Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rare as substantie bovenkant pot koko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Rare as substantie bovenkant pot koko

    Korting op 420shop
    Heren kan iemand me uitleggen wat deze askleurige substantie is en hoe dit komt? Ben beginnend dus geen idee wat dit is in de groeiperiode was het al maar toen was het groen van kleur nu is het witgrijs achtig

    en wat denken jullie van deze paarse gloed die op de vergeelde en groene bladeren begint te komen.
    hoop dat iemand me kan helpen

    ​​​​​​​thanks Kees
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    #2
    Schimmels ( geen probleem ), opgehoopte zouten uit je voeding ( misschien probleem),
    Blad verkleuring mogelijk genetisch, blad lichter mogelijk calmag tekort.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      O, alg kan ook nog. geen probleem.

    • Keesamnees
      Keesamnees commented
      Editing a comment
      @rreppellsteeltjam gelukkig dat t geen probleem is dan dat de zouten uit de voeding opgehoopt zijn zou kunnen heb nog niet gespoelt ik geef momenteel wel langs onder water. De paarse bladverkleuring is vanaf week 6/7 bloei ontstaan.

    #3
    Niet gaan spoelen dan, want dan moet je het goed doen anders spoel je alles in de plant.

    Check effe florakleen, ganjagast heeft dat ooit gebruikt.

    Comment


    #4
    Om dezelfde reden als dat je dat nou ook niet kan.

    Als het zouten zijn.

    Comment


    • Keesamnees
      Keesamnees commented
      Editing a comment
      Mischien domme vraag maar als ik langs onder spoel met afgezuurd water dus niet op de potten zou het dan ook problematisch kunnen zijn?

    #5
    Gaf je enkel langs onder altijd ?
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Keesamnees
      Keesamnees commented
      Editing a comment
      Rond de 2e week bloei alleen nog langs onder. Dan laat ik de vloer opdrogen en geef ik weer opnieuw de potten nooit wat droger laten worden waren altijd nog best zwaar zeg maar

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Meer afwisselen idd es boven es onder...

    #6
    Bovenop de aarde verdampt water, dat verdampen trekt voedingszouten uit de aarde omhoog en de zoutconcentratie neemt daardoor toe op de plaats waar de verdamping plaatsvindt.
    Een beetje zoutaanslag is vrij normaal en niet echt een probleem.

    Echter, als de planten al diep in de herfst zitten dan zou ik oppassen met spoelen omdat die zouten weer terug de aarde in lopen. Dat kan wat problematisch zijn. Je kunt beter die laag fysiek wegschrapen en vervolgens een nieuwe toplaag aanbrengen. Dan neem je het minste risico.

    In de toekomst kun je mogelijk wat regenwater bovenlangs geven om de week, dan is dit probleem veel minder.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • Keesamnees
      Keesamnees commented
      Editing a comment
      Ff zakje kokos halen morgen en dat direct eens aanpakken het ligt ook alleen op het bovenste laagje.

    #7
    Ja, eerst de bovenste laag verwijderen voor je water langs boven geeft, spoelen langs onder werkt namelijk niet, hè.

    Comment

    Bezig...
    X