Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vaper's hydro avontuur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Deze hier komen uit een oude rackmount ups. Het zijn gigantische blokken en zwaar overkil voor wat ik er mee ga doen, maar er passen netjes 2 cob's op en dat was het belangrijkste.

    Ik monteer ook standaard een ds1820 erop om de temperatuur te monitoren, maar die 20W's komen niet voorbij de 33 graden. En dan zit mijn clipfan er nog niet op. Dus ik heb geen schrik dat ze te warm worden.

    Ik heb in mijn bloeihok een 50W waar ik een cpu koeler op gemonteerd heb. Die dingen kun je voor bijna gratis vinden op 2dehands sites.

    Tof dat je het interessant vindt.



    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

    Comment


      #77
      Ah, thanks! Ik hoopte dat het gewone CPU koelers waren waar je de fan vanaf had gesloopt. Maar deze jongens zijn dus een stapje groter.
      Ik wilde op een makkelijke manier uitvinden of het koelblok van een CPU koeler (bijv. Arctic Alpine 11 of 64+) voldoende was om een 25W COB passief te koelen.
      Maar dit lijkt me niet de juiste plek daar verder op in te gaan. Enne... heb alle tijd nog, de overstap naar hydro is actueler.


      Comment


        #78

        25W kan perfect op een cpu koelblok. Dit is een 25w op een oude amd koeler.



        Dit zijn de blokken voor de 2X20W, zoals je kunt zien zijn ze niet klein
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.
        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

        Comment


          #79

          Comment


            #80
            Zo na veel sukkelen gisteren staat alles toch binnen.

            Paar kleine tips voor later.

            Een grotere bak om voor te groeien en niet te lang laten voorgroeien in DWC. De wortels waren een pain in the ass om uit elkaar te krijgen en er zijn er veel gesneuveld.
            Er bleven er wel nog genoeg over



            Het bevestigen in hydro korrels is ook een kunst op zich.

            En de og kush is per ongeluk in twee gedeeld door iets te enthousiast met het mes te zwaaien.

            Al bij al was gisteren toch de eerste keer dat ze onder de COB's staan en op eb en vloed.


            Het was iets te laat gisteren, maar ik zal vanavond een paar overzicht foto's nemen.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.
            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

            Comment


              #81
              Gaat lekker vaperke!
              mooie projecten dat cob en hydro, kijk graag met je mee
              succes
              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
              2016 - Greyvol's buitenkweek
              2017 - Santa Maria van Space Cees

              Comment


                #82
                Aiii jija gister ook al zo''n dag?

                die wortels zien er echt goed uit!

                man.. wil steeds liever toch dat hydro proberen maar moet echt eerst die meters leren kennen voor ik me daar aan waag

                heb je nog iets gedaan met die gespleten OG kush ? Geplakt ofzo? Of gewoon terug gezet? Of weggegooid?


                kijk graag mee met jouw verslagen

                Comment


                  #83
                  ductape en een bandje erom en maar hopen dat ze aanpakt. Indien niet, zal het de helft worden

                  Iets te enthousiast geweest met het mes
                  Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                  Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                  Comment


                    #84

                    Zo overzicht van alles. Het net moet nog steviger gemaakt worden.
                    Het begint toch krap te worden daarbinnen. Maar ik kan er nog omheen, dus op zich tevreden.

                    Ze staan er nu een nachtje in en ze lijken me ok. Behalve de OG kush, die heb ik gehalveerd



                    Ocharme Dat komt niet goed vrees ik.
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 3 photos.
                    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                    Comment


                      #85
                      Ik lees hier ook mee Is weer eens wat anders als DWC. Jammer van de OG, ik ga eens terug lezen wat er allemaal gebeurd is

                      Comment


                        #86
                        Voor mijn 1000ste post moet ik een update doen van mijn hydro avontuur.

                        Het is toch een andere wereld hydro en heb ook een aantal fouten gemaakt.

                        De bak waarin ik voor groeide was te klein waardoor de wortels allemaal in elkaar verstrengeld waren. Hierdoor zijn bij het verpotten veel wortels gesneuveld.
                        Een grotere bak en minder lang voor groeien zal dit oplossen.

                        Ook heb ik in mijn enthousiasme de Og kush gehalveerd. oops...

                        Ik had mijn water dat ik gebruikte om te testen eerst laten staan en dat was een vergissing. De plantjes reageerden er slecht op.
                        Na een verse bak met EC 1.7 en ph 5.6 doen ze het een stuk beter.

                        Ze hebben een 2 tal weken nodig gehad om terug wortel te schieten en nu gaan ze als een sneltrein.

                        Ze staan sinds gisteren ook op 12/12

                        Voeding is nog altijd alleen plagron hydro A+B en af en toe bio bizz fishmix op de bladeren.

                        Ze krijgen 4 maal per dag een vloedbeurt als het licht aan is.

                        Om de 2 dagen moet ik toch een 10tal liter vers water bij gooien. Ze beginnen goed te drinken.


                        De foto's gaan nog altijd niet zo lekker, maar dat zal door mij komen. Ik kan ze nu wel opladen in mijn album, maar kan dan maar de eerste 3 slepen om in mijn post te plaatsen.

                        Oei, ik mag maar 10 foto's opladen?


                        The amount of pictures exceeds your pictures-per-album quota by 4.
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 10 photos.
                        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                        Comment


                          #87
                          Vet die laatste foto bij vloed hoogwater
                          10 foto's per keer is het toch..
                          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                          2016 - Greyvol's buitenkweek
                          2017 - Santa Maria van Space Cees

                          Comment


                            #88
                            Al het begin is moeilijk, maar volgens mij gaat dat helemaal goed komen daar.
                            Je hebt mijn hydro interesse gewekt.
                            En idd die vloed foto is erg gaaf, mooi met die weerspiegeling in het water.
                            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                            Comment


                              #89
                              Het is inderdaad een beetje zoeken in het begin. Maar ik begin er wel de voordelen van in te zien.

                              Gedaan met het sleuren van aarde naar de zolder en dan terug als je klaar bent. Je kan het niet in de tuin kwijt, want het zit vol perliet.

                              Nu eventjes met de slang bijvullen. Meten, eventueel ph en ec aan passen en klaar.

                              Om de 2 weken zuig ik alles eruit en vul ik alles met vers water.

                              Verder is er bijna geen onderhoud. Ik controleer wel dagelijks ph en ec. Maar dat blijft stabiel.

                              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                              Comment


                                #90
                                Erg relaxed Vaperke!
                                bij elke zak lightmix die ik til moet ik eraan denken ghehe
                                kijk alvast aandachtig mee
                                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                                2016 - Greyvol's buitenkweek
                                2017 - Santa Maria van Space Cees

                                Comment

                                Bezig...
                                X