Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje m.b.t. wattage EVSA

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vraagje m.b.t. wattage EVSA

Korting op 420shop
    Hee daar. Ik ga binnenkort beginnen met een kleine indoor kweek en ben nu bezig met het ontwerpen van de lampenkap. De bedoeling is er 4x 14w T5 in te zetten, 2x kleurcode 827 en 2x kleurcode 865.

Nu heb ik voor die vier T5's twee EVSA's op de kop kunnen tikken. Beide EVSA's zijn geschikt voor 2x 36w, maar de lampen die ik er in wil gaan zetten zijn dus 2x 14w per EVSA. Ik ben een leek op elektriciteitsgebied, dus mijn simpele vraag is: kan dit?

Alvast bedankt

Socx

Edit: zat nog in het verkeerde forum toen ik dit bericht postte. Is er een moderator die het even kan verplaatsen?
    Last edited by Socx; 30 May 2010, 22:00.

Re: Vraagje m.b.t. wattage EVSA

Verplaats naar kweekruimte micro.

Grtz

Comment

Zover mijn simpel vermogen op vlak van electriciteit niet neen.
      Don't panic! It's organic!

Comment

Ligt er aan hoe je het wil:

Optie 1:
        4 lampen op 2 evsa aansluiten.. NEE, KAN NIET.
        Voor zover ik weet heb je speciale schakelapperatuur nodig om TL's door te kunnen schakelen.

Optie 2: één 14W TL op één 36W evsa.. JA, KAN.
        Dit zorgt verder niet voor problemen, het vsa geeft in jou geval maximaal 36W.
        Je mag hier dan dus ook een TL van maximaal 36W bij gebruiken.
        Ik heb dit zelf ook gedaan, niet precies dezelfde wattage als jou..
        (geloof 15W tl op 24W evsa of zo).

Tenminste, als een EVSA de transformator betreft van een TL lamp.
        Ben zelf ook een beetje leek op dat gebied, maar ben al heel ver gekomen met trial & error..
        In mijn geval meer trial & *POEF* ..

Mijn advies naar jou:
        - Ga naar de bouwmarkt, koop een 50cm (= 18W) armatuur voor TL. Dit kost rond de €6,- (bij de Gamma).
        - Sloop het armatuur voorzichtig als je het armatuur zelf nog wilt gebruiken.