Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Doe-Het-Zelf RDWC systeem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Doe-Het-Zelf RDWC systeem

    Korting op 420shop










































    Om alles aan elkaar te plakken heb je de volgende stukken gereedschap nodig:
    • Ijzerzaag
    • Vijl
    • Rolmaat
    • Gatenzaag van 40mm en ~100mm
    • Boormachine
    En onderstaande is een schema van wat we proberen te maken, let op: er rusten auteursrechten op dit juweeltje van een schema.

    Naamloos.jpg


    Allereerst ben ik naar de action gegaan om wat plastic bakken en spuitbussen te halen. Daarna doorgegaan naar de bouwmarkt om wat gereedschap in te slaan en de overgangsmanchetten te halen.
    Hieronder is zo een plastic bak wat de plantenbak gaat worden. Heb de stickers eraf gehaald, het geheel zwart gespoten om algen te bestrijden en er daarna wat gaten in geboord.

    Let er op met het boren van gaten dat er niet teveel kracht wordt gezet met het boren en dat je de gatenzaag linksom laat draaien. Al doe je dit niet kan er teveel materiaalstress ontstaan waardoor de boel gaat scheuren. Dit is me twee keer overkomen waardoor ik weer terug moest om een nieuwe bak te halen. Het grote gat aan de bovenkant heb ik zelfs met de hand gedaan om zeker te weten dat de boel niet stuk gaat of gaat smelten.


    d4d63573-c742-46e2-ba4d-b0244f67dbb4.jpga7110b2a-bfc2-4396-bc82-edabf5ac42d6.jpg3dd3d4e1-57bb-4d58-b649-aeb3ecae927f.jpg
    Het is een goede zaak om te zorgen dat de gaten van de verschillende bakken recht tegenover elkaar zitten om eventuele lekkages te voorkomen. Vergeet ook niet om na het zagen van gaten alle bramen te verwijderen met een vijl. Deeltjes plastic wil je vanzelfsprekend niet in je circulatiesysteem hebben. Nadat de bramen weg zijn kan je de overgangsmanchetten in de gaten doen en invetten met elk neutraal smeermiddel wat er is. Vasaline, olijfolie, handcreme, glijmiddel, als je maar geen WD-40 gebruikt enzo want daar zitten corrosieve stoffen in en oplosmiddelen.

    Nu kunnen we de PVC pijpen zagen. Zaag de pijpen schuin af met een hoek van ongeveer 45 graden. Dit zorgt ervoor dat de pijpen makkelijker door de manchetten gaan. Ook hier geld na het zagen dat de bramen eraf gevijld moeten worden. Hierna kunnen de pijpen geplaatst worden!

    107f6c0d-3b00-4b4a-a65e-a76c27873231.jpg3a5e9518-21e3-4729-8038-404f38cda2ee.jpg

    Top! Nu het systeem vullen met water en kijken of er ergens lekkages zijn. Zoals hieronder te zien is had ik er dus wel een te pakken. Gelukkig was ik in de achtertuin bezig, dat scheelt weer flink wat rommel binnenhuis. Oh, en de bubblebucket moest ik inderdaad nog vijlen!

    b7ba5ceb-2086-4cb2-9c75-0a02df7954ed.jpg

    Hierna weer een nieuwe bak gehaald, geboord, gespoten en dit is het eindresultaat:

    3eccbc90-0861-434d-9e97-33a4b0e8809a.jpg



    "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

    #2
    Geweldig gedaan man! Dit soort systemen kan je wel aanbieden zo goed ziet het er uit! Wellicht zou je dit ook kunnen toepassen als een eb en vloedsysteem met een timer die een aantal keer daags het water er in en er weer uitpompt.

    Comment


    • StanLee
      StanLee commented
      Editing a comment
      Nou, bedankt voor het compliment pit! Als dit systeem toch niet valt ga ik over op "jouw" methode, de eb en vloed!

    • Pit
      Pit commented
      Editing a comment
      Ik denk dat je van jouw systeem ook vrij gemakkelijk eb en vloed kan maken. Bijvoorbeeld door de emmers wat hoger te plaatsen als de waterbak. Met een vlakzuiger pomp je het water dan in de emmers en zodra die stopt loopt het terug in de waterbak.

    #3
    Netjes gemaakt voor weinig geld een leuk systeem

    Comment


      #4
      Top post!! Compleet met materiaal lijst, helemaal leuk
      2e
      3e

      Comment


        #5
        Erg goed gemaakt!
        Heb je voor een prikkie een prachtig systeem samengesteld.
        Ik ga je topic volgen

        Comment


          #6
          Hoe klinkt die luchtpomp van je?
          Bromt die erg?

          Comment


          • StanLee
            StanLee commented
            Editing a comment
            Ik heb de luchtpomp alleen nog zonder belasting laten draaien en dan maakt hij best een herrie maar zodra hij wat bubbels moet blazen zal het een stuk minder zijn. Dit is hem: https://youtu.be/luSt8pYBGzg

          • Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment

          #7
          Super begin van een verslagga je ook je verlichting zelf maken?
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #8
            Super begin van een verslagga je ook je verlichting zelf maken?
            Ik ben al bezig!

            B1x142energiefiets.png

            Nee zonder gekkigheid, ik zou graag een DIY doen met COB LEDS maar met mijn huidige HPS lamp heb ik nog maar 1 run gedaan. Als ik het kweken van "the devil's lettuce" leuk blijf vinden zal ik het zeker overwegen. Niet alleen de uitdaging lijkt me leuk maar ook omdat de temperaturen dan beter te handhaven zijn en het rendement hoger is. Ik vind alleen de aanschafprijs erg hoog.

            Ik heb me er al een beetje in verdiept en diverse youtube films van Growmau5 gekeken op youtube en ik denk dat het me wel zou lukken met zijn uitleg.
            "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

            Comment


            • Nicle
              Nicle commented
              Editing a comment
              Je gaat echt de grote voordelen van RDWC ondervinden.
              Het is onderhoudsarm.
              Ik wil voor mijn gevoel vaak meer doen, dan dat er te doen valt.

            #9
            Hoe groot is je hokje of tent waar je de dames gaat laten bubbelen?
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


            • Nicle
              Nicle commented
              Editing a comment

            • StanLee
              StanLee commented
              Editing a comment
              120x120 maar ik overweeg een 240x120. Net zoals Nicle vind ik het veel te leuk en wil ik het opschalen maar ik moet het ook allemaal kunnen oproken

            • Nicle
              Nicle commented
              Editing a comment
              Haha ja dat is ook weer zo.
              Of je kunt het zien van het aanleggen van een voorraad, en je eens vrij kunt nemen van kweken voor een maand of 2.
              Ik ga denk ik eerst 2 jaar non-stop kweken, en dan eens kijken of ik een maandje ergens vrij neem.
              Maar kans is wel groot dat ik lekker verder wilt kweken, vind het erg leuk, en er zijn een hoop cannabis soorten om uit te proberen.
              Absoluut mijn favoriete hobby cannabis kweken.

            #10
            StanLee Wanneer start je jouw eerste RDWC kweek?
            Ik ben ook wel nieuwsgierig naar welke zaadjes je gaat gebruiken.

            Als het een beetje met mij op gaat, kunnen we wellicht tips uitwisselen.

            Comment


              #11
              ja want die tips van jouw zijn goud waard
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment


              • Nicle
                Nicle commented
                Editing a comment
                Mijn oogsten zullen goud waard zijn.

              #12
              Boven de 23 graden gaan de vissen dood in de sloot wegens zuurstofgebrek dus zal wel meevallen als je de wortels van je planten erin hangen
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment


              • Nicle
                Nicle commented
                Editing a comment
                Je hebt gelijk, liever een oogst dan geen.
                Bij mij staat die weer op 320 watt en op 130 cm afstand. Eens zien wat dit met het temperatuur water doet.

              #13
              Nou, het opzetje is geschreven voor een kweekverslag: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...t-rdwc-systeem
              "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

              Comment


                #14
                Ik heb mezelf een ongeluk gezocht naar die rubbers waar de pijp in zit maar niks kunnen vinden. Nu zie ik hier dat die dingen overgangsmanchet heten. Heb zelf ondertussen een andere geschroefde oplossing (die veel duurder is) maar bevallen de rubbers? Zijn ze goed waterdicht?

                Comment


                  #15
                  De rubbers bevallen uitstekend, ze zijn lekvrij. Of ik ze in de toekomst ga gebruiken weet ik niet want het is echt extreem moeilijk om de pijp eruit te krijgen nadat deze is geplaatst.

                  ​​​
                  Er zijn wel meer veranderingen wat ik door wil voeren bij de volgende versie zoals grotere pijpleidingen nemen om verstoppingen door wortels tegen te gaan, ook wil ik bij de volgende setup zorgen dat het systeem wat meer zuurstof kan opnemen door middel van een waterval.
                  "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

                  Comment

                  Bezig...
                  X