Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bouwverslag hokje 60x45x73 - 64watt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: bouwverslag hokje 60x45x73 - 64watt

Dank je, dat is heel lief van jullie
    We gaan het eerst zelf proberen, we moeten alleen nog de kabels halen.
    We zullen eens zien of het lukt Als het onploft zullen we wel posten om te vragen wat we kunnen doen

De enigste tekening die we hebben is verkeerd getekend, dus dat zal nogal een probleem zijn

Comment

Hehe als je echt twijfelt toch maar best een fotootje van de aansluitingen nemen voor je er stroom op zet

Greetz,
      SF
      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

haha
        zal ik zeker doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LovelyLady View Post
          ....Als het onploft zullen we wel posten om te vragen wat we kunnen doen ....
          Ik zou beginnen met de wijk ontruimen..

Nee maar even serieus, Je bent goed op weg en het ziet er allemaal heel erg mooi uit.
          Bouw zelf binnenkort een hokje met soortgelijke afmetingen dus ben benieuwd hoe de plantjes gedijen en hoe je eindresultaat is.

Succes met de bedrading vandaag.
          Als ik met veel verschillende kabels moet werken, vind ik het zelf prettig, bij installatie van elke kabel, de kabel te labelen waarvoor hij bestemd is. Als je dan met een stuk of 20 draden werkt, zal het je een stuk makkelijker af gaan en je verkleint de kans op fouten.
          Last edited by kroket; 4 May 2010, 10:13.
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

we hebben net het laatste gehaald om de verlichting te doen (jeeej )
            Dus we kunnen eindelijk beginnen
            voor de rest is alles klaar, dus hopelijk zit het wat mee en kunnen we snel beginnen

grtz

Comment

Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Succes ermee.

Grtz

Comment

hey,
                zo ziet het armatuur er nu al uit. We zijn alleen de lampen en starters vergeten dus we kunnen niet verder doen
                Lekker slim....
                Attached Files

Comment

Komt goed dinsdag ga je draaien oke ..........

Greetzz GG

Comment

hoi daar,
                    Ik heb net mijn eerste zaadje geplant van de Chocolat Rain. Vooral voor een kiemtest te doen omdat mijn zaadjes beschadigd aangekomen waren (stomme post).
                    Als het uitkomt zet ik het in mijn kastje (als het dan al draait )

Comment

Heyhey,

Daar LovelyLady weinig tijd heeft, doe ik de update even

Vorige week is de voeding aangekomen, Canna Bio Vega & Bio Flores (aangezien LL/we niet willen afzuren e.d.).

Dan het kastje zelf:

Afgelopen weekend zijn de (bijna) laatste onderdelen gehaald en is er nog enkele dagen gewerkt aan het kastje. (Oftewel veel gepruts, tijdsrovend werk, gevloek en irritatie).

De electro is aangelegd met bedrading met een harde kern van 1.5mm², de bedoeling was om deze in 0.75mm² te gebruiken maar deze was nergens te vinden

Dit is het resultaat van ons teamwork:

De Fan:
                      Van de fan hebben we het vierkante stuk afgezaagd zodat de luchtbuis erover kan schuiven. Tussen de fan en de box zit iets meer dan 1cm en deze ruimte is opgevuld met een (onbekend) filterdoek. Het geluid wordt niet volledig gedempt, maar het is alvast beter dan een vrijstaande fan.
                      Ondertussen hangt de fan ook op en ondanks de ettelijke plooien en versmallingen is de aan- en afvoer van lucht duidelijk voelbaar in beide ruimtes. Het geluid dat van de kast afkomt is dat van een PC (geen stille, maar ook geen luide ).

De verlichting:
                      De kabel op de armatuur is 1.5mm² kabel met harde kern, de kabels naar de armatuur zijn standaard snoeren met stekker van 0.75mm²
                      Dit kostte ons het meeste tijd, voornamelijk door niet passende onderdelen (niet te vinden of onbekwame winkelbediendes ). De aansluitingen van de meeste onderdelen waren 0.5 - 1mm², de dikte van de kabel was 1.5mm². De gevraagde adereindhulzen (veilig dachten we), pasten niet in de vsa e.d. Gelukkige paste de kabel mits wat moeite en blijven proberen wel .
                      De aansluiting tussen armatuur en kabels naar de electroruimte zijn (tijdelijk) bevestigd met kroonsteentjes. Wetende dat dit niet het veiligste is, is ook dit uit noodzaak aangezien de daarvoor gekochte verbindingstukken ook niet pasten (mijn fout ). Deze zullen in elk geval nog afgedekt worden met ducktape.
                      De kabels waren spijtig genoeg niet meer aan de armatuur te bevestigen, dus deze lopen nu tussen en boven de vsa op ongeveer 1cm afstand).
                      De fan rechtsboven op de foto is aangesloten op een 5V adapter en zal dienen als koeling voor de vsa's. Het originele plan om 2 kleine fans op het armatuur te monteren gaat niet door wegens geen plaats
                      De bekabeling langs de wanden zal nog vastgetimmerd worden met van die klemmetjes+nagels.
                      En blijkbaar was de hergebruikte fietsband om het gat waar de kabels doorgaan toch niet zo'n goed idee, daar de kabels teveel wegen, rekt deze teveel uit

Ook is er een fan die in de richting van de te komen planten staat, gemonteerd en aangesloten op een adapter van 3.7V. De fan van de inlaat is aangesloten op een universele adapter (3-12V).

Wat nog moet gebeuren:
                      Fans + filter in de voorgroeiruimte monteren en aansluiten.
                      Klemmen op deur monteren.
                      "Afsluitingen" (en filterdoek) op invoer- en afvoergat van lucht monteren.
                      Slotje en deurknop(pen) bevestigen.
                      Filter(s) maken en bevestigen.
                      Relais aansluiten en bevestigen.
                      Tijdschakelaar aansluiten en bevestigen.
                      Aansluiting naar stopcontact bevestigen.
                      Waarschijnlijk nog enkele dingen die ik vergeet :innocent:
                      En dan 24 testdraaien en starten
                      En dit hopelijk allemaal volgend weekend

Voor de rest is er voornamelijk nog veel gebrainstormd en irritatie geweest
                      Nergens vinden wat we willen gebruiken, meer betalen voor minder, winkelbediendes met minder vakkennis dan leken met ettelijke uren zelfstudie op internet, (te)veel afwijkingen van de plannen, klemmende/niet sluitende deur zodat deze met klemmen dichtgetrokken moet worden,... Niet kunnen zeggen waarvoor alles gebruikt moet worden (al was er gelukkig een vriend in door ons een veelgebruikte winkel die van alles mocht weten en een grote hulp was ).

Conclusie's en mogelijke verbeteringen tot hiertoe (niet noodzakelijk in deze volgorde of nog uitvoerbaar):
                      - (Nog) meer uitgeven aan lampen/amatuur, ipv deze op een zelfgemaakt/los frame monteren, deze op een metalen plaat monteren. -> tegen de volgende kweek zoek ik hiervoor een geschikte/"goedkope" plaat voor en hermonteer ik alles zodat er (hopelijk) plaats is om de kabels te bevestigen.
                      - Beter over afzuiging nadenken ipv erover te "dromen".
                      - Idem vr invoer.
                      - Betere keuze van materiaal, minstens 18mm Multiplex, liever nog een andere geschikte houtsoort die minder versplinterd/splijt -> enige hulp?
                      - Grotere oppervlakte of minder veeleisende/perfectionistisch zijn Iig voor mij nooit meer zo klein (al weet je nooit).
                      - Na 1.5/2 jaar meelezen, 6maand actief lezen (op dit en vele andere fora) en 4-5maand actief plannen (en bouwen): NOG MEER INFO VERGAREN -> volop met bezig

Het klinkt misschien allemaal heel negatief maar het begint voor LovelyLady en mij lang te duren voor het allemaal zover is en ook veel meer te kosten dan gedacht.
                      MAAR uiteindelijk zal het allemaal wel goed komen
                      Think Positive

Gelukkig is alles vergezeld geweest van de nodige
                      (En zal elke Jointje dat we ervan hebben eens zo lekker zijn)

Groetjes,
                      LovelyLady & Teiwaz
                      Attached Files
                      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...0x45x73-64watt

Comment

Hoi teiwazz gebruik een paar centraal dozen en zorg dat je draden niet over je vsa loopt .

Even netjes maken met pijp en dozen.

Verder komt het wel goed denk .

Greetzz GG

Comment

Hey,

De dozen wouden we ook gebruiken, maar we zouden niet weten waar deze nog te bevestigen
                          En waar kan zullen de kabels nog door een buis geleid worden.

De bekabeling raakt de vsa's ook niet, ze lopen hier minstens 1cm boven. Weet dat dit zeker niet optimaal is, maar ook dit is omdat we (tijdelijk) geen andere oplossing vinden.

Greets,
                          Teiwaz
                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...0x45x73-64watt

Comment

Hey,
                            We hebben op dit moment dit als oplossing.
                            We hebben een soort brug gemaakt waar de draden op gelegd worden zodat ze ong 2 cm boven de vsa's zitten.
                            De 'brug' zou dan aan alle 2 de kanten van de vsa's bevestigd worden, zodat de draden er niet op kunnen vallen.
                            Zou dit een goede oplossing kunnen zijn?

We hebben eventueel nog een andere oplossing, maar dan moet alles gedemonteerd worden....

grtz
                            Attached Files

Comment

Is goed zo hoor kan mooier maar het werkt zo, en kan geen kwaad.

Veel suc6 met jullie kweek .

Greetzz GG

Comment

Zo, we hebben alles gedemonteerd en terug ordelijk aangebracht, het ziet er nu een pak beter uit

We hebben de buurt niet moeten ontruimen en er is niets in brand gevlogen ofzo, dus ik denk dat het gelukt is
                                Attached Files

Comment

Bezig...
                                X