Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweektent en inrichting student

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektent en inrichting student

    Korting op 420shop
    Hoi iedereen,

    als eerst wil ik me even introduceren, ik ben ruben 21 jaar en ben al een aantal jaar geintreseerd in het honbymaatig kweken van wiet, en nu is het zover. Ik ga de stap zetten maar probeer het natuurlijk goedkoop te houden. Ik heb zelf al veel rond gekeken en het is erg belangerijk dat mijn kweek niet teveel geluid maakt/geur vrijkomt daarom heb ik het volgende gevonden:

    https://www.ebay.co.uk/itm/Cheap-Beg...ZXCcRM7CzD4wIQ

    en dan met vents tt voor de luchtfilterring, ik las dat deze erg stil is en dat is wat ik nodig heb.

    is der nog iets wat ik mis? Of zou die tent een vooledige miskoop zijn? Wilde zelf sws die cfl gebruiken aan het begin en als de plant gaat bloeie switche naar een hps

    graag hoor ik van jullie!
    alvast bedankt

    #2
    Filter, thermostaat, thermometer, hygrometer, potten (zit maar 1 in dat pakket), opvangbakken, bekabeling.

    Vaak ben je beter af als je zelf je tentje samenstelt.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #3
      Die CFL is precies wat er mis aan is.
      Bij de 140 hoog tent kun je de timer niet selecteren.
      Die reflector lijkt geen E27 fitting te hebben, dus waarschijnlijk krijg je een andere.
      Relatief duur en overbodig ophangsysteem.
      Tent is merkloos.
      Er zit geen afzuiger en geen filter bij. Die zijn beide onmisbaar.

      Ik denk dat je beter iets anders kunt zoeken want je zult nog voor 200,- extra dingen erbij moeten kopen en dan is het nog maar de vraag of die tent overeind blijft als je er iets aan hangt.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4


        Wat raad jij dan aan om te halen als ik der zelf een samenstel? Probeer echt budget te blijven want kan altijd nog later upgrade dacht ik zelf.
        Last edited by QnQ; 8 November 2019, 11:32.

        Comment


          #5
          Er zijn zoveel mogelijkheden, ik heb geen tijd om een halve dag te besteden om uit te zoeken wat het goedkoopst is.
          De zoektocht begint met wat het doel is.
          Wil je zelfvoorzienend zijn en wil je het hele jaar door kweken of 1x per jaar ?
          Dan is de vraag hoeveel wiet je gebruikt.
          Aan de hand daarvan bepaal je de verlichting en het aantal planten.
          Als je de verlichting en het aantal weet kun je daar een tent bij zoeken met het juiste oppervlak.
          Dan bepaal je de afzuiging. De filter koop je van dezelfde capaciteit als de afzuiger.
          Dan het gebruikelijke verhaal. Potten, 11L of meer.
          Slangen, slangeringen.
          Grond, aantal potten x de inhoud en een liter of 20-30 extra.
          Dan zoek je bijvoorbeeld in kweekverslagen van anderen welke voeding je wil gaan gebruiken.
          Als alles binnen is ga je het opbouwen en aanzetten. Tent dicht, temperatuurmeter erin, in de schaduw, en na een paar uur ga je kijken.
          Daarna kun je je gaan verdiepen in welke soort je wil zetten. Ik raad voor binnen geen autoflowers aan.

          De kunst is om alles bij 1 aanbieder te vinden.
          Er is altijd wel een Chinees die iets een paar euro goedkoper heeft maar dan moet je bij 12 verschillende gaan bestellen.
          Dan zit je na nieuwjaar nog op je spullen te wachten.
          (december is mega druk bij de post)

          Je ziet dat het dan niet meer onder de 100 euro blijft.
          De ervaring die je hier op het forum leest is dat je beter iets langer kunt door sparen en meteen goed beginnen.
          Je hebt in ieder geval een goeie stevige tent nodig zodat je later ruimte hebt om uit te breiden.
          En verder zijn er genoeg mogelijkheden.

          Met wiet kweken kan bijna alles, ik zet in december soms een plantje achter het raam op zolder en daar komen ook gewoon toppen aan.

          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6


            Jaaa presies ik zat zelf te denken aan het hele jaar door just voor fun 100 gram per kweek is al goed En dan 3 planten ofzo dus dan iets van 125/150 watt hps dan denk ik? Probeer zoveel mogelijk kweekcerslagen te lezen.
            Welke webwinkel raad je aan die scherpen prijze heeft?
            der zijn namelijk zoveel winkels
            Last edited by QnQ; 8 November 2019, 15:41. Reden: Citaat opgerookt

            Comment


              #7
              Kijk anders ff op https://www.greensell.nl/ .
              Niet de goedkoopste ter wereld.
              Maar je kunt er waarschijnlijk alles krijgen wat je zoekt, en de service is erg goed!
              Je kunt ze van alles vragen over wat handig zou zijn in jou situatie.
              Of ga langs een growshop in de buurt. Die helpen ook erg graag met het inrichten van een kweekruimte.
              Dat is immers waar ze hun brood mee verdienen.

              Greensell zit volgens mij ergens in de buurt van Zwolle. Maar er zijn meer growshops in Nederland.
              Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
              Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

              Comment


                #8
                Het kan een dure hobby zyn, als je veel zoekt en pryzen vergelyken kan je misschien wat bezuinigen, je kiest zelf hoe duur je erin gaat. Sommige hale hier 2gr per watt met leds, in aankoop misschien wat duurder maar dat heb je na 1 geslaagde oogst dik terugverdiend.

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door GanjaMan1 View Post
                  Het kan een dure hobby zyn, als je veel zoekt en pryzen vergelyken kan je misschien wat bezuinigen, je kiest zelf hoe duur je erin gaat. Sommige hale hier 2gr per watt met leds, in aankoop misschien wat duurder maar dat heb je na 1 geslaagde oogst dik terugverdiend.
                  Jaaa klopt daar heb je gelijk in... ik ga even extra goed kijken!

                  Comment


                    #10
                    Zelfde zoektocht ,zelfde keuzestress hier

                    Comment


                      #11
                      Welkom, ik heb eerst gespaard, maar de investering met de 1e kweek er wel uitgehaald denk ik. En autoflower binnen kan best!

                      Comment


                      • Flip Hasjkip
                        Flip Hasjkip commented
                        Editing a comment
                        Het kan wel , is alleen onnodig duur. Waarom 16 uur de lamp aan als het ook met 12 uur kan ? Daarom wordt ook geadviseerd om auto's buiten te kweken, fotosynthese planten binnen.

                      • kelderkastje
                        kelderkastje commented
                        Editing a comment

                      • Flip Hasjkip
                        Flip Hasjkip commented
                        Editing a comment
                        Nee, autoflowers zijn niet eerder klaar, dat is een fabel. Ze bloeien net zo lang als fotosynthese planten.

                      #12
                      leer eerst de plant en haar benodigdheden kennen voorje geld gaat rondsmijten,mijn eerste budget 75 euro tent 40 op 40 met spaarlampen en badkamerafzuigertje.
                      nu koop ik elke keer wat bij, naarmate men kweek vordert en het leerproces,zo ook men kweekhok
                      sommige mensen zijn na hun eerste mislukte kweek alles al beu om dan zoveel uit te geven
                      succes verder
                      The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
                      5 lekkere grieten onder de zon

                      Comment


                        #13
                        Autoflower hoeft inderdaad niet sneller te zijn dan een photo indica, zeker niet als je die photo indica gelijk op 12/12 knalt.
                        Staat de kast echter op een koude locatie dan ben je in de winter beter af met een autoflower omdat de lamp dan bijna heel de dag brand hoef je minder of zelfs helemaal niet bij te stoken. Dat is productiever dan een lamp 12 uur per dag draaien en de andere 12 uur een kachel moeten draaien.
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

                        Comment

                        Bezig...
                        X