Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kraan of regenwater

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kraan of regenwater

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben aan het overwegen om over te schakelen op regenwater of een mengeling met kraanwater te gebruiken dit om het waterverbruik wat te beperken.
    Ik gebruik plagron A&B coco voeding, pure zym, power roots in 15liter airpots.
    heeft iemand tips waar ik op moet letten met het gebruik van regenwater of een mengeling?
    Eventueel welke verhouding cal/mag ik zou moeten toevoegen aan het water aangezien regenwater dit niet bevat?

    Alvast bedankt voor de info

    #2
    Voor de binnenteelt zou ik dat zeer afraden want je haalt mogelijk beestjes mee naar binnen. En wat kost water nou?
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #3
      Binnenkweek en regenwater: ik denk slechte combinatie vanwege de beestjes in regenwater in regentonnen of metserkuipen.

      Comment


        #4
        Grappig.. Ik geef m'n planten juist veel liever regenwater als kraanwater Het is wat zuurder en bevat weinig mineralen wat beiden een voordeel kan zijn.

        Ik filter m'n regenwater wel door het door een filtersok van 200 micron te gieten (200 micron omdat dat de enige optie was) En ik hou het regenwater in beweging met een circulatiepompje. Ben wel eens wat aquatisch leven tegengekomen in het watervat, maar dat beschouw ik als plantenvoeding

        De CalMag die je gebruikt.. Staat daar ook een dosis bij voor RO water? Die zou je kunnen aanhouden voor het aandeel regenwater. Mijn kraanwater bevat echter zoveel kalk dat ik gerust 50/50 regen/kraan-water gebruik zonder extra CalMag toe te voegen.
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


        • Pietjewietje
          Pietjewietje commented
          Editing a comment
          Ons regenwater zit in de regenputten, kubieke containers, blauwe tonnen en metselkuipen, geen beweging dus wel vatbaarder voor eitjes van muggen e.a. Inderdaad een circulatiepomp om bv zuurstof in te brengen is wel goed. Natuurlijk geef ik binnen ook wel regenwater aan onze huiskamerplanten, maar die hebben maar eens om de zoveel weken water nodig.

        #5
        Ik zou kraanwater gebruiken . Enkel indien hoge ph of ec uit de kraan zou ik regenwater gebruiken.
        Ganja always does the trick.

        Comment


          #6
          Regen water

          Comment


            #7
            Voor de binnentuin:
            Voeding is veelal afgestemd op kraanwater. Kraanwater bevat kalk regenwater niet.
            Last edited by PH donner; 17 September 2023, 16:14.

            Comment

            Bezig...
            X