet. De canna voeding moet voldoene zijn. Ligt misschien toch aan je aanvoer??
@morgen zonder zorgen, het had inderdaad aan de invoer kunnen liggen. Dit zou ook de verkleuring boven in kunnen verklaren. Voor het licht uitging zag ik geen afgevallen bladeren. Mocht het toch een tekort zijn van iets, dan probeer ik het ook met de aptus, dankje .
Straks nieuwe vat aanmaken met de volgende ingredienten:
150 A en B
150 canna zym
150 booster
35ml rhyzo
Ik gok dat de ec dan rond de 1.6-1.7 zal zit.
EC was 1.65
De ph was iets opgelopen na de waterbeurten(3x), dus deze weer aangezuurd naar 5.8
De kleine bladeren die kapot/vergelen zitten in het midden, de grote bladeren zitten toch wel aan de onderkant.
Het ''probleem'' met de bovenste bladeren, is moeilijk te fotograferen, ik zie soms iets van vergeling en als het licht uit is lijkt het weer weg en andere keer met licht uit zie je het weer wel iets, maar het valt niet mee om dit te fotograferen. Als het erger word kan ik in ieder geval een duidelijke foto maken.
Nee , ik ben niet lui, het lukt me gewoon niet
Het is nu 4 dagen geleden dat ik de boost accelerator heb toegevoegd.
De planten leken met dit nieuwe vat direct(2 dagen erna) meer toppen aan te maken zelfs de WW die wat gerekter was en dunnere takken heeft begint mooiere toppen te ontwikkelen en goed mooi nieuw blad bij de toppen.
Het zelfde geld ook voor de SSH die nog steeds klein is en weinig vooruitgang inzit. Deze heeft iets meer toppen vorming gekregen maar niet uitblinkend.
De Jack staat er prachtig bij, komen zeker dikke colas aan en de K2's ben ik ook zeer over te spreken.
Het kan ook zijn dat het toeval is dat ze nu allemaal wat mooier en beter groeien/bloeien/ontwikkelen, maar ik heb er zeker geen spijt van dat ik Boost Accelerator heb gekocht.
Ben benieuwd wat er gebeurd over 2 weken als ik PK13/14 mee geef.
Verder heb ik wat lijntjes getrokken om de planten een paar cm te verlagen en zo kan er ook wat meer licht onderin komen.
De WW is de enige die wat vergelend blad onder heeft, marja het zijn maar de onderste fan leaves.
De pistels zijn overal nog wit, maar bij de k2 en WW zie je ze al wat dunner worden, dus die zullen wel als eerst bruin gaan verkleuren.
Vanavond of morgen avond zullen er oog verbijsterende resultaten te zien zijn! Al zeg ik het zelf
Comment