Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Terugvoer systeem icm mapito.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Terugvoer systeem icm mapito.

    Korting op 420shop
    Attached Files

    #2
    Re: Terugvoer systeem icm mapito.

    Hallo Hydroproef

    Ik snap helemaal wat je bedoelt . Wat ja kan doen is een deense bodem kopen met een drain opening erin dan kan je de drain zo terug je vat in laten stromen en heb je geen pomp nodig om het terug te voeren naar je vat ze zijn alleen wat prijzig. Ik zelf kweek op eb en vloed in een wasmachine lekbak (nu ff een paar rondes aarde kweek) maar dat is nog makkelijker....je neemt een wasmachine lekbak en boort daar 1 gat in voor de afvoer en onder de afvoer zet je je vat neer dan heb je geen pompen extra nodig maar 1 eentje om de boel te voorzien van water via druppelaars via de bovenkant en alles wat onderuit de potjes stroomt stroomt zelf terug het vat in....

    Succes en kijk uit naar je topic

    Welkom op het forum trouwens!

    Comment


      #3
      Re: Terugvoer systeem icm mapito.

      Wat cannarebel zegt lijkt mij een stuk minder omslachtig. De meeste vijverpompen werken met hard plastic en stuwen water door middel van een soort ventilatortje. Die kunnen in principe eindeloos zonder water blijven draaien, tot ze te heet worden natuurlijk. Is mij nog nooit overkomen in ieder geval. Die lijken mij het beste als je met droge momenten gaat werken. Omdat er geen totaal afgesloten systeem is (met elkaar rakende delen in de pomp) , is slijtage ook flink beperkt.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Terugvoer systeem icm mapito.

        Thanx voor jullie reacties jongens! Alleen... ik kan mijn vat dus niet onder me drain zetten.. It zit met de hoogte anders. Mijn plafond zit om 2m hoogte, en ik wil minimaal 180 houden voor me plantjes.. Dus vandaar ook dat ik wel op deze manier (moet) werken. Maar ik denk dat zelf me vat bouwen dan misschien nog het beste is. Die "lekgoot" wordt dan meteen me vat. Dan komt het water precies weer terug op de plek waar ik het wegpompen kan. Soms kan het toch zo makkelijk zijn, maar denk je zo moeilijk :s.. Dank uuu

        Comment

        Bezig...
        X