Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen beginnende kokoskweker

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vragen beginnende kokoskweker

Korting op 420shop
    Hallo,

Ik ben van plan om zeer binnenkort (<1 week) te beginnen met het kweken van mijn eerste wietplant. Ik heb hiervoor alle nodige producten aangeschaft en het internet afgezocht naar een hoop (nodige) informatie. Ik heb echter nog een aantal vragen. Ik heb een amnesia haze zaadje wat reeds aan het ontkiemen is en ik heb een pot kokos van 18L inhoud. Mijn vraag luidt als volgt:

- Hoeveel water moet ik die plant nou eigenlijk geven? Ik lees op internet (plagron) dat er een drainage van 10-25% wordt aangeraden maar aangezien ik hier nog geen ervaring mee heb vind ik het maar lastig inschatten. Verandert deze hoeveelheid water ook mee naarmate de plant groter wordt of geef je altijd evenveel?
    - Ik ga verder kweken met de plagron voeding a+b en heb een ec en ph meter aangeschaft dus ben van plan om de ph-waarde op 5.8 te krijgen en de ec-waarde weet ik nog niet zeker aangezien ik het schema van plagron wilt aanhouden maar daarvoor moet je de hoeveelheid water aangeven. Mijne 2e vraag is dus eigenlijk welke ec-waarde raden jullie aan om mee te beginnen (in combinatie met hoeveel water begin je / werk je eventueel naar toe)
    - Heeft iemand nog tips om de luchtvochtigheid omhoog te krijgen? Deze ligt nu rond de 50-60% Maar ik zou dit voor het begin graag nog iets hoger zien. Inmiddels al geprobeerd met natte handdoeken ophangen, emmer water, plantenspuit. Ik ben momenteel druk aan het testen in de kelder om de optimale omstandigheden te krijgen voor ik begin.
    - Hoe hoog raden jullie aan om de lamp (BESTVA Reflector Series 600W COB LED) te hangen in het begin? Ik zag verscheidene antwoorden op het internet, 1m of 40 cm etc of juist wat de fabricant aangeeft (was niet heel duidelijk). Ik hoor graag advies van iemand hier.
    - Overig advies is altijd welkom aangezien het de eerste keer is.

Alvast bedankt voor de tijd en ik hoor graag advies.

Sneeuwvlokje
    Last edited by Sneeuwvlokje; 1 week geleden.

Hoi Sneeuwvlokje, welkom op het forum.
    Dat zijn een hoop vraagjes.. Ik zal er een paar beantwoorden..

Watergift is ff onder de knie krijgen, zal wellicht niet in 1x goed gaan. Naarmate je plant groter wordt gaat ze steeds meer drinken, je zult dan vaker of meer water moeten geven.
    Gewoon zorgen dat de grond altijd vochtig is. Met cocos geef je niet snel teveel water.

Wat betreft de lv, je kan voor de zaailngfase ook een plastic/glazen bak of iets over je plant heen zetten. De lv bij je plant schiet dan vrij snel omhoog.
    Je lv gaat ook omhoog door je plant zometeen.

Al eens gekeken in Cocos-Kweekverslagen? Lees ff wat verslagen door en je hebt al veel duidelijk.
    Stel jezelf een keer voor in het introductietopic , en hou een verslagje bij in cocos kweekverslagen.

Die lamp ken ik niet, lijkt een 132W amazon blurple.. Gok ergens tussen de 40/60cm?
    Nederwiet is nou eenmaal gewoon de lekkerste wiet! Grtz.Nederhigh

Comment

Bedankt voor je snelle reactie. De tip van de glazen bak ga ik zeker gebruiken dus dank daarvoor. Heb je misschien enige indicatie met hoeveel water ik zou kunnen beginnen? Ik weet namelijk niet goed of ik er nou 300ml bij moet doen of juist meer als een liter al aangezien het een flinke pot is.

Mocht het je interesseren, dit is de lamp die ik had besteld https://www.amazon.com/gp/aw/d/B074K...YT2R4AXW&psc=1

Par value van 1812 umol/m2s deze leek me prima ook omdat het cob licht was. Hoop dat dat ook zo is.

Voor nu alvast bedankt, ik ga me nog verder inlezen zal me binnenkort zeker voorstellen.
      Last edited by nederhigh; 1 week geleden.

Comment

• nederhigh
        nederhigh commented
        Editing a comment
        Vind het lastig te zeggen. Heb zelf 0 ervaring op cocos. Gewoon zorgen dat de grond vochtig blijft... Dat kan per situatie zo verschillen eh..
        Temperatuur/luchtvochtigheid kunnen enrom van invloed zijn.. Ik zou zeggen de cocos goed inwateren en dan gewoon af en toe de potten optillen om te voelen of ze lichter worden.

Hoi, welkom en Succes.

Niet te veel zorgen maken. Echt teveel water kun je niet geven op coco moet minstens 1x per dag goed vochtig staan. EC van 1.2 in het begin, later wat verhogen tot 1.5.

Je lamp is een beetje verouderd. Maar je kunt daar mooie dingen mee doen.

Comment

Bedankt voor de informatie. Helaas, ik dacht juist voor dat geld een prima lamp gescoord te hebben. Ik had namelijk wat moeite de knoop door te hakken omdat ik de opties in Nederland wel wat duur vond. Achja er zal vast nog wel een mooie plant uitgroeien.
        Last edited by nederhigh; 1 week geleden. Reden: Mjumm Citaat.. :D

Comment

• nederhigh
          nederhigh commented
          Editing a comment
          Het is geen toppertje qua efficientie. Maar er zal zeker een wietje onder groeien. Scheelt dat je er niet al teveel voor hebt betaald.
          Ohja, die citaten zijn overbodig. Je kunt gewoon direct op iemands post reageren, of ff taggen. Scheelt weer dubbel lezen voor de rest..

• Sneeuwvlokje
          Sneeuwvlokje commented
          Editing a comment
          Ah oke dan is dat duidelijk. Nog maals dank en ik zal zo mijn plant maar is gaan zetten dan.

Problemen met EC reeds opgelost.
        Last edited by Sneeuwvlokje; 1 week geleden.

Comment

Aarde mag niet te nat staan en cocos mag niet te droog staan.
          Als je cocos droog staat is het te droog voor de wortels.
          Kweektip:Hoe ben ik een awesome jointjedraaien.nl beginner?

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~BuitenQweeksels ~

Comment

Je cocos mag niet uitdrogen. Ter indicatie: ik gebruik een gieter van 1,7 liter. In het begin geef ik vaak om de dag een gieter vol per 11 liter pot. Na ongeveer 4a 5 weken merk je wel dat de drain minder wordt en geef ik dagelijks een gieter vol. Zie ik teveel larven van de VRM dan geef ik zelfs nog wat meer water omdat ik dan meer drain heb en er nog meer larven uitspoelen. Je luchtvochtigheid tussen 50 en 60 procent is prima.

De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

Comment

Footer Left Ad

Collapse
            Bezig...
            X