Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

COB Led verlichting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    COB Led verlichting

    Korting op 420shop
    https://eu.banggood.com/Wholesale-Wa...rmmds=category , zou deze goed zijn ? zo 2x 50W of is dit te weinig ?
    Last edited by Javice; 9 January 2018, 21:03.

    #2
    In een ruimte van 60x60 zou ik voor minstens 4 cobs op een frame gaan.
    Bij COBS is juist die spreiding een voordeel t.o.v. HPS.

    Ik heb voor m'n kleine tentje van 60x60 een simpel frame gemaakt met 4x cxb2530 regelbaar van 20 tot 160W
    Welke de juiste types momenteel zijn weet ik niet, die markt verandert vrij snel.
    Ik zie bij die advertentie nergens staan welk type het precies is, dus daar valt weinig aan op te zoeken verder.

    Er is wel een groot topic over led en cobs op JD
    Misschien die eens doorkijken als je een middagje niks te doen hebt
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Socrannabites
      Socrannabites commented
      Editing a comment
      Ja lekker Overkill voor 1plant

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Waarom is 20-160W overkill ?
      Of tiep je maar wat ?

    • Socrannabites
      Socrannabites commented
      Editing a comment
      Ik wou bedoelen, zet er lekker 4 en wees discreet

    #3
    Ook ik heb zelf iets gebouwd, met 4 cobs, voor een ruimte van 60x60x150, draait geloof ik ong. 180w in totaal. Verslag van mijn eerste grow (staat ook de bouw van de lamp op).

    Als je meer voor kant en klaar bent, kan je kijken bij Todogrowleds. Ik denk dat je toch aan dat soort "echte" wattages moet denken voor 60x60.

    Persoonlijk zou ik oppassen met COB's van sites als Ali, Banggood etc, maar gaan voor de meer "vertrouwde" leveranciers. Het topic wat QnQ aangeeft is een heel goed topic om mee te starten, staat hoop info in.
    1e kweek - Mohan Ram (Done)
    3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

    Comment


      #4

      Comment


        #5
        Thanks voor de aanvulling Beo, uiteraard ga ik er vanuit dat je via Ali en de andere kanalen ook prima COB's kan halen, mits je weet waar je mee bezig bent en exact weet welke je moet hebben. Aangezien ik niet echt gehinderd wordt door enige vorm van kennis, ga ik graag uit van wat bekend is en werkt .
        1e kweek - Mohan Ram (Done)
        3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

        Comment


          #6
          ik ben ook belg en of ze je stekken met 1 plant of met 9 stuks pech heb je altijd want alles word "vernietigd"
          ik heb zelfbouwkast van 120/100/240 l/b/h en ben nu tweede kweekje bezig met 9 dames in 11 l potten
          vorige waren het er 6 en 250gr droog als opbrengst dus niet zo slecht voor eerste keer
          in kast van 60X60 kunnen 4 x 11l potten en dan zal ze mooi vol staan want met 9 staat de mijne van 120/100 ook helemaal dichtgegroeid na toppen
          ik zit nu in eerste week echte bloei (pruikjes) zie fotokes
          succes alleszins

          grt DannyDeVito
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.

          Comment


            #7
            kan je je plant niet laten trekken?
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


              #8
              QnQ
              DannyDeVito
              MV1977

              Comment


                #9
                Beste

                Mijn northerlight onder 4x 250 w cob leds

                Waar ik wel super tevreden over ben
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.
                Last edited by Mytie; 5 September 2018, 09:48. Reden: Betere foto

                Comment


                • Mytie
                  Mytie commented
                  Editing a comment
                  Ok dan nie maar ze zijn wel mooi groot onder die cobs van.mij die niet juist zijn blijkbaar .

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Ze zijn wel juist, maar het is geen 1000W, dat is al eens uitgelegd.

                • Mytie
                  Mytie commented
                  Editing a comment
                  Zeg ik ook niet of beweer ik ook niet maar toch bedankt om te bevestigen dat het toch een juiste richting uitgaat QnQ
                  Last edited by Mytie; 5 September 2018, 07:22.

                #10
                ik denk persoonlijk dat je met 3 cob's van 50W op 60x60 ook een eind komt, alleen belicht dat niet zo gelijkmatig, waardoor 4 gedimde cob's mijns inziens de beste keuze is. Of een ander type dat minder vermogen trekt, zoals QnQ met zijn 2530's.

                Comment


                  #11
                  Met twee cobs op 55 watt kom je ook een heel eind op 60x60. Als je er 4 hangt zou ik echt naar een grotere tent gaan, of sowieso terugdimmen naar 100 watt. Vergis je niet, ook bij led wordt er nog een hoop energie omgezet naar warmte, dus dat tentje zal ook goed warm worden. En idd, wat Meglow zegt. Je hoeft geen 3070 of 3590 te nemen. En je kan ook naar goedkopere bridgeluxen ipv cree.

                  Comment


                    #12
                    Yep, nog steeds in gebruik, over het algemeen zeer tevreden. Staat op zolder en midden in de zomer is het idd moeilijk om de temp onder controle te houden, maar dat hou je toch denk ik. Wel zie ik af en toe light-bleeching optreden als de lamp lager dan 30cm van de toppen hangt. Maar luister naar de experts, er zijn er een paar hier op het forum, aangezien hun kennis en ervaring veel verder gaat dan die van mij.
                    1e kweek - Mohan Ram (Done)
                    3e kweek - Jack47, Killer Kush, Mohan Ram, Indigo Berry Kush (Bezig)

                    Comment

                    Bezig...
                    X