Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginner | Goat'Lato Auto - Tyson 2.0 & Purple Lemonade Auto - RQS | Coco Coir | Plagron

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED: Beginner | Goat'Lato Auto - Tyson 2.0 & Purple Lemonade Auto - RQS | Coco Coir | Plagron

Korting op 420shop
    INTRODUCTIE

Hallo iedereen! Musi hier met zijn allereerste kweek ooit. Jarenlang heb ik gedroomd over het kweken van onze geliefde plant maar nooit was er iets van gekomen, daar heb ik ongeveer drie weken geleden verandering aan gebracht. Zo heb ik een LED lamp, tweedehands kweektent, luchtbevochtiger, afzuiging en ventilatie systeem, pH en EC meters, Coco Coir medium, voedingstoffen, zaadjes, enz.. gekocht en meteen aan de slag gegaan. Hieronder zal ik mijn ervaring en het process van de groei van de planten met jullie delen. Aangezien ik een nieuwe kweker ben zal ik vast veel vragen hebben en waarschijnlijk ook wat fouten maken. Ik heb zelf best veel onderzoek gedaan over het kweken van cannabis, maar er is zoveel informatie - en verschillende meningen - waar ik mijzelf nog in moet verdiepen. Informatie, tips, advies, enz.. is dan ook enorm geapprecieerd.

DE STRAINS

Screenshot 2025-07-19 at 02-57-06 Buy GOAT'lato Autoflower Seeds - Royal Queen Seeds.pngScreenshot 2025-07-19 at 02-56-22 Buy Purple Lemonade Auto Feminized Cannabis Seeds - Royal Qu...png

DE SETUP

Pot grootte: 4x plastieken potten van 8L & 3x stoffen potten van 11L
    Tent grootte: 90 x 90
    Aantal planten: 4 + momenteel 3 extra in de tent die uiteindelijk naar buiten gaan (1 extra van elke soort en 1 Atlas F1 Hybrid Auto van RQS)
    Omgeving: Binnenkweek
    Fase: Zaailing/groei
    Substraat: 75% Plagron Coco Coir Premium + 25% Plagron Perlite
    Tent: Secret Jardin Dark Street 90x90x178

Verlichting: 2025 Spider Farmer G5000 480W LED-lamp
    Afzuigingsventilator: Spider Farmer 10cm Inline Ventilator met koolstoffilter + Smart Monitor
    Circulatieventilatoren: 1x
    Cyclone Monkey Oscillerende Clip Fan 20W 20CM in tent, 1x Adler AD7317 Clip Fan 30W 15CM in tent, 1x torenventilator voor inblaas circulatie buiten tent
    Luchtbevochtiger: Garden HighPro HumiPro V2
    Voedingsstoffen: Plagron Coco A & B, Plagron Green Sensation, BioBizz CalMag
    Tenttemperatuur: 23°C
    min. (lichten uit) -29°C max. (lichten aan)
    Relatieve luchtvochtigheid: 60-80%

DE KWEEK

We zijn ondertussen al op dag 24 (sinds de zaadjes ontkiemde), plantjes zien er volgens mij goed uit. Maar mijn mening als beginner wilt niet veel zeggen haha, wat vinden jullie ervan? Heb ze tot nu toe alleen maar gevoed met Plagron Coco A + B voeding met een PPM (500 schaal) van 500 (rustig opgebouwd vanaf 350) en 5.8-5.9 pH, 250ml per dag.

Group Pic - Day 24 - August 3.jpg

Ik ga vandaag de dosering verhogen naar een PPM waarde van 600 en deze rustig opbouwen naar 900, tot ze in de bloei gaan. Ook heb ik BioBizz CalMag besteld en ben ik van plan om deze toe te voegen iedere 2-3 dagen, om ze toch die nodige calcium en magnesium te geven die vaak ontbreekt bij Coco Coir. De reden waarom ik voor BioBizz heb gekozen en niet Plagron is vanwege de stikstof gehaltes die in Plagron CalMag (en ook die van Canna bv.) te vinden is, deze is namelijk veel te hoog om in combinatie met de Plagron Coco A + B voedingstoffen te combineren. Plagron's CalMag bevat 5,1% stikstof, Canna's CalMag bevat 6% stikstof, Plagron's Coco A bevat 4-0-1 NPK en Coco B bevat 1-4-2 NPK. Dus als je bijvoorbeeld Canna's Calmag toevoegt, wordt dat 11-4-3, toch? Ik ben er vrij zeker van dat zulke hoge stikstofgehaltes problemen zullen veroorzaken, vooral tijdens de bloei. Maar misschien heb ik het mis.

Hieronder vind je enkele foto's van dag 24, ze zijn diezelfde dag nog getopt geweest. Was dit een goeie keuze of had ik beter gewacht?

GL1 - Day 24 - August 3.jpg GL1.2 - Day 24 - August 3.jpg GL2 - Day 24 - August 3.jpg PL1 - Day 24 - August 3.jpg PL2 - Day 24 - August 3.jpg GL2.2 - Day 24 - August 3.jpg PL1 - Day 24 - Ready for topping.jpg GL1 - Day 24 - Ready for topping.jpg GL2 - Day 24 - Ready for topping.jpg

Graag hoor ik jullie meningen, kritiek, en advies. Meer updates en foto's komen er zeker weten aan!

Wees welkom! Een goeie voorbereiding heb je duidelijk aan voldaan. Is 480watt misschien wat veel van het goede op 90 x 90? Dat is het eerste wat ik denk dat hier kan spelen.
    Volg mijn fototopic voortaan hier als JD is gestopt.

Tot dan klik HIER.

Comment

• Minigrowcase
      Minigrowcase commented
      Editing a comment
      Indd 250/300 is genoeg

Heel veel succes met je kweekje! Ziet er goed uit, alleen de bevochtiger is niet nodig met zaailingen.

ik volg😁
    MGC 65W - Purple Lemonade
    MGC 65W - Blueberry Auto

Comment

Ik zou wel gewoon steeds de volle mep voeding +/- Ec 1.3 geven want in kokos zit niks van zichzelf.

Tot dan klik HIER.

Comment

Welkom hier Musi
        Nette setup!
        En n goed begin zo te zien .
        Suc6 met je eerste kweek.

Ik kijk mee

Comment

Een goed begin is de halve kweek!
          succes.

en, nee dat wordt geen 11-4-3. Je vergeet volledig de volumes mee te nemen in je berekening. Vraag chat, want lange uitleg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hork View Post
            Wees welkom! Een goeie voorbereiding heb je duidelijk aan voldaan. Is 480watt misschien wat veel van het goede op 90 x 90? Dat is het eerste wat ik denk dat hier kan spelen.
            Hahaha daar heb ik helemaal niet over nagedacht, een maatje groter zou ook geen slecht idee zijn i.v.m. ruimte. Ik zie net dat voor de G5000 een 120 x 120 tent wordt aangeraden, zou 150 x 150 weer net iets te groot zijn? Want voor mijn volgende kweek heb ik een Spider Farmer SE7000 ter beschikking, die zou wel mooi in een 150 x 150 tent passen denk ik. Misschien zal ik tijdens deze kweek al overstap naar een 150 x 150 tent. Slim gezien van jou, dankjewel!

Oorspronkelijk geplaatst door Minigrowcase View Post
            Heel veel succes met je kweekje! Ziet er goed uit, alleen de bevochtiger is niet nodig met zaailingen.

ik volg😁
            Dankjewel! En toch niet? Mijn onderzoek vertelde mij dat een hogere RV tijdens deze fase aangeraden is, of is dat echt alleen voor baby zaailingen? Wanneer begin jij hem dan te gebruiken en hoeveel % RV?​

Oorspronkelijk geplaatst door Hork View Post
            Ik zou wel gewoon steeds de volle mep voeding +/- Ec 1.3 geven want in kokos zit niks van zichzelf.
            Heb je de Plagron Coco A + B lijn al gebruikt? Verschillende bronnen zeiden expliciet om lager te beginnen dan wat Plagron aanraad, zelfde verhaal met de Canna Coco A & B producten. Dit heb ik ook gedaan, maar misschien wel te laag begonnen want ik zie dat 3 van de 6 planten toch wat lichter (geler) zijn geworden bij nieuwere bladen. Hopelijk helpt de voeding van vandaag - die trouwens 740PPM/1.5EC om het wat te stabiliseren (Plagron raad 1.5EC aan voor week 2 en 1.67EC voor week 3). Ik ga dus bij de volgende voeding meteen de boel verhogen naar 1.67EC en ook de BioBizz CalMag toevoegen zodra deze binnenkomt. Je hebt me de nodige duw gegeven om ze toch wat sterker te voeden, dankjewel!

Oorspronkelijk geplaatst door Grow Co View Post
            Welkom hier Musi
            Nette setup!
            En n goed begin zo te zien .
            Suc6 met je eerste kweek.

Ik kijk mee
            Leuk om hier te zijn en meteen zo vriendelijk verwelkomd te worden. Ik zou zeggen geniet van de kweek! ​​

Oorspronkelijk geplaatst door Highrider View Post
            Een goed begin is de halve kweek!
            succes.

en, nee dat wordt geen 11-4-3. Je vergeet volledig de volumes mee te nemen in je berekening. Vraag chat, want lange uitleg.
            Hahaha ik wist wel dat het niet zo simpel kon zijn. Maar ik neem dat de stikstof gehaltes nog steeds te hoog zullen zijn of niet? En ik weet niet wat je bedoelt met chat maar ik zal zeker verder onderzoek doen over het berekenen van de voedingstoffen hahaha. Dankjewel om het uit te wijzen!

Comment

• Highrider
              Highrider commented
              Editing a comment
              Chatgpt.com is je vriend

DAG 25
            4 AUGUSTUS

Zoals hierboven vermeld, heb ik vandaag besloten om ze te toppen. Ik heb vandaag ook de voeding verhoogd tot ongeveer 740 PPM/1.5 EC. Ik hoop dat dit zal helpen om het potentiële probleem dat je hieronder ziet, te compenseren. Deze keer laat ik de kokosvezel wat meer uitdrogen voordat ik weer water geef. Ik heb het gevoel dat het dagelijks water geven, ondanks dat het medium nog nat is, een rol speelt bij een vroeg algenprobleem waar ik nu al ongeveer een week last van heb. Is algen trouwens iets waar ik mij zorgen om moet maken? Ik heb mijn luchtbevochtiger verlaagd naar 65% en zal deze waarschijnlijk een tijdje verlagen naar 50% om te zien of dat helpt om de kokosvezel sneller te laten drogen en te voorkomen dat de algen verder groeien.

Topping 1 - Day 25 - August 4.jpg Topping 5 - Day 25 - August 4.jpg
            Topping 3 - Day 25 - August 4.jpg Topping 4 - Day 25 - August 4.jpg Topping 2 - Day 25 - August 4.jpg

Ik ben vergeten foto's te maken van de twee kleinere planten (ze zijn bijna een week geleden overgepot vanuit een starter pot, vandaar dat ze kleiner zijn), omdat ik haast had. Ik zal morgen proberen wat foto's te maken. Ik denk niet dat je hier echt veel fout kunt doen, dus ik denk dat dit er prima uitziet?

Zoals sommigen misschien hebben opgemerkt, zijn twee van de planten een beetje hongerig (dat denk ik tenminste), ze zien er een beetje gelig uit en er verschijnen wat gele vlekjes op de nieuwere bladeren. En nog meer triest nieuws: ik heb een punt gezet achter de kleine Atlas F1. Na een strijd van 2 weken werden haar bladeren gelig en ze groeide met moeite niet eens een millimeter per dag, dus ik had niet veel hoop meer voor haar. Rust in vrede, kleine strijder </3.

RIP F1 Atlas - August 4.jpg

Om toch nog positief te eindigen, ben ik verheugd te kunnen aankondigen dat, zoals jullie weten, ik officieel BioBizz CalMag heb besteld en dat ik het aan het voedingsschema zal toevoegen zodra het binnenkomt omdat ik het gevoel heb dat ze erom smeken. Ik heb ook een nieuwe oscillerende clip-on ventilator besteld voor een betere luchtcirculatie in de tent en dat reflecterende bakje dat op de vloer van je tent moet worden geplaatst (dat ontbrak in mijn gebruikte tent, zonder dat ik dat wist haha). Oh, en ook een scrog-net, ik ben van plan om daar gebruik van te maken deze kweek.
            Last edited by Musi; 5 August 2025, 04:54.

Comment

• Highrider
              Highrider commented
              Editing a comment
              Oorspronkelijk geplaatst door kroket View Post
              CalMag
              Het komt regelmatig voorbij dat mensen met elke watergift CalMag meegeven. In het voedingsschema en product data sheet staat echter:

Ofwel; je geeft CalMag alleen elke watergift als je RO water (reverse osmosis), of heel zacht water gebruikt, bijvoorbeeld regenwater.
              Bij gewoon kraanwater, adviseert Biobizz om pas CalMag te gebruiken bij de eerste tekenen van een tekort, en slechts één keer per week.
              ....

• Musi
              Musi commented
              Editing a comment
              Klopt, dit heb ik ook meegekregen toen ik onderzoek deed over BioBizz CalMag. Ik weet niet als je zelf in kokoszevel groeit of als je er ervaring mee hebt maar voor zover ik het begrijp, is het toevoegen van CalMag vooral nodig bij het gebruik van ongebufferde kokosvezel. De meeste fabrikanten van kokosvezel bufferen hun kokosvezel niet met CalMag, of in ieder geval niet in voldoende hoeveelheden voor een optimale groei. Daarom zie je dat veel kokoskwekers al heel vroeg CalMag toevoegen. Plagron zegt dat ze hun kokosvezel volgens normen bufferen die hoger zijn dan die van hun concurrenten, maar ik ben toch van plan om ze om de paar dagen wat te geven. Ervaren kokoskwekers raden zelfs aan om dagelijks CalMag toe te voegen, en dit vanaf de eerste voeding.

• Highrider
              Highrider commented
              Editing a comment
              Inwateren en of een nachtje in een oplossing calmag laten staan is zeker aan te raden. Je hebt helemaal gelijk dat je calmag op coco echt nodig hebt!
              Halve dosis om elke voederbeurt is ook een goed plan, bij een te kort; dosis opvoeren of elke dag meegeven.

De vergeling kan ook komen omdat de planten dorst hebben en bijna elke debutant kweker geeft te weinig water....

Tot dan klik HIER.

Comment

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Denk dat je structureel te weinig water geeft inderdaad. De run off kan een vertekend beeld geven als de kluit al niks meer opneemt door droogte. Stoffen potten zijn echter ideaal om de plant met de onderkant in een emmer of teil met voedinsgswater te zetten. Na een kwartier til je ze er weer uit en zie je precies wat de plant heeft opgenomen.

• Musi
              Musi commented
              Editing a comment
              Hork Ik heb 4 plastieken potten van 8L en 2 stoffen potten van 11L, ik kan gerust de 4 planten in plastieken potten overpotten naar stoffen potten, toch? En jij raad dus om langs onder voeding te geven en om de juiste hoeveelheid water te bepalen door ze een kwartier in water te laten staan en meten hoeveel er is opgenomen? Wordt het water echt tot boven geabsorbeerd? ._.

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Dit kan met elke pot waar gaten onderin de bodem zitten, je hoeft ze er niet om te verpotten naar stof. Gewoon een 11literpot in een emmer zetten en er voedingswater ingieten tot het tot aan de rand van de emmer staat. na een kwartier haal je de pot weer uit de emmer en is het medium verzadigd van boven tot onder. Beter dan je het ooit langs boven kunt krijgen.

Wat is de rede dat je voor autoflower hebt gekozen?

Comment

• Minigrowcase
              Minigrowcase commented
              Editing a comment
              Musi ik gebruik er geen, is niet nodig alleen bij stekken. Zaailingen halen vocht uit de grond via de penwortel.

Autoflowers hoeven niet minder op te brengen als fems, heb al 2x 1.8 gr/watt gedraaid met auto’s

Kijk mijn verslag anders even misschien haal je daar wat informatie vandaan.
              Last edited by Minigrowcase; 5 August 2025, 19:54.

• Grow Co
              Grow Co commented
              Editing a comment
              Fem zaad is veel makkelijker jij beslist wanneer de bloei ingaat en dus hoe groot je planten worden.
              AF blijft meestal kleiner ook.
              Maar je bent goed bezig trek je niks aan van mij.
              Was geen aanval maar vind t altijd zonde..
              n paar x stress op t verkeerde moment te veel van dit of dat en je krijgt stilstand. Dus minder opbrengst.
              En dan gebeurt t soms dat n autoflower helemaal niet in bloei gaat. Helemaal zwaar frustrerend kan je alsnog naar n shop.

• Minigrowcase
              Minigrowcase commented
              Editing a comment
              Ik sluit me hierbij aan, je doet het super man! Maar autoflowers is voor beginners niet zo weg gelegd, maak je ronde netjes af en zet fem zaadjes dan heb jij de controle en niet de plant.
          Bezig...
          X