Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik ben helemaal nieuw hier en ik was hier enkele kweekverslagen aan het lezen
    en ik dacht dat het wel leuk zou zijn om ook hieraan mee te doen.
    Een vriend en ik willen voor de eerste keer indoor growen en willen 2 planten grootbrengen.
    We hebben een grow-kast overgekocht van een vriend. Ik zal regelmatig updates proberen te plaatsen met foto's.
    En vooral: alle hulp is meer dan welkom!

    Kast:
    -binnenmaat: lxbxh 60x60x130cm
    -materiaal: houten platen bedekt met parketfolie
    -1 computer fan links onderaan

    Verlichting:
    -2x philips tornado t2 23W (een warme en een koude dacht ik??)

    Zaadjes:
    -1x Northern Lights Feminized Autoflower
    -1x Royale Cheese Feminized Autoflower

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    UPDATE:
    Ik heb de zaadjes laten ontkiemen tussen keukenpapier en twee borden.
    De zaadjes liggen er momenteel al iets meer dan 48u tussen en de staartjes komen al uit!
    Vanaf wanneer kan/moet ik ze planten?

    IMG_3377.jpgIMG_3376.jpg

    #2
    Re: Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

    Ze moesten al geplant zijn. Verwacht niet veel van zo een lampjes.

    Succes.

    Comment


      #3
      Re: Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

      Oorspronkelijk geplaatst door Shiva Ketama View Post
      Verwacht niet veel van zo een lampjes.

      Succes.
      Bedankt,
      Ik heb de kast zo overgekocht van een vriend,
      zou ik beter andere lampen halen? of nog extra lampen erbij hangen?

      Comment


        #4
        Re: Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

        Ja zeker ik zou toch min voor 2groeilampjes gaan en 3bloei en de bloei er ook alvast bijhangen als dat kan
        Is de kast binnen in reflecterend ?
        En de lampjes mogen er relatief dicht ophangen hoor geen schrik hebben daarover

        Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

        Comment


          #5
          [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
          mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

          Comment


            #6
            Re: Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

            Ja, ook hier mis ik het gedeelte dat stankoverlast moet voorkomen en geloof me, dat komt er!
            Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


            Comment


              #7
              Re: Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

              UPDATE!


              Bedankt allemaal voor de reacties!
              @grinderke: ja, de kast is reflecterend vanbinnen. Ik heb parketfolie en
              de matte kant van aluminiumfolie gebruikt.
              @Kwasimodo: bovenaan de kast zit er een gleuf, en via daar kan de lucht wel weg denk ik.


              De zaadjes zijn inmiddels geplant en staan in de kast.
              Ik heb al veel gehoord dat die Tornado's niet zo'n goeie lichten zijn...
              Wat raden jullie aan? Meer tornado's bijkopen of overschakelen naar andere verlichting?(zoja, welke precies?)


              Ik heb ook nog enkele foto's van de huidige situatie:
              image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

              Comment


                #8
                Re: Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

                Je lucht zal wel weg kunnen, dat is het probleem niet.
                Maar aan die lucht zit een "luchtje", wat wel een probleem kan zijn.

                Tornados zijn inderdaad niet erg geschikt: T-neon zou het overwegen waard zijn. Maar zo'n armatuur kost al snel ruim 50 euro.

                De noodzakelijke aanschaf van een afzuiging en koolstoffilter laat je onbesproken: zie je daar absoluut de noodzaak niet van in?

                Je vraagt om hulp, maar slaat goedbedoelde adviezen in de wind.
                Last edited by Kwasimodo; 3 October 2014, 12:45.
                [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kwasimodo View Post
                  Je lucht zal wel weg kunnen, dat is het probleem niet.
                  Maar aan die lucht zit een "luchtje", wat wel een probleem kan zijn.

                  Tornados zijn inderdaad niet erg geschikt: T-neon zou het overwegen waard zijn. Maar zo'n armatuur kost al snel ruim 50 euro.

                  De noodzakelijke aanschaf van een afzuiging en koolstoffilter laat je onbesproken: zie je daar absoluut de noodzaak niet van in?
                  Ahja die lucht :p
                  heb je toevallig een ideetje hoe ik dan kan oplossen?
                  Er zit bovenaan een spleet waardoor de lucht naar buitenkomt.

                  En wat ee lichten betreft, alle goedkope oplossingen zijn welkom

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

                    Er zijn 2 manieren om de wietlucht tegen te gaan:
                    -een koolstoffilter, dat de luchtjes absorbeert;
                    -een uv-ionisator, die de wietlucht als het ware afbreekt.
                    De goedkoopste filter met afzuiger zal ergens tussen de 50 en 60 euro kosten, een uv-ionisator kost ruim 500 euro.

                    Denk niet te lichtvaardig over de lucht: waarom denk je dat er filters met noodafzuigers op accu's zijn?
                    Die dingen kosten ongeveer 1000 euro en nemen de afzuiging voor hun rekening als de stroom een paar uur uitvalt.

                    Waarom kweekt 99.9 % van de kwekers met filters?
                    Waarom besteden sommige ultra voorzichtige kwekers 1000 euro aan een noodfilter, terwijl de kans op stroomuitval toch niet echt groot is.

                    Waarom verspreiden sommige gemeentes geurkaartjes onder de mensen?
                    Gewoon omdat de lucht buiten herkenbaar is en dat de mensen de boel kunnen verlinken.

                    Het wordt tijd dat je je zelf eens gaat afvragen: waarom behoor ik tot die enkelingen, die het beter denken te weten en tegen alle adviezen in toch zo eigenwijs zijn om geen maatregelen te nemen tegen geuroverlast.

                    Wil je -als je in een huurwoning woont- het risico lopen dat je huurovereenkomst -of die van je ouders- wordt ontbonden?

                    Wil je -als je in een koopwoning van je zelf woont of inwoont in een koopwoning van je ouders- het risico lopen dat de burgemeester besluit de woning voor een periode van 3 maanden dicht te laten timmeren?

                    En dat allemaal om 50 tot 60 euro uit te sparen wat een kleine afzuiger en filter kosten.
                    Verkeerde zuinigheid kan je duur komen te staan.

                    Overigens betwijfel ik tevens of je kast wel lichtdicht is.
                    Geen deurtje met scharnier en deugdelijke sluiting, maar een paar hoekijzertjes/stoelhoeken waar een plaat moet worden ingeschoven en ducktape om de kieren te dichten of de zaak bij elkaar te houden, maken van de kast niet echt een ambachtelijk product.

                    En je lampen hangen ook verkeerd: het best hangen ze horizontaal met daarboven een reflectortje.
                    Het veel te weinige licht dat nu aanwezig is straalt naar alle kanten in plaats van geconcentreerd op je planten.
                    Last edited by Kwasimodo; 3 October 2014, 14:22.
                    [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                    mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

                      UPDATE! - Dag 4

                      Zowel de Royale Cheese als de Northern Lights zijn allebei boven de grond geschoten.
                      Voorlopig heb ik nog steeds de 2x tornado's als verlichting, ben momenteel nog opzoek
                      naar een (goedkoop) alternatief...

                      Ik denk dat de plantjes het voorlopig goed stellen? Of heb ik het verkeerd?
                      Attached Files
                      Last edited by sphoaxie; 6 October 2014, 11:22.

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

                        UPDATE! - Dag 6

                        Ze groeien vrij vlug en ik denk dat alles wel redelijk goed gaat..
                        Enkel bij de RC is er naast de plant een ander klein plantje aan het uitgroeien? (zie foto)
                        Iemand die weet wat het is en hoe het daar komt? Moet ik dit weghalen?

                        4-dag 6 NL.jpg4-dag 6 RC .jpg4-dag 6 RC (2).jpg
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

                          Da's onkruid. Kan je weghalen.
                          Waarom zijn je plantjes nat ?
                          Met water sproeien heeft (negatieve) invloed op de wortelgroei.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

                            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                            Waarom zijn je plantjes nat ?
                            Met water sproeien heeft (negatieve) invloed op de wortelgroei.
                            Omdat ik water geef met een verstuiver, is dat niet goed dan?
                            Dus de bladeren mogen niet nat worden?

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste indoor grow, 1x Northern Lights, 1x Royale Cheese, Phillips Tornado 23W

                              Als ze via het blad kunnen drinken is er minder noodzaak om snel een groot wortelgestel op te bouwen.
                              Stekken sproei je in het begin weleens een keer nat, of je houdt ze in een hoge LV, omdat die dan nog geen wortels hebben.
                              Bij plantjes uit zaad is dat overbodig.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X