Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

de pot op met je potgrond

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    de pot op met je potgrond

    Korting op 420shop
    nieuwe camera1 454.jpgde kweek ruimte is er nog niet klaar voor,maar binnenkort gaat de aarde eruit ,en begin ik met cocco,s blokken,deze blokken gaan in kuipen van 65 liter,en dat werkt goed,krijg met een blok ook echt een heele kuip vol.nieuwe camera1 466.jpgdit topic is mede mogelijk gemaakt door vale,want wist niet meer hoe je een topic moet starten

    #2
    Re: de pot op met je potgrond

    No problem tumble... succes met je cocos-avontuur!
    De titel is in elk geval wel goed....

    Comment


      #3
      Re: de pot op met je potgrond

      Hoeveel kilo is dat blok droog en waar komt het vandaan ?
      als ik het vragen mag en jij zo beleefd bent om te antwoorden

      Ajo
      Ventje
      Living in Second live for real

      Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

      Comment


        #4
        Re: de pot op met je potgrond

        blok komt uit de growshop,het is geperste coccos vezel,en weegt een kilo of 5,heb ivm me obesitas geen weegschaal in huishet blok moet je inwateren in een dichte kuip met een liter of 40 lauw kraanwater.en dan kneden maar.

        Comment


          #5
          Re: de pot op met je potgrond

          Leuk, eindelijk eens een echte cocos kweek. Heeft het ook een merk, of is het huismerk
          Weet je al welke voeding(lijn?) je gaat gebruiken ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: de pot op met je potgrond

            de coco,s heeft geen merk,en de voeding word een huismerk cocco,s voeding.ga geen groei voeding gebruiken,alleen a en b voeding,en misschien beetje pk 13 14

            Comment


              #7
              Re: de pot op met je potgrond

              lokes tumble , alvast veel geluk met deze ronde he

              groetjes
              Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

              Comment


                #8
                Re: de pot op met je potgrond

                Leuk intressant kweekje
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Re: de pot op met je potgrond

                  He Tumble handig zo'n cocos blok. Kun je met de aangemaakte Cocos meerdere oogsten draaien?

                  Comment


                    #10
                    Re: de pot op met je potgrond

                    Merkloos he?

                    Als ik jou was gelijk spoelen met heet water. Daarna een goed enzym ( Hygrozym / Aptus Enzym) erbij en 24 uur lten stan voor je verder gaat.

                    Coco's wordt in lagelonen landen geperst en behandeld. Het wordt gewassen nadat het is versnippert. Daar gaat het soms fout. De vezels moeten vrij zijn van zout om een plant lekker te laten aanslaan. De coco's wordt daarom gewassen in rivierwater. Als het goed is zoet water. Maar....helaas.... coco's wordt vaak gewassen in brak (halfzout) water om kosten te besparen.

                    Dus, was je coco"s altijd voor je start !

                    grt
                    Har
                    Last edited by 123harry; 9 November 2011, 13:51.
                    No-nonsens kweker

                    Comment


                      #11
                      Re: de pot op met je potgrond

                      Succes met je kweek.

                      ga geen groei voeding gebruiken,alleen a en b voeding

                      Comment


                        #12
                        Re: de pot op met je potgrond

                        A + B voeding is voeding waar juist wel mgo, ca en andere metalen zitten. In de 1 compo voeding zit dat niet of te weinig.

                        Fosfor (p) kan slecht samen met mgo. Dat klontert in de fles. Mgo zit dus in de fles waar de P niet in zit (meestal A)

                        Ca gaat weer slecht samen met het zurige uit de voeding. De Ca zit dus in de pH neutrale fles (meestal B)

                        Cocos rot een beetje als je het nat maakt. Dat fermentatie proces gebruikt stikstof. Daarom zit er in coco's voeding meestal een hoger gehalte stikstof als in de grondvoedingen. Dat is ook de reden dat Canna geen aparte groei/bloei heeft voor coco. Niet nodig.

                        Gebruik je een hydrovoeding op coco's gooi er dan eens per week een beetje liefst biologische stikstofbron bij.
                        No-nonsens kweker

                        Comment


                          #13
                          Re: de pot op met je potgrond

                          Bedankt Harry voor je duidelijke uitleg. Weer wat geleerd.

                          Comment


                            #14
                            Re: de pot op met je potgrond

                            mooie extra info harry123.

                            veel succes met je cocosrun tumble trimmert

                            Comment


                              #15
                              Re: de pot op met je potgrond

                              thanks for de info harry,ik heb nog bio groei staan.ik heb kalk gekregen,waarvan je bij elk blok 150 gram moet gooien.de shop eigenaar weigerde om me enzymen te verkopen,omdat hij zeker is van de kwaliteit van deze cocco,s.in dit kalkmengsel zitten ook andere elementen,ijzer in ieder geval kijk maar naar de foto van me emmer.deze emmer met 10 liter mengsel erin heb ik als laatste over de cocco,s gegooid.de rest heb ik gewoon met kraan water gedaan.best wel wat werk,vooral het verplaatsen van de kuipennieuwe camera1 463.jpgnieuwe camera1 468.jpgnieuwe camera1 462.jpgnieuwe camera1 464.jpg

                              Comment

                              Bezig...
                              X