Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

aerofarm / aquafarm / dwc ? wat raad aub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    aerofarm / aquafarm / dwc ? wat raad aub

    Korting op 420shop
    Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
    groe(n)tjes for all

    #2
    Re: aerofarm / aquafarm / dwc ? wat raad aub

    DWC is wel een mooi systeem maar ik denk dat 200 euro erg krap word. Ik dacht ook het word low budget maar uiteindelijk betaal je veel meel, maar wel over een langere periode. Vooral dwc kost wat omdat je een ph en een ec meter moet aanschaffen, systeem moet maken/kopen, de voeding ( is echt nodig bij dwc) en het voedingsvat in jou geval.

    Ik zie dat je al aan het lezen bent aangezien je liever tl hebt in de groeiperiode, top
    Als je 1 plant scrog wil ben je wel heel lang aan het voorgroeien. Je kan ook een HPI lamp gebruiken, ook wel MH (metal halide) lamp genaamd. Die stralen geen geel licht uit zoals de hps maar wit/blauw licht. Dat is het juiste spectrum voor de groei.

    Gewoon goed doorlezen en dan kom je een heel eind!

    Comment


      #3
      Re: aerofarm / aquafarm / dwc ? wat raad aub

      thx for the quick replie
      een ph en ec meter heb ik reeds , ook de flessen voor de ph aan te passen.
      momenteel werk ik met aptus en universele voeding om de ec waarde op punt te krijgen
      ik zoek even op over de hpi lamp, kan me wat kosten besparen
      Winkel
      wagen
      http://www.eugrowshop.eu/nl/verlichting/400-watt-lampen/philips-hpit-plus-kwik-400w-groeilamp/

      http://www.eugrowshop.eu/nl/kweeksystemen/kweeksystemen/aerofarm-compleet-kweeksysteem-3-inch/

      aerofarm al weet ik nog niet hoe dit juist werkt maar duurste zal hopelijk het best werken
      + groot rervoir is hopelijk minder onderhoud
      wat heb je nog meer nodig voor dwc? ik weet amper waarover ik praat nog aan het opzoeken
      een airstone? kent iemand een goed adres ? op growshop vind ik enkel airsock maar die is 3 meter lang
      kan iemand voeing aanraden of is de aptus starterskit die ik heb voldoende om te beginnen ? gecombineerd met universele voeding (tomaat op verpakking) van de cloruyt en ph en ec meter ofcourse.
      die is volgens de verpakking wel maar 3 dagen houdbaar na aanlengen houdbaar', ik ververs elke week , kan dit kwaad ?

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap View Post
      Ik zie dat je al aan het lezen bent aangezien je liever tl hebt in de groeiperiode, top
      nope deze kennis is met eigen ogen geleerd, i guess i m just een old school street punk, jammer dat de politie alles meepakte
      even aan het wegstuiken op mijn eigen kweekje jack herrer
      bijna vergetn, de zaadjes moetn nog ontkiemen
      http://www.eugrowshop.eu/nl/kweekmediums/grodanblokken/grodanblok-75x75mm-kleine-plug/
      Last edited by RufneckDeuce; 20 June 2013, 20:17.
      Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
      groe(n)tjes for all

      Comment


        #4
        Re: aerofarm / aquafarm / dwc ? wat raad aub

        Een airstone heeftt niets te maken met een airsock.

        Ik heb ook een klein dwc bakje gemaakt en alles bij de Welkoop gekocht (bij jou misschien boerenbond).
        Een pompje waar je airstone aan bevestigd word.
        de airstone zelf
        een waterdichte bak
        netpotje
        hydrokorrels
        dit is het resultaat: (oude foto)
        IMG_0816.jpg Het bakje met hydrokorrels hangt in het midden van de deksel. Het was eerst een prullebak maar ik het het handvat eruit gezaagd en verplaatst met het netpotje.

        DWC staat voor Deep Water Culture en de wortels van de plant drijven dus constant in het water met voeding.
        Wel speciale hydro voeding.

        Dit is wel wat goede basis. De rest moet je zelf opzoeken

        Comment


          #5
          Re: aerofarm / aquafarm / dwc ? wat raad aub

          hehe weer wat wijzer
          thx
          Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
          groe(n)tjes for all

          Comment


            #6
            Re: aerofarm / aquafarm / dwc ? wat raad aub

            Weet niet of dat zo verstandig is om over te schakelen naar hydro ,
            ik zelf ben ook naar een aeroponic systeem zoals een amazon , of rainforrest aan het zoeken.
            Zelf ben ik ook regelmatig een week van huis.

            Het enigste wat me nu nog tegen houd , is het feit dat iedere kweker die met hydro werkt het me afraad,
            aangezien er geen buffer ( grond is buffer ) is voor fouten ,
            ook zou je de ph en ec waarden best 2 keer per dag aanpassen ( is wat me verteld word ).
            En al die dingen zijn onmogelijk te doen als je soms een dag of 3 of meer geen aandacht kunt geven . ( enige oplossing is voedingscomputer nadeel: scheite duur begint vanaf 1000€ )

            Over die ene plant voor legaal te zijn in Belgie, zou ik me niet te veel van aantrekken , staan bij mij minimum altijd 4 planten,
            zolang je geen grote plantage hebt laten ze je met rust.

            Greetz

            Comment


              #7
              Re: aerofarm / aquafarm / dwc ? wat raad aub

              Weet niet door wie jij je dat heb wijs laten maken, maar tegenwoordig heb je reciculatie voedingen die je maar 1x heoft in te stellen en de rest van de week schommelt de PH amper tot niet.

              Dan kan je met gemak een week van huis blijven....
              Last edited by THC Dude; 21 June 2013, 15:20.

              Comment


                #8
                Re: aerofarm / aquafarm / dwc ? wat raad aub

                om te beginnen 1 keer zeggen is meer dan voldoende.
                En dat komt van poffertjeporem die een rainforest heeft , waar ik uitleg aan gevraagd heb voor mijn situatie.

                Maar er staat wel een foutje in mijn vorig bericht dat van ec niet stabiel heeft hij niet gezegd ( juist nog eens in inbox weest gaan kijken)

                Dus volgens jou kan je zo een systeem gemakkelijk alleen laten voor een week , zonder dat het in je opbrengsten snoeit? ( zou goed nieuws zijn voor mij. )

                gr
                Last edited by timmo; 21 June 2013, 12:13. Reden: foutje

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: aerofarm / aquafarm / dwc ? wat raad aub

                    thanx voor de info.

                    Is goed nieuws , waarschijnlijk volgende kweek op aeroponics.

                    Greetz

                    Comment


                      #11
                      Re: aerofarm / aquafarm / dwc ? wat raad aub

                      Hoi,

                      Ik ben momenteel met ronde 2 van mijn aerofarm bezig en ik kan dit systeem van harte aanbevelen.
                      Enige probleem is de kwalitaitef zwakke pomp die wordt bijgeleverd. Deze is recentelijk kapot gegaan.
                      Ook heb ik er een luchtpompje/bruissteen en aquarium element bijgekocht.

                      Paar foto's hoe de dames er een tijdje geleden bijstonden om je te overtuigen
                      (5x White Rhino uit zaad)






                      grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: aerofarm / aquafarm / dwc ? wat raad aub

                        Oorspronkelijk geplaatst door anjin View Post
                        Hoi,

                        Ik ben momenteel met ronde 2 van mijn aerofarm bezig en ik kan dit systeem van harte aanbevelen.
                        Enige probleem is de kwalitaitef zwakke pomp die wordt bijgeleverd. Deze is recentelijk kapot gegaan.
                        Ook heb ik er een luchtpompje/bruissteen en aquarium element bijgekocht.

                        Paar foto's hoe de dames er een tijdje geleden bijstonden om je te overtuigen
                        (5x White Rhino uit zaad)



                        grtz
                        plantjs zin er inderdaad hl gezond uit, hoe lang zijn di voorgbloeid en ho lang staat die in bloie
                        is dit systeem goed als je een gehele week niet thuis bent ?

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        een intrssant kwekverslah van een aquafarm plak ik de link effe hier
                        http://www.420magazine.com/forums/jo...ournal-13.html
                        Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
                        groe(n)tjes for all

                        Comment


                          #13
                          Re: aerofarm / aquafarm / dwc ? wat raad aub

                          growshop.jpg
                          verlanglijstje
                          gaten boren in de aquafarm en 2 extra airstones
                          nog een srog net samenstellen
                          ik heb gaas gevonden, gaten zijn 4 x 4 cm, is dit te klein , maak ik er best 8X8cmvan of is dit goed
                          moet het scrog net een verstelbare hoogte hebben ? anders zou ik het hangen 30 cm boven de rand van mijn aquafarm
                          tussenschuiven tussen balkjes gemoteerd op de randen , een net vast genageld op een houten frameDSCI0042.jpgDSCI0043.jpg
                          Last edited by RufneckDeuce; 23 June 2013, 22:02.
                          Aquafarm 400W HPI/HPS 1 plant SCROG
                          groe(n)tjes for all

                          Comment


                            #14
                            Re: aerofarm / aquafarm / dwc ? wat raad aub

                            Oorspronkelijk geplaatst door RufneckDeuce View Post
                            plantjs zin er inderdaad hl gezond uit, hoe lang zijn di voorgbloeid en ho lang staat die in bloie
                            is dit systeem goed als je een gehele week niet thuis bent ?
                            deze zijn gelijk op 12/12 begonnen. Staan op de foto +- 4 weken in bloei schat ik.
                            Ik denk niet dat met een bruikbare capaciteit van ca 20L voedingswater, je dit systeem een week alleen kan laten...

                            Maar goed sowieso kun je alleen in de groei/vroege bloei misschien een week weg van je planten lijkt me.
                            Last edited by anjin; 24 June 2013, 14:25.

                            Comment

                            Bezig...
                            X