Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eigen bladproblemen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eigen bladproblemen...

    Korting op 420shop
    Dit topic is bedoeld ter referentie voor mezelf. Ik ontdekte vandaag stamrot op een van mijn planten en bedacht dat ik dit wellicht eerder had moeten zien (en ook gezien heb maar niet herkend). Dus vandaar dit topic, dan kan ik voortaan bij twijfel even afgaan op mijn eigen foto's. Nu nog maar beperkt maar dit zal vast wel groeien (hopelijk niet al te snel).

    Voor nu dus het bladprobleem en de vermoedelijke oorzaak.... en de (hopelijk) oplossing.
    IMG_7167.jpg Vreemde verkleuring op het blad (kan niet met zekerheid zeggen of het omkrullen deel is van het probleem, lampen hanger er zeer kort op).

    IMG_7165.jpg De vermoedelijke oorzaak (stamrot) en hier dus net behandeld met 50% H2O2. Ik hoop dat ze het overleeft want moest een behoorlijk stuk uit de stam snijden.
    IMG_7166.jpg

    Mijn oplossing was dus voor nu.... H2O2 of het werkt? Ik hoop hier over een dag of 3 zekerheid over te hebben. Plant staat er overigens verder extreem gezond bij dus snap het ook niet helemaal.
    Mocht iemand anders een betere oplossing hebben... zet het gerust in de comment.

    Lopend Verslag

    #2
    Je weet altijd geweldige scherpe foto's te schieten. Ik weet bijna wel zeker dat meer mensen daar wat aan kunnen hebben

    Die stamrot.. ..brrrrr
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Nou ja, probleem wat ik ondervind met de huidige bladprobleem oplossers is dat e afbeeldingen meestal OF getekend zijn OF foto's van een dermate slechte kwaliteit dat het giswerk blijft. Ik denk dat ik alle bladproblemen die in die oplossers staan al wel eens meegemaakt heb en geen ervan kon ik direct met 100% zekerheid zeggen... dat is het. Met behulp van echte foto's hoop ik dat vooral voor mezelf maar natuurlijk ook voor anderen in de toekomst iets beter te doen. En al helpt het maar 1 persoon, dat is er dan in ieder geval toch 1.

    #3
    De pot te lang in water laten staan maar het is wss hydro?
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      het is hydro... Ik ben nog steeds op zoek naar een oplossing voor dit probleem. Ik ben nu aan het lezen over mapito, wellicht dat ik dat eens moet proberen. Dan 1 keer per dag volpompen. Ach we hebben nog ff de tijd om dat uit te zoeken (of mijn wedding cake moet overmorgen alsnog overlijden).

    • Old dawg
      Old dawg commented
      Editing a comment
      W.b. de behandeling heb je het wel goed gedaan, als aanvulling zou je het opengekrabte gedeelte met kaarsvet of groene zeep in kunnen smeren.

      Je kan ook voor wonddichting een entwas gebruiken, verkrijgbaar bij tuincentrum (b.v. van pokon)
      Nog 1 tip, je kan wat chloor oplossen in water en daarmee de schoongekrabte gedeelte mee te behandelen d.m.v. plantenspuit.

      En niet vergeten je mesje met alcohol schoon te maken elke keer als je krabt.
      Voor nu veel succes

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik zit er aan te denken om deze vanavond zodra het licht weer aan is te dichten met kaarsvet. Dit heb ik in het verleden al eens gedaan met afgebroken takken en dat ging altijd goed. Maar bedankt voor de adviezen, die entwas kende ik nog niet dus daar gaan we eens achteraan .

    #4
    Ik dacht ph fluctuaties.

    Waarom niet met vaseline, gebruiken de buiten kwekers ook.

    Wat zat er op de stamrot plek, blad of een tak?

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      vaseline en kaarsvet zijn niet zo heel verschillend. Maar er zat een tak (degene op de foto)

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Je bedoeld paraffine of bijenwas?

      Maar geen duidelijke reden van rot?

      Rare plek, wondje, schimmelend blad?

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik bedoel paraffine, bijenwas kaarsen heb ik niet

    #5
    Ik denk zoveel mogelijk wegsnijden en tape erover/erop/er rond doen. Damned jammer, hoop dat er nog anderen goeie tips hebben.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Tuurlijk is het jammer, maar het hoort er ook een beetje bij als je zo aan het experimenteren bent. Schijnt dat stamrot best goed te behandelen is en dat de plant er niet eens per se last van hoeft te hebben. Ik vertrouw op een goede afloop

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Afdekken met tape is niet de juiste zet imho. Omdat het een microklimaat veroorzaakt waarin schimmels prima kunnen groeien. Beter blootstellen aan de droge lucht en de boel ook echt droog houden.

    #6
    Ja inderdaad, u heeft gelijk maar ik bedoelde plakken met tape maar niet toe dichtplakken zonder te versmachten, meisjes zijn sterk hé

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Ja ipletn daj ze nie versmacht de slore

    #7
    Even een update... wond ziet er mooi uit nu. Goed schoon en droog. Nu hopen dat ze weer bijtrekt. Een nachtje op het droge heeft haar goed verzwakt.

    032AC89D-3B9C-452A-BF53-2B9143F1ADD5.jpg A3D88C38-662E-4112-B807-A5DEC7A732E9.jpg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Nee omdat hij zo mooi droog is vertrouw ik erop dat ik alles eruit heb. Ik laat het dus zo

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Zelfde gedachte dus
      Hoop dat het allemaal goed gaat.. Misschien gaat ze zelfs wat meer THC aanmaken

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Kut... krijgen we nu dat weer... Extra THC door stam splijten en zo...... Nou dan maar hopen dat ik niet direct knock-out van die wiet ga

    #8
    Update.... ze heeft het niet gehaald... De peroxide was wellicht toch een beetje veel van het goede of de stamrot heeft verder doorgezet.
    Lopend Verslag

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat is precies wat ik gedaan heb, planten verschoven zodat ze ieder een eigen lamp hebben. Hoef ik ze ook niet te dimmen

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      O........keeeeeeee dan maar.
Bezig...
X