Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vaper's hydro avontuur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ik ga binnenkort jouw HYDRO dingen eens goed doorlezen, kan er veel van leren denk ik

    Is hydro ook outdoors mogelijk met slootwater en daar een pomp in, op een watertafel die vanzelf leegloopt in ik roep maar wat 10 minuten?

    of is buiten gewoon om bepaalde redenen af te raden?

    Comment


    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Google maar eens op Santa Maria buiten op Hydro 2006, vind je een link bij de concurrent.

    mafferd Ik kreeg pythium of wortel rot waarschijnlijk omdat er iets niet goed genoeg gesteriliseerd was. De temperatuur van het water komt bij mij ook na 1 dag al gelijk met de omgevingstemperatuur.
    In mijn klein tentje is dat 26 graden. Perfect voor pythium om te leven.

    Het is zeker niet omdat je dwc water hoger dan 21 graden komt dat je dan altijd wortel rot krijgt. Maar ik toevallig wel. En zelfs mijn compleet nieuwe reservoir had het na 1 week ook al.
    Daarom mijn keuze.

    Alsook die enorme herrie van een aco 318 pomp was ik kostbeu. Mijn 8 Watt pompje hoor je amper.

    Door de vernevel techniek heb je ten eerste minder water nodig, wat handig is om te verversen. Er zit amper 10L in. Je gebruikt ook minder voeding.
    En omdat alle water contstant circuleert zou je geen last krijgen van wortel rot. Tot nu toe hebben ze gelijk

    De keuze voor mij was deels gemak een groot deel geluid en als bonus geen rot (hopelijk).

    Mocht het falen dan weten jullie het ook ineens.

    BackYardPlant Opzich moet dit mogelijk zijn. Maar ik ben verre van expert. Het enigste zinnige dat ik kan zeggen is dat je drain (leeglopen) afhangt van je medium en dus niet zo maar een vast gegeven is.
    Maar why not?
    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

    Comment


      Oke, ben benieuwd hoe het je zal vergaan, en hopelijk blijft de rot weg. Maar nu stijgt de temperatuur van het water niet meer? of ga je het dan dagelijks vervangen? Het zou mooi zijn als je door die circulatie geen problemen met rot krijgt zonder je druk hoeven te maken over de water temperatuur.

      Vind het er wel tof uitzien die verstuivers, lijkt me ook zeker wel keer leuk om te doen met een bak vol stekken.

      Die wortelrot is een naar iets ben ik geheel met je eens en ook de herrie van de bruistenen en luchtpompen kan ik wel zonder. Het is omdat ik nu voornamelijk met reguliere zaden bezig ben dat ik bij DWC ben blijven hangen aangezien ik dan per plant kan sturen op ec. Zodra ik mn kruising wat meer gestabiliseerd heb zou ik ook graag eens eb en vloed proberen word het wat makkelijker ook om mannetjes er van tussen te halen. Van wietefras heb ik het gebruik van pondsaver afgekeken en moet zeggen planten in dwc reageren er goed op(heb het 3rondes 1op1 tegen elkaar vergeleken) en heb ermee ook nooit iets van wortelrot gezien. Dus uit voorzorg doe ik aan het begin van elke ronde en met overgang naar de bloei voeding een beetje in de bakken. Misschien ook iets om eens naar te kijken.

      groeten

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door mafferd View Post
        Het zou mooi zijn als je door die circulatie geen problemen met rot krijgt zonder je druk hoeven te maken over de water temperatuur.
        groeten

        Dat is de bedoeling.

        Die pondsaver leg eens uit aub. Ik gebruikte waterstofperoxide, maar ben nu al een tijdje overgestapt naar calciumhypochloriet. 1kg voor 7 euro en dan 1.3gr per 5 liter. Kan ik paar jaren mee weg denk ik.
        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

        Comment


          http://www.rollitup.org/t/dwc-root-s...crobes.361430/

          Comment


            Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
            Vapers Hydro avontuur (voltooid)

            Comment


              Kleine update ivm de kleintjes.

              De vernevelaars blijken te werken. Geen rot meer, witte wortels. Alleen zeer lange wortels. Ik vermoed dat mijn nevel niet dun genoeg is.
              Maar het werkt en het is cheapo en low maintenance dus waarom niet. Ik heb toch gemerkt eens ze in de hydro korrels gaan ze wortels gaan maken als een gek.

              Wel grappig die lange wortels. Die loopt nog een beetje door onderaan, maar mijn lens is te klein
              image001.jpgimage002.jpg
              image003.jpg
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

              Comment


                Tof zeg!
                2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                2016 - Greyvol's buitenkweek
                2017 - Santa Maria van Space Cees

                Comment


                  die gaan lekker
                  verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                  Comment


                    volgens mij kan je wel een beetje de lange wortels afscheuren, kijk maar wat je doet.
                    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                    Comment


                      Ziet er mooi uit, zeg. Goed om te zien dat de kleintjes het prima doen met die vernevelaars.
                      Circulatie is dus al voldoende om de wortels niet weg te laten kwijnen in het water: geruststellend!
                      Veel succes verder, ik hou 't nauwlettend in de gaten

                      Comment


                        So far so good

                        Ook met de grote planten gaat het eigenlijk uitstekend.
                        Voor mij toch de eerste keer dat ik zo'n knoerten zie ontstaan.

                        Voor mij de eerste keer dat ik moneymaker plaats. En momenteel doet ze haar naam alle eer aan.

                        Bud piccies

                        OG kush

                        image002.jpg
                        Moneymaker

                        image001.jpgimage006.jpgimage005.jpg
                        image003.jpgimage012.jpg

                        OverzichtShots

                        image004.jpgimage007.jpg
                        image013.jpg

                        Stammetje

                        image008.jpg


                        Voor de liefhebbers

                        image009.jpgimage010.jpg


                        Attached Files
                        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                        Comment



                          Gisteren is het reservoir ververst geweest met puur water. Geen voeding meer. Flush time. Na 1 dag zag ik de blaadjes al verkleuren.
                          Nog kleine 2 weken denk ik en oogsten.



                          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                          Comment


                            Ga je (bijna) twee weken spoelen? Is dat niet aan de lange kant op bufferloze hydro?

                            Comment


                              We zullen het zien Maar dat is wel de bedoeling. Water heeft een EC van 0.74 standaard hier en dan afgezuurd op 5.8.

                              Je ziet inderdaad dat de bladeren aan het leegtrekken zijn, maar dat is ook de bedoeling. Heb serieuze knoerten staan. Foxtailen als een gek.

                              Gemakkelijk om bij te sturen mocht het de verkeerde kant opgaan ook.
                              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                              Comment

                              Bezig...
                              X