Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vaper's hydro avontuur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Vaper's hydro avontuur

    Blijft leuk die wortels
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      #47
      Re: Vaper's hydro avontuur

      kap eraf en nog een lamp erbij ze willen meer licht
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #48
        Re: Vaper's hydro avontuur

        Daarom dat ze in mijn groot hok moeten

        Hangt momenteel 2*18W TL en 30W led boven. Ben een nieuw licht aan het maken met 4*20W 6000k en 2 * 20W full spectrum en 2*25W full spectrum.

        Dat zal 170W worden, dimbaar. Zal een stuk beter zijn. Volgende run wordt de bak ook een stuk groter.

        Zo leren we
        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

        Comment


          #49
          Re: Vaper's hydro avontuur

          ik kom ook lekker zittn

          Comment


            #50
            Re: Vaper's hydro avontuur

            Is er nog wat vooruitgang bij de dames?
            Ben benieuwd of die groei echt veel sneller gaat op hydro..

            Comment


              #51
              Re: Vaper's hydro avontuur

              Kon het niet laten en heb een extra tentje gekocht een DS90. Dat zal een moeder hokje worden.

              Dan heb ik een DP90 als voorgroeihokje en mijn afbloei hok.

              Nieuwe tent, dus nieuwe lichten. Was niet super tevreden over mijn lichten in mijn dp90 en had nog een paar cob's en drivers liggen en na paar avonden dubben over hoe ik het zou doen kwam ik op deze opstelling.


              Alles zal gestuurd worden door een meanwell 36V voeding die LDD-500 en LDD-600H gelijkspannings omvormers aanstuurt.
              Elke cob zal je kunnen dimmen met een arduino.


              Moeder lamp
              2.JPG

              Voorgroei hok
              1.JPG

              Alles zal gestuurd worden met een Arduino Uno (of mega naargelang ik genoeg digitale poorten heb), waar ook een aantal andere dingen zullen aan gekoppeld worden.

              DHT22 voor temperatuur en vochtigheid (Elk hokje een)
              DS18B20, 2 voor mijn DWC bakken water temperatuur meting
              DS18B20, per koelblok 1 om de led temp in de gaten te houden
              RTC om tijd bij te houden en te loggen (ook voor lampen in en uit te schakelen)
              SD kaart om alles netjes bij te houden
              BHT1750 licht sensor
              lcd om alles te visualiseren


              Vegcontroller_bb.jpg


              zo ziet het prototype er uit. Alles wordt nadien netjes op een perfboard geplaatst.

              IMG_20161223_164813.jpg

              En nu maar wachten op mijn voedingen van Mouser.
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

              Comment


                #52
                Re: Vaper's hydro avontuur

                Zozo vaperke lekker aan t knutselen
                Nee maar ziet er gaaf uit
                Wou dat ik zo technisch was maar ik heb 2 linker voeten als handen als we het over electriciteit hebben

                Comment


                  #53
                  Re: Vaper's hydro avontuur

                  Het ziet er stukken ingewikkelder uit dan het werkelijk is hoor

                  @backyard, had je post bijna niet gezien. Maar ik heb wel het idee dat ze sneller gaan. Nu kan ik niet vergelijken omdat het de eerste keer is dat ik deze soort zet, maar ze zijn nu dubbel getopt en er zit bijna geen stilstand in.
                  Wat gaan ze zeg. Vooral die money makers.

                  Sneller? Misschien. Leuker? Zeker
                  Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                  Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                  Comment


                    #54
                    Re: Vaper's hydro avontuur

                    hey kerel, lekker bezig met de arduino zie ik.

                    je had over genoeg digitale poorten hebben op je uno, zat net naar je fritzing schema te kijken en bedacht me dat je nog wat poorten zou kunnen terug winnen als je een beeldschermpje met een I2C aansluiting zou nemen. Maar zie ook al een oled schermpje in je prototype dus dat heb je misschien nu al wel. Was trouwens voor mij echt een pain in de ass om mijn oled aan de gang te krijgen, heb ook van die tft schermpjes geprobeerd maar uiteindelijk op een 20x4 I2C scherm uitgekomen deze zijn echt simpel aan te sturen met de standard library en vreet ook niet zo veel memory.

                    Ga je toevallig ook nog wat aan alarmering doen? bedoel dan doormelding van evt problemen dmv ethernetshield of gsm ofzo. Heb het zelf nu nog via sms lopen maar wil over op ethernet om zo ook live data te kunnen volgen, nu moet ik eerst bellen naar de arduino en dan stuurt die de data terug via sms, is wat omslachtig. Hoe ga je dat dimmen doen? dmv druk knoppen?

                    leuk zo een moeder tentje, helemaal als die hightech word

                    succes weer! gr

                    Comment


                      #55
                      Re: Vaper's hydro avontuur

                      Hey mafferd, leuk dat je meekijkt.

                      Ik gebruik nu een oled schermpje om te debuggen.

                      Ik ga naar een 16*2 lcd met drukknoppen shield. Die zijn gemakkelijk en dan moet ik al die knoppen niet zelf zitten te solderen op een pcb. Enigste probleem is dat dus voor dat scherm digitale inputs kwijt ben (7 totaal). Voordeel dan weer is dat al de knoppen maar 1 analoge ingang gebruiken.

                      Ben nog aan het prototypen, dus kan evengoed een combo van de twee zijn. Die oled schermpjes zijn poep simpel om aan te sturen. Adafruit_SSD1306 library van github en standaard i2c.
                      Die lcd schermen kunnen nogal eens lastig zijn inderdaad.

                      Ik ga dimmen met pwm, daarom dat ik mijn digitale poorten nodig heb. Het dimmen zelf gaat via het frontpaneel gebeuren met die knoppen. Selecteer je groep of aparte led en dan met up en down dimmen. Komt een on/of per kanaal en een master of. Met een pull up weerstand zodat de leds full power gaan mocht de arduino crashen

                      Alarm gebruik ik niet, vooral het dimmen dus en het aansturen van mijn lichten ga ik er mee doen. Het meten van mijn waterbakken in de tenten en loggen. Alsook de temperatuur en vochtigheid van de kamer zelf.
                      En een lichtsensor om te kijken of het licht brand. Dit als veiligheid voor mijn 730nm leds. Hier zou ik een alarm kunnen op plaatsen.

                      Als alarm zou je een gasdetectie, contactdetectie, waterdetectie kunnen doen. Maar dat is voor veeeel later

                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Trouwens de fritzing is echt niet meer up to date helaas.
                      Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                      Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                      Comment


                        #56

                        Comment


                          #57
                          Re: Vaper's hydro avontuur

                          Ziet er leuk uit man, goed bezig!

                          Ben zelf ook druk aan het stoeien, maar wil voorlopig alleen de monitoring functies hebben (6 a 7 keer temp, 2 keer lv en 1x een licht sensor), dit alles moet dan doorgestuurd worden naar de Raspberry Pi via serieel (usb) die het vervolgens in een database stopt en via een website visueel maakt. Arduino heb ik aan de praat (nu nog wachten op de rest van de sensors) en de data komt netjes binnen op de RPi, nu tijd om me daarop te gaan storten.

                          Blijf je bij het scherm of ga je ook nog iets doen met een webserver achtig iets?

                          Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
                          1e kweek - Mohan Ram (Done)
                          3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                          Comment


                            #58
                            Re: Vaper's hydro avontuur

                            Gaaaf! Leuk om te lezen ook
                            Hopelijk komen die voedingen snel binnen.

                            Veel plezier met de nieuwe tent!
                            En vooral zo doorgaan..
                            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                            2016 - Greyvol's buitenkweek
                            2017 - Santa Maria van Space Cees

                            Comment


                              #59
                              Re: Vaper's hydro avontuur

                              Heb al een beetje zitten knoeien op thingspeak.com. Maar tijd is mijn grootste vijand hier
                              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                              Comment


                                #60
                                Re: Vaper's hydro avontuur

                                Zoooh komt ie even met een bouwproject aanzetten hoor
                                Knap dat je dat zo kan maken zou mij niet lukken (zou t wel willen kunnen)
                                Hmm okay das wel mooi meegenomen dan haha

                                Comment

                                Bezig...
                                X