Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Low budget water gekoelde growlicht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Low budget water gekoelde growlicht

    Korting op 420shop
    ----------
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by exmember44134; 20 July 2017, 19:26.

    #2
    gaaf!
    heb je heel toevallig een android telefoon? bij het belscherm kan je *#0*# intypen om een scherm te openen om allerlei functies van je mobiel te testen. als je een automatische helderheid functie op je telefoon hebt betekend dat dat je een LUX-meter hebt (die bepaald namelijk wanneer de helderheid omhoog of omlaag moet). En die kan je via dat *#0*# testen, door bij dat menu op Sensors te klikken en dan Light Sensor.

    Zou je kunnen testen hoeveel Lux/lumen die weergeeft als je je mobiel op de aangeraadde afstand houdt van het uiteindelijke resultaat?
    ben ik erg benieuwd naar!

    Comment


    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      menu kom je alleen met de terug knop uit, de home knop werkt niet in dat menu.

    #3
    Dit zijn natuurlijk maar waterblokjes he, de heatsinks moeten elders nog in de circulatie opgenomen worden, maar ik volg.

    Comment


      #4
      Oorspronkelijk geplaatst door Sativa henk
      Nee dit zijn de heatsinks en dit wordt gewoon op een grote waterbak geloosd. Het werk perfect heb namelijk al een growlicht voor speciaal vegative stadium . Deze test ik nu met planten de bouw hiervan staat al op het forum.
      Maar zolang je het water niet koelt wordt de bak alleen maar warmer, waardoor de lampen alleen maar heter worden omdat ze steeds minder warmte aan het water kwijt kunnen.

      Comment


        #5
        Oorspronkelijk geplaatst door Sativa henk
        Ja maar daar is erg veel energie voor nodig . Als je een beetje grote bak voor neemt valt dit wel mee. Ook als je het water onderuit pomp en het warme er op zal dit niet gauw opwarmen. Op het moment dat mijn zaden opkomen gaat mijn lamp 18 uur branden maar ik verwacht geen probleem. Het water wat er uitkomt is dan nauwelijks warmer dan de inlet deze is 85 watt ,maar met deze van 150 watt zal dat echt niet veel hoger zijn.
        Tjah, ik weet wat het nodig heeft om mijn 90W pc processor waterkoeling koel te houden
        2 dikke 140mm static pressure ventilatoren door een 280mm radiator en alsnog schiet dat ding over de 60C heen.

        Comment


          #6
          Antivries bevat soms ook een klein aandeel azijnzuur, dat vreet aan metalen componenten. Persoonlijk zou ik eerder voor een olie gaan, of zuiver deminwater.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #7
            Ziet er Sci-Fi uit. Maar wat ik me afvraag, wat is het voordeel? Zie alleen maar nadelen namelijk

            Comment


              #8
              Oorspronkelijk geplaatst door dr420 View Post
              Ziet er Sci-Fi uit. Maar wat ik me afvraag, wat is het voordeel? Zie alleen maar nadelen namelijk
              Een ledlamp functioneert het beste bij -10 graden en met waterkoeling kun je daar het dichtste bij komen.

              Comment


                #9

                Comment


                  #10
                  Oorspronkelijk geplaatst door Urban View Post

                  Een ledlamp functioneert het beste bij -10 graden en met waterkoeling kun je daar het dichtste bij komen.
                  WATER doet stiekem niet zo goed vloeibaar zijn bij temperaturen onder 0

                  Comment


                    #11
                    Ik denk dat een waterkoeling zonder radiator met fans ook niet veel koeler dan dat word, dus ik zie hier ook niet echt het voordeel van in.

                    Comment


                      #12
                      Dit is wel beetje 80's technology. Maakt het niet minder leuk hoor, maar Arduino en Raspberry ben je ook bekend mee?

                      Comment

                      Bezig...
                      X