Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Quantum board voor micro kast ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Quantum board voor micro kast ?

    Korting op 420shop
    Hey iedereen,

    ik zit te twijfelen om een quantum board te kopen voor mijn hokje. Al dan niet vanuit China ...

    Mijn hokje is slechts 46 op 53 cm en 110 cm hoog. Tot nu toe lukt het wel met mijn Viparspectra maar de hoeken en kanten worden niet goed belicht wegens de beperkte hoogte.

    De oppervlakte van een quantum board is ook maar iets van een 30 op 20 cm dus 2 kan ik er niet hangen tenzij ik daar een stuk mag af slijpen?

    Het is de bedoeling om de hele opp. van het hokje te belichten. Ik zag ook van die "spyder" lampen maar weet niet dat ze die op maat maken?

    Kent er iemand wat meer van die quantum boards? En eventueel die drivers? Ik ken daar dus 0,0 van en als ik het opzoek verlies ik mezelf in de cijfers en klik ik op vanalles tot ik niet meer weet waar ik naar zocht (kan ook liggen aan het roken )

    Zou 1 QB van 120W genoeg zijn? Mijn Viparspectra trekt iets meer Watt maar opbrengst is ongeveer 70gr droog per kweekje.

    Alvast bedankt!

    #2
    Even los van al je vragen.. Waarom zou je niet 2 losse quantum board kunnen ophangen? Als ik naar de afmetingen kijk moet dat gewoon passen..
    C84311CE-74C9-4A69-A905-CBFBC81CA9F9.jpeg


    Je kan ze ook nog een kwartslag draaien, maar bovenstaande geeft de mooiste vulling.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Bedankt voor reactie ik zal eens kijken
      maar wat ik weet is het een lamp van ongeveer
      20 cm. die het moet verlichten, ik zal me wel vergissen...

      https://nl.aliexpress.com/item/32941...E&gclsrc=aw.ds

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Uit Tsjara zijn vraag haal ik op dat hij liever 2 als 1 quantum board op zou hangen. Dat is eigenlijk het enige waar ik op reageerde Ipie

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Klopt! Je hebt gelijk!

    #3
    Inderdaad kroket , ik heb er liever 2 omdat de spreiding zo beter zou zijn en als ik ze kan dimmen is het ideaal. Ik weet niet waar mijn verstand bleef maar ik zat de afmeting van de lengte steeds x2 te doen en kwam zo op meer dan 60 cm ... Met uw tekening zal ik mijn verstand eens moeten opkrikken .... Hahaha, Thx kroket maar je hebt in ieder geval de ideale oplossing voor mijn oppervlakte vraag!

    Ipie , bedankt voor je input!

    grtzzzz en zonder dit prachtig forum had ik misschien al een quantum board in 2 geslepen ....

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Ik denk dat ik wel weet waar je verstand zat..
      Je kan namelijk ook een dubbel quantum board bestellen. Die worden fabrieksaf in de lengte aan elkaar 'geplakt', wat dus neerkomt op 60cm.
      Vandaar dat ik het woord "losse" ook had onderstreept

    • Tsjara
      Tsjara commented
      Editing a comment
      kroket hehehe, ik denk ook wel te weten waar mijn verstand mee bezig was

    #4
    De QB Van Rubol os het zelfde als die van China.. Wat niet erg is want dat het troep is is zo achterhaald. Die van Greensell ook overigens.

    Je kan ook een normale cob halen a 2.. Het komt geregld voor dat er 1 op 1,5 gedraaid mee word.
    sigpic

    Comment


    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment
      Nee dat zijn nou eenmaal cobs. Anders moet je naar MCPs gaan kijken maar dat is overkill voor je tent..

      De cobs kan je zonder problemen op 30/35 cm van je gewas zetten. Dmv sog of scrogg of een goede lst zal er geen probleem zijn met je hoogte.

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Z'n kast is 110cm hoog volgens de beginpost..
      110cm - 30cm potten - 35cm afstand lamp/plant - 25cm lamp = 20cm voor de planten..
      Niet onmogelijk, maar wel heel erg krap. En dan moet er ook geen filter in de weg hangen

    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment
      Kan je de filter altijd nog buiten de kast plaatsen

    #5
    kastje hoger maken zal veel oplossen en goedkoper zijn

    of andere locatie voor kastje of tentje 60/60/180
    want de hoogte zal je altijd probleem blijven
    Last edited by Jura; 5 December 2019, 10:05.

    Comment


    • Tsjara
      Tsjara commented
      Editing a comment
      Ja, maar dan moet de warmteboiler weg en daar zal mevrouw niet mee kunnen lachen als ze gaat douchen

    #6
    Ik denk dat je niet zoveel hebt aan een hoog wattage omdat die verder van de planten af moeten inderdaad.
    Je hebt alleen een betere spreiding nodig.
    Iets dat 10-15cm boven de plant kan hangen zou ideaal zijn.
    (wel even checken in kweekverslagen als je een lampje gevonden hebt)

    Rubol zou ikzelf van wegblijven wegens slechte service.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Tsjara
      Tsjara commented
      Editing a comment
      QnQ een betere spreiding zou ideaal zijn maar 1 QB is ongeveer net zo groot als mijn Viparspectra. Daarom speelde ik met het idee om 2 dimbare QB boven mijn gewasjes te hangen aangezien 2 zo'n borden bijna mijn hele oppervlakte innemen.
      Ik had ook al van die Spydr- armen gezien maar die zijn allen veel te groot ...
      Thx voor de input!

    • WillyWally
      WillyWally commented
      Editing a comment
      Slechte service ?? Is ook de eerste keer dat ik dat hoor.

    #7
    Vraag me alleen wel af (of eigenlijk vermoed ik): Zou je door het dimmen niet veel diepte straling verliezen, en daarmee ook opbrengst..?
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Efficienter betekent niet meteen dat het meer opbrengt he.
      2x50w zou meer opbrengen dan 1x 100w omdat je met twee lampen een groter oppervlak hebt.
      10x10w zou nog beter zijn.
      Je past natuurlijk wel altijd je kweekmethode aan.
      Dus bij 10x10w maak je een mooie scrog.
      Dan levert die optie het meest op.

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Heb jij een goed alternatief voor
      mijn kistje, ik heb geen idee........

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Led bars?

    #8
    Weske op welke afstand van de planten moeten jouw nieuwe lampen hangen? Misschien hebben Tsjara en Ipie daar wat aan. Lijken mij erg geschikt namelijk..
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Oef, nee die hoogte hebben ze niet beschikbaar denk ik. Helaas.. zijn mooie lampen.

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      60 bij 60 bij 100 dus ga ik
      ook niet redden toch.....

    • Tsjara
      Tsjara commented
      Editing a comment
      Nee, is ook geen mogelijkheid voor mij ... Andere plaats in huis heb ik niet direct ... Dit was de ideale plaats, diep in de berging, onder de boiler, achter de wasmachine en droogkast en mijn ventilatiedarm van mijn hokje lijkt uit de droogtrommel te komen

    #9
    Ik draai 2 gedimde qb's in een 60x60x160 ruimte, de lampen hangen op de helft van de tent, en de spreiding is super egaal.

    Maar hoeveel er in gedimde toestand over is? Geen idee, heb daar geen meetapparatuur voor.

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Je mobiel (als je een smartphone hebt tenminste) heeft een lichtsensor en er zijn apps te downloaden om daar gebruik van te maken. Het zal absoluut niet nauwkeurig zijn, maar het geeft een mooie indicatie

    • Tsjara
      Tsjara commented
      Editing a comment
      DikkeJay waar heb je de jouwe gekocht? De mijne zouden naast elkaar moeten hangen maar niet in de lengte...

    • DikkeJay
      DikkeJay commented
      Editing a comment
      Tsjara via aliexpress, in mn (herkansings)kweek verslag kun je de link vinden.

    #10
    Ik heb een 60w Invisible Sun LED in een 44x49 koelkast, ondanks dat het paneel zelf maar 24x24cm is is de spreiding toch uitstekend door de reflectie vanaf de wanden van mijn kast.

    Een 150w Invisible Sun is misschien een betere keus mits die dimbaar zijn, dan kan je nu prima uit de voeten en heb je er ook nog wat aan mocht je naar een wat grotere tent overstappen. De 150w panelen zijn goed voor 90x90cm veg en 70x70cm bloom geloof ik.

    En een sterker paneel draaien op minder watts maakt ze nog efficienter in termen van lumen/watt output. Zal de levensduur waarschijnlijk ook ten goede komen.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

    Comment


      #11
      Met stoffen potten pak je ook met gemak 10+cm hoogte winst trouwens gooi daar een scrog bovenop en je hebt echt meer dan genoeg ruimte voor Indicas
      Ik ben net een nieuw verslag begonnen in een 135cm hoge kast maar effectief hou ik minder over door de fan en filter wat nog boven de lamp zit. Van lamp tot pot heb ik 70cm over.
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

      Comment

      Bezig...
      X