Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kwaliteit hydrokorrels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kwaliteit hydrokorrels

    Korting op 420shop
    Zijn er grote verschillen in kwaliteit en het ophouden van vocht in hydrokorrels? Als ik normale hydrokorrels opzoek (die rode) die kosten gemiddeld 20 eu voor 40l.

    Plagron waar ik in het algemeen wel tevreden over ben verkoopt er ook aan een stuk minder 15eu voor 45l.

    Nog geen kweekverslagen tegengekomen met die blauwe. Iemand ervaring mee?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by NewNoobie; 24 November 2022, 11:08.

    #2
    Effe lidl in de gaten houden, 3E voor 10 liter, ze hebben ze 2/3 x per jaar.

    Comment


      #3
      Er is niks mis met de hydrokorrels van plagron. Mijn ervaring ermee is dat ze schoner toe komen dan bijv die van pokon.

      Comment


        #4
        Het idee van gebakken kleikorrels is dat ze eigenlijk vrij weinig vocht vasthouden; ze zijn gebakken waardoor de poriƫn zijn afgesloten.
        Daarom blijven ze ook drijven. Het gedachtengoed er achter is dat ze door adhesie van water vochtig blijven aan de buitenkant; de wortels dringen er ook nauwelijks in door en groeien er makkelijker omheen.
        Je wilt het liefst een kleinere korrel bovenop (bijv. seramis korrels, schoftelijk duur) en een grotere onderin (zoals die kleiballen), dat zorgt voor de beste lucht/vocht verhouding. Met een regenton met regenwater zijn die ballen prima te wassen en te hergebruiken. Lage pH water zorgt er voor dat de meeste zouten wel loskomen. Paar dagen laten soppen en dat zou voldoende moeten zijn.

        De kwaliteit van pokon hydrokorrels vind ik prima, maar ik heb het idee dat ze die recyclen van kantooromgevingen.. Er zit regelmatig flink wat aarde doorheen en dat is niet wat je zou verwachten van een kleibal die netjes is afgebakken, gewassen en verpakt is.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment

        Bezig...
        X