Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelfbouw bio-filter.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zelfbouw bio-filter.

    Korting op 420shop
    Afbeelding 1044.jpgAfbeelding 1047.jpg
    Heb als filterhuis een 1L fles gebruikt, eerst watten dan filterloops, en weer watten.
    Over 6 maanden moet 50% vd filterloops worden vervangen, low maintenance dus, daarom heb ik de fles delen afgesealed met aquarium kit.
    Afbeelding 1040.jpgAfbeelding 1049.jpg
    Wat extra bacto's erbij, en van boven af watten toegevoegd, niet te vol ivm met een te hoge doorstroom weerstand.
    Afbeelding 1042.jpgAfbeelding 1038.jpg
    Als je goed kijkt zie je op het totale platje helemaal links, dat ik een ontluchtings gat heb geboord zodat er een minimale hoeveelheid lucht in het filterhuis achteblijft.
    Om die reden heb ik als aller laast, het pompje in de dop gesealed zodat het snoer naar boven wijst.

    Ben benieuwd,

    Grtz.

    #2
    Re: Zelfbouw bio-filter.

    Lookin good mate!!! Makkelijk maar heel inventief, ideaal voor dit hobbyforum! Rep+
    Laat nog eens iets van je horen hier over hoe je de uitwerking ervaart.

    Grtz $iR
    sigpic

    Comment


      #3
      Re: Zelfbouw bio-filter.

      Leuk man ! wat voor bacto's ga je erbij doen ?
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: Zelfbouw bio-filter.

        @ $ir: Tnx, za na deze kweek heb het filterhuis is openen, en de filterloops inspecteren. Ook meld ik de totale levens duur van het nieuwe voedings water.

        @moreweed: Nu gebruik ik aptus mycor mix, zodra mijn gezondheid het toe laat, wil ik de waterput in mijn tuin openen.
        Dan heb ik als het goed is perfect water met de bacterien er al in.
        Omdat ik mijn buren kleine kinderen hebben (1 en 3), moet ik een degelijke water put maken zodat ze er niet in vallen.

        p.s.: Geloof dat er in mijn voedings lijn ook bacto's zitten (ghe flora).

        Grtz.
        Last edited by Poffertjesporem; 7 March 2011, 12:13. Reden: p.s.

        Comment


          #5
          Re: Zelfbouw bio-filter.

          Interessant probeersel..
          Circuleer zelf mijn voedingswater met een aquariumpompje en heb er inderdaad ook al eens over nagedacht hier filtermateriaal in te zetten.. Dit heb ik tot dusver niet gedaan omdat ik bang ben dat dit (gedeeltelijk) de voeding uit het water filtert..

          Vindt het leuk dat je het probeert en ga dit zeker even volgen!
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


            #6
            sigpic

            Comment


              #7
              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

              Comment


                #8
                Re: Zelfbouw bio-filter.

                @Kroket: Voor het geld hoef je het niet te laten: pomje- http://www.aquariaveldhuis.nl/index....roductID=12629 filterloops- http://www.aquariaveldhuis.nl/index....productID=5986, iets van 23 euro.

                @$ir:Je data staat genoteerd, tnx. Omdat ik geen vis uitwerpselen te verwerken heb, ben ik er nog niet helemaal over uit.
                Als het goed is, ben ik een keer wat photo's van uw aquarium tegen gekomen op jd.nl, met planten boven water.
                Klopt dit?, zo ja zou je een paar photo's willen posten(vd plantjes/vissen en filtratie opstelling). Om dat ik het intersant vind, en om dat we nu aquaria techiek toe gaan passen in de canna hobby teelt hihi.

                Grtz.

                Comment


                  #9
                  Re: Zelfbouw bio-filter.

                  Toen wij nog meer kunstmest en fosfaten van wasmiddelen in de noordzee loosden zat er veeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer haring in

                  Kappen dus met dat recycle geneuzel.

                  Grtz, HJM
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment


                    #10
                    Re: Zelfbouw bio-filter.

                    Lol HJM....

                    Tijd om het water te verversen, de ec is in 2 dagen 0.25 opgelopen.....
                    Water zit er sinds 31-1-11 in, dus +/- 7 ipv 5 weken.....

                    Nu lijkt het of ik 2 weken heb gewonen, maar door de lep en de grotere dames is het water verbruik zeker 250% gestegen, waardoor dit een vertekent beeld kan zijn.

                    Grtz.

                    Comment


                      #11
                      Re: Zelfbouw bio-filter.

                      Fosfor niet altijd slecht, gaat de zee van bloeien. Precies lichtgevende golfjes. Tis er weer het moment voor zag ik gisteren...
                      Zal volgens mij meer ah overbevissingsvraagstuk liggen. hihi

                      Grtz $iR
                      sigpic

                      Comment


                        #12
                        Re: Zelfbouw bio-filter.

                        Deze keer kijk ik naar de ph ipv de ec, omdat de ph eerder daalt dan dat de ec op loopt.

                        Na +/- 4 weken begint de ph te dalen, en ga ik mijn water verversen(19-04-11).
                        Zou het nog een paar weken kunnen verlengen, maar wil de limiet niet meer berijken.

                        Grtz.

                        Comment

                        Bezig...
                        X