Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste MICRO kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste MICRO kweek

    Korting op 420shop
    Licht

    Qua verlichting zit ik te denken aan 4 e27 fittings met 4x een 20w philips tornardo lamp. Of zal ik een plug en grow 125W beter als lamp?

    Lucht

    Zoals iedereen ga ik hier 2 kleine computerfans voor gebruiken. Hoe ik daar aan ga komen moet ik nog ff zien, hoe ik ze aan moet sluiten heb ik geen idee van. Kan iemand me daar een antwoord op geven?

    Verder vraag ik me af of ik voor 2 planten een koolstoffilter moet hebben. Ik zal de kast op zolder houden nog geen 2 meter af van het raam die altijd een klein beetje open staat. Zal er zoveel stank vanaf komen dat je er in huis of op benedenverdiepingen last van krijgt?

    Kortom mijn vragen zijn:

    -Wat is beter als lamp, zullen die 4x20w tornado's werken of is zon plug en grow 125w beter? Moet

    #2
    Re: Eerste MICRO kweek

    Hi,

    Die computerfans kan je middels een adapter aansluiten op stopcontact. Kijk ff hoeveel volt die fans zijn (Zou gewoon 120x120 mm Fans nemen van 12volt). FF de draaidjes van je adapter bloot leggen, koppellen middels kroonsteentje aan je fans, en draaien maar

    Succes!

    Comment


      #3
      Re: Eerste MICRO kweek

      leuk een micro project!


      ehm ja koolstof filter zou ik zeker doen het gaat echt wel ruiken... meer dan je dacht! als je het geld bij elkaar teld wat je aan fittingen en tornados kwijt bent, geloof tis zo 50 euro dan zou je voor dat zelfde geld al een kleine hps kunnen kopen.

      persoonlijk heb ik het niet zo op de plug en grow lampen maar dat achter wege gelaten... kringloop heeft wel oude pc fans liggen meestal.

      veel succes ga je volgen! groeten mafferd

      Comment


        #4
        Re: Eerste MICRO kweek

        Voor je pc fan kan ik je een adaptertje aanraden met regeblare spanning. Zo kan je de snelheid regelen. Ik heb er in de tijd nog eentje gekocht bij de lokale electroshop voor 8 euro.
        de03-12_maxi.jpg

        Comment


          #5
          Re: Eerste MICRO kweek

          Dat adaptertje ziet er goed uit! daar ga ik eens naar zoeken..

          Ik heb op mijn kamer nog een oude kast staan van 40cm diep 60cm breed en 60cm hoog. zal dit ook gaan werken voor een micro kweekje?

          Hoe lang moeten de planten groeien voordat de klok op 12/12 gaat?

          Comment


            #6
            Re: Eerste MICRO kweek

            ja het lukt ook om in een pc te kweken
            ligt aan of je autoflowers hebt of niet bij gewone plante is het zo groot als je ze zelf wil laten worden en dan op 12/12 zetten zodat je een mooie volle ruimte hebt
            Guerrilla: 2013
            Royal Haze, Bluematic,Jack Herer, AK en La Blanca
            Neem een kijkje en reageer

            Comment


              #7
              Re: Eerste MICRO kweek

              Ja, ik wil met autoflowers gaan werken. Ik zat zelf te denken aan Polar Express autoflower, van Auto Seeds.

              Deze geweldige Polar Express is een verbluffend resultaat van Auto Seeds. Deze plant zal niet heel erg hoog worden maar produceert enorme toppen vol hars en THC kristallen. Ze is geschikt voor de beginnende kweker!

              Afkomst: Northern Lights #5 X Californian Kush X Lowryder

              Soort: Indica/Sativa/Ruderalis

              Bloeitijd: 6-7 weken

              Oogstmaand buiten: Oktober / november

              Geschatte hoogte binnen/buiten: 30-80cm

              Effect: Lichaam stoned en high.

              THC: Hoog

              Eigenschappen: De Polar Express is geschikt voor binnen, buiten en kaskweek.

              Betekent dit dat dat kan in deze kast?
              Last edited by joostmeij; 4 March 2012, 18:37.

              Comment


                #8
                Re: Eerste MICRO kweek

                Hi,

                Ben ook net nieuwe hier en net als jij ook met een kastje bezig. Mocht je inspiratie willen opdoen, volg mn topicje:

                http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-kast-5x18W-TL

                Greetz

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste MICRO kweek

                  binnen: 30 cm, ga uit van spaarlampen dus daar komt nog 10 cm bovenop. + je pot dus nog eens 20cm. Past dat in je hok? Hoeveel speling heb je nog over daarna? Past het met circa 15 cm speling, dan gaat het! Anders moet je gaan buigen, zorgt tevens voor een betere opbrengst. Dus deze plant is geschikt ja! Maar lees je even in, in de SCROG of SOG-methoden. Die ga je nodig hebben bij grotere planten onder spaarlampen. Kijk maar eens bij wat kweekverslagen in de micro die dat wel, en niet gedaan hebben en zie het verschil.
                  Je zou iedere plant neer kunnen zetten, je moet alleen bedenken hoe je hem wilt laten groeien en optimaal van het licht wil laten benutten, dat maar 10cm reikt.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste MICRO kweek

                    Nou ja de hoogte van het hok is 65cm, dus dan heb ik een speling van een cm of 5. SCROG en SOG methodes zeggen me niks, zal het ff opzoeken op de site, verder nog tips?

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste MICRO kweek

                      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                      Maar lees je even in, in de SCROG of SOG-methoden. Die ga je nodig hebben bij grotere planten onder spaarlampen

                      Wat heeft SOG te maken met grotere planten??
                      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste MICRO kweek

                        Bij een SOG (sea of green) staan heel veel planten op een m2. Bijvoorbeeld tot 100 stuks in startblokken. Hierdoor kunnen de planten relatief weinig wortels aanmaken met als gevolg dat de planten klein blijven. Een plant in een speciekuip wordt nu eenmaal groter dan een plant in een 1 literpotje. Spaarlampen hebben weinig dieptestraling: dus het is wel prettig dat je alleen hoofdtoppen hebt op de zelfde hoogte.

                        Comment


                          #13
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste MICRO kweek

                            De precieze hoogte van de kast is 63cm van bodem tot dakkie. Nu zat ik te denken...De kast staat nog op pootjes en vanaf de bodem van de kast tot de grond zit nog een cm of 15-20, ik wil in de bodem van de kast gaten gaan zagen waar de potten in vallen, zodat de plantjes wat meer de hoogte in kunnen.

                            Ik ga van de week 4x23w tornado's ophalen en ik vond op zolder nog een 55cm armatuur, waarin ik een kleurcode 827 tl ga kopen voor als de lowryders gaan bloeien. Deze TL zal ik dus pas aanzetten zodra ze gaan bloeien, hopelijk omdat dit dan meer gaat opbrengen?

                            Ik dacht dat ik nog wel 2x120mm fannetjes had liggen, maar helaas. Waar kan ik deze het best ophalen?

                            Verder zit ik nog een beetje in mn maag met een koolstoffilter, ik zal de kast houden op me kamer en me ouders houden er niet echt van dus het mag niet hard stinken, maar ik begrijp niet helemaal hoe je die filters maakt. Moet je nou een potje met een hoop gaten een panty daarom heen trekken, dan de pot helemaal vullen met koolstof en die vervolgens op de uitlaat tapen? Trekt je fan dit wel? Of heb je dan kans op doorbranden van die fans?

                            Zodra ik alles heb ga ik een verslagje houden van begin tot eind!

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste MICRO kweek

                              Hier staat koolstoffilter exact uitgelegd:

                              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-(Doe-Het-Zelf)

                              Comment

                              Bezig...
                              X