Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Smokin' ace goes coco (and loco :p)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Smokin' ace goes coco (and loco :p)

    Korting op 420shop
    Om in de toekomst minder fouten te maken heb ik besloten mijn eerste coco's kweek als kweekverslag te posten op het forum.
    Kweek is reeds gestart, en de eerste grote 'bummer' doet zich voor. Zonder mezelf eerste volledig te informeren, wat ik normaal niet zou doen, ben ik aan men eerste coco's kweekje gestart.
    Mijn vorige kweken waren steeds op grond, toch hoorde ik zulke voordelen van coco's, dat het tijd bleek om over te schakelen. Het grootste voordeel in mijn geval, je kan de coco's opnieuw gebruiken en
    je zit na de kweek niet met grond die je moeilijk kwijt kan, nou mooi. De grootste nadeel nu is, ik heb nog nooit op coco's gekweekt.





    1.JPG2.JPG3.jpg4.jpg

    #2
    Re: Smokin' ace goes coco (and loco :p)

    Succes, bij de coco's van atami heb je dit probleem niet
    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

    Comment


      #3
      Re: Smokin' ace goes coco (and loco :p)

      Dat spoelen, dat geldt ook voor de cocos van BAC. Misschien heb je iets aan mijn spoelrecept:
      - Eerst zeiknat inweken met kraanwater. BAC is al vochtig van zichzelf, dus een uurtje vindt ik voldoende.
      - Uitspoelen met kraanwater. Spoel een liter water door een liter cocos, en de voeding is al vrijwel verdwenen. (Handig van cocos in dit geval, dat het echt geen voeding vasthoudt, zelfs niet die van de fabrikant.)
      - Spoel de cocos in met je voedingsvloeistof. Ik gebruik een liter water/voeding voor 1 liter cocos. De heft loopt dan door, de andere helft blijft achter.

      (Ik gebruik overigens A/B voeding van Canna, maar dat zal allemaal weinig uitmaken.)

      Ik verbaas me dat je plantjes zijn doodgegaan aan die hoge EC. Ik kwam er ook pas twee maanden geleden achter dat die BAC-zooi van zichzelf een EC heeft van 3.8. Daar hebben mijn plantjes vast wel een beetje onder geleden, en misschien ben ik zelfs wel eens een stekje of zaadje eraan verloren - maar wat jij hebt, dat's toch wel extreem.

      Succes met de nieuwe zaadjes!

      (Trouwens: Waarom noemt iedereen het toch coco's? Het is toch gewoon kokos of desnoods cocos, van een kokosnoot?)

      Comment


        #4
        Re: Smokin' ace goes coco (and loco :p)

        Autotyp functie blani!
        Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

        Comment


          #5
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...925#post420925
          Last edited by Smokin' Ace; 15 December 2013, 20:28. Reden: toevoegen link

          Comment

          Bezig...
          X