INTRODUCTIE
Hallo iedereen! Musi hier met zijn allereerste kweek ooit. Jarenlang heb ik gedroomd over het kweken van onze geliefde plant maar nooit was er iets van gekomen, daar heb ik ongeveer drie weken geleden verandering aan gebracht. Zo heb ik een LED lamp, tweedehands kweektent, luchtbevochtiger, afzuiging en ventilatie systeem, pH en EC meters, Coco Coir medium, voedingstoffen, zaadjes, enz.. gekocht en meteen aan de slag gegaan. Hieronder zal ik mijn ervaring en het process van de groei van de planten met jullie delen. Aangezien ik een nieuwe kweker ben zal ik vast veel vragen hebben en waarschijnlijk ook wat fouten maken. Ik heb zelf best veel onderzoek gedaan over het kweken van cannabis, maar er is zoveel informatie - en verschillende meningen - waar ik mijzelf nog in moet verdiepen. Informatie, tips, advies, enz.. is dan ook enorm geapprecieerd.
Pot grootte: 4x plastieken potten van 8L & 3x stoffen potten van 11L
Tent grootte: 90 x 90
Aantal planten: 4 + momenteel 3 extra in de tent die uiteindelijk naar buiten gaan (1 extra van elke soort en 1 Atlas F1 Hybrid Auto van RQS)
Omgeving: Binnenkweek
Fase: Zaailing/groei
Substraat: 75% Plagron Coco Coir Premium + 25% Plagron Perlite
Tent: Secret Jardin Dark Street 90x90x178
Verlichting: 2025 Spider Farmer G5000 480W LED-lamp
Afzuigingsventilator: Spider Farmer 10cm Inline Ventilator met koolstoffilter + Smart Monitor
Circulatieventilatoren: 1x Cyclone Monkey Oscillerende Clip Fan 20W 20CM in tent, 1x Adler AD7317 Clip Fan 30W 15CM in tent, 1x torenventilator voor inblaas circulatie buiten tent
Luchtbevochtiger: Garden HighPro HumiPro V2
Voedingsstoffen: Plagron Coco A & B, Plagron Green Sensation, BioBizz CalMag
Tenttemperatuur: 23°C min. (lichten uit) -29°C max. (lichten aan)
Relatieve luchtvochtigheid: 60-80%
DE KWEEK
We zijn ondertussen al op dag 24 (sinds de zaadjes ontkiemde), plantjes zien er volgens mij goed uit. Maar mijn mening als beginner wilt niet veel zeggen haha, wat vinden jullie ervan? Heb ze tot nu toe alleen maar gevoed met Plagron Coco A + B voeding met een PPM (500 schaal) van 500 (rustig opgebouwd vanaf 350) en 5.8-5.9 pH, 250ml per dag.
Group Pic - Day 24 - August 3.jpg
Ik ga vandaag de dosering verhogen naar een PPM waarde van 600 en deze rustig opbouwen naar 900, tot ze in de bloei gaan. Ook heb ik BioBizz CalMag besteld en ben ik van plan om deze toe te voegen iedere 2-3 dagen, om ze toch die nodige calcium en magnesium te geven die vaak ontbreekt bij Coco Coir. De reden waarom ik voor BioBizz heb gekozen en niet Plagron is vanwege de stikstof gehaltes die in Plagron CalMag (en ook die van Canna bv.) te vinden is, deze is namelijk veel te hoog om in combinatie met de Plagron Coco A + B voedingstoffen te combineren. Plagron's CalMag bevat 5,1% stikstof, Canna's CalMag bevat 6% stikstof, Plagron's Coco A bevat 4-0-1 NPK en Coco B bevat 1-4-2 NPK. Dus als je bijvoorbeeld Canna's Calmag toevoegt, wordt dat 11-4-3, toch? Ik ben er vrij zeker van dat zulke hoge stikstofgehaltes problemen zullen veroorzaken, vooral tijdens de bloei. Maar misschien heb ik het mis.
Hieronder vind je enkele foto's van dag 24, ze zijn diezelfde dag nog getopt geweest. Was dit een goeie keuze of had ik beter gewacht?
GL1 - Day 24 - August 3.jpg GL1.2 - Day 24 - August 3.jpg GL2 - Day 24 - August 3.jpg PL1 - Day 24 - August 3.jpg PL2 - Day 24 - August 3.jpg GL2.2 - Day 24 - August 3.jpg PL1 - Day 24 - Ready for topping.jpg GL1 - Day 24 - Ready for topping.jpg GL2 - Day 24 - Ready for topping.jpg
Graag hoor ik jullie meningen, kritiek, en advies. Meer updates en foto's komen er zeker weten aan!

Comment