Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vrieskast--> Kweekast bouw verslag!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Vrieskast--> Kweekast bouw verslag!

waar heb je die ec en ph meter gekocht?

Op ebay, 8euro ps
    zijn eigenlijk voor de aquarium bedoeld maar werken voor onze hobby ook prima.

je werkt met een spiegel/hamerslag kap? die zijn langer als 41cm , afknippen?
    yups gewoon afknippen naar het gewenste formaat.

Ik ben al een tijdje opzoek naar een fancontroller en fans binnen mijn budget maar heb tot dusver niet gevonden wat jij blijkbaar wel heb gevonden haha,
    ben zeer benieuwd naar waar je die spullen vandaan hebt

http://www.scythe-eu.com/en/products.html hier heb ik de specs opgezocht.. voor de controller zou ik kijken bij de kazemaster die sluiten het beste aan bij wat wij er mee willen.

http://tweakers.net/categorie/490/fa...jGA8TLzlKwMagE en hier zoeken we dan de beste prijs erbij.

hopelijk je zo wat verder te hebben geholpen. mocht je nog meer willen weten ook ivm aansluiten dan vraag maar raak.

Bedankt voor de reacties en leuk dat jullie volgen! greetz mafferd!

Comment

geweldig hoe de creativiteit van mensen gestimuleerd wordt door het kweken van ...

succes kerel

Comment

Comment

heeeej volgers en smokers! Ben Lekker aan het klussen geslagen

deze update behoeft weinig uitleg. De foto's spreken voor zichzelf.

Wat ik nog wel even wil vermelden is hoe ik de gaten gemaakt heb. Ik had geen boor 120mm en 80mm heb ik dus een latje gemaakt met een schroef en een spijker erin, de straal van het gewenste gat houd je dan als afstand tussen de spijker en schroef. In dit geval wil ik een gat van 120mm dus de afstand tussen spijker en schroef is dan 60mm.

spijkers%20en%20schroeven2.jpg De schroef draai je dan in het hart(het midden) van je gewenste gat, en de spijker kun je dan als snij gereedschap gebruiken zodat je een mooi rond gat krijgt. Om door de kunststof wand heen te komen gaat dit prima.

CameraZOOM-20130704145310894.jpgCameraZOOM-20130704154216663.jpgCameraZOOM-20130704154138864.jpg

CameraZOOM-20130704140443082.jpgCameraZOOM-20130704144253035.jpgCameraZOOM-20130704144148854.jpgCameraZOOM-20130704154300832.jpg

tot een volgende update! greetzzzz
          Attached Files

Comment

Nice suc6 nog

Comment

zo zijn we weer met wat foto materiaal.

CameraZOOM-20130704192149794.jpgCameraZOOM-20130704192320293.jpgCameraZOOM-20130704192250450.jpg

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

en we gaan vrolijk verder

van BIG WING

CameraZOOM-20130704194223630.jpg

naar BABY WING
              CameraZOOM-20130704204443589.jpg

Wing op maat geknipt met de (blik)schaar. En even twee nieuwe pompnagels erin.

Comment

een paar haken in het plafond. Met daaraan weer een kettinkje,

CameraZOOM-20130705112426493.jpg

Aan de Baby Wing een een fannetje gemaakt. En de aansluiting van de lamp, netjes met adereindhulsjes aangesloten.

CameraZOOM-20130705112512883.jpgCameraZOOM-20130705112227312.jpg

Overzicht foto's,

CameraZOOM-20130705112410504.jpgCameraZOOM-20130705112241464.jpg

tot een volgende update!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

even snel bij de action wezen shoppen, daar heb ik voor maar 5euro 2x zwenkwiel en 2x normaal wiel gevonden. tevens gelijk even een propagator meegepakt voor 3 euro.

lang leve de action!

Bij thuiskomst gelijk de wielentjes eronder geparkerd met wat zelftappers. De kast staat nu een mooi stukje van de grond af.

CameraZOOM-20130705154604027.jpgCameraZOOM-20130705154651259.jpg

de lucht invoer gaten zijn voor nu afgedicht met een kattenbak filtertje, test zullen nog moeten uitwijzen of het voldoende licht dicht is.

CameraZOOM-20130705164649139.jpg

VSA onder de kast gehangen, en de elektra aan gesloten.

CameraZOOM-20130705191453031.jpgCameraZOOM-20130707204409511.jpg

Nu word het tijd om alles eens test te gaan draaien. Het is nu warm weer eens zien hoe de kast presteert.

greetzz mafferd
                Attached Files
                Last edited by mafferd; 7 July 2013, 20:51.

Comment

De resultaten van de test run van gisteren, en vandaag nog eens een poging gedaan.

test run.jpg

de lamp stond nog maar ffies aan en de temp schoot omhoog.. 35-40graden.. de ventilators draaide op volle toeren.. maar afkoelen deed het niet verder dan 35graden. De warme omgeving tempratuur zal ok wel niet echt mee helpen, maar `t was al te verwachten met 150w hps in zon kleine ruimte..

nu blijven er een paar opties over,

* afzuiging en inblaas verhogen

* kleinere wattage lamp

* Ander type lamp

maar eens nachtje overslapen... greetzz mafferd

Comment

Anders ga je voor t-neon of in het ergste geval cfl lamp(spaarlamp)
                    Die worden niet zo heet

Comment

Airco in de kamer is mss een optie.
                      Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                      Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

t neon is een goede optie.. al ligt m'n voorkeur toch echt bij hps.

Airco is geen optie, gezien de verbruiks kosten.

CameraZOOM-20130707225100049.jpg

heb er nu eens drie spaarlampies in gehangen bij elkaar 75w. Na een half uur kon de ventilatie het nog niet terug brengen naar 25-26graden.. begin nu toch hard te twijfelen aan mn ontwerp... een 140m3 afzuigfan moet makkelijk die paar spaarlampies aan kunnen!????

de kattenbak filter bij mn inlaten waren vochtig geworden van lekwater wat nog in het isolatie materiaal van de vrieskast zat. Dit er gelijk weer voor weg gehaald nu is de luchtstroom echt voelbaar beter. En kan ik de temp zo rond de 25graden krijgen gelukkig.

TNEON armaturen zijn verkrijgbaar in 3 maten:
                        TN2x36W Afmetingen B x L x H: 215mm x 445mm x 80mm
                        PL Lamp Lengte Lumen
                        24 Watt 32 cm 1800

De gedachte nu 5-6 pll lamp van 24w of een 100w hps.

maar hoor graag jullie gedachten en meningen hier over!!

Comment

Denk dat die hps lamp te warm wordt in die kleine ruimte
                          Maar je hebt ook zwaardere spaarlampen van 75/125/250 watt,
                          er zijn zat verslagjes van, weet alleen niet hoe warm die worden

Comment

Ben zeer benieuwd hoe dit gaat lopen.
                            Veel succes met het bedenken van de oplossingen.
                            Je concept vind ik alleszins zeer geslaagd.
                            De forumleden laten zich wel vaker van hun creatieve kant tonen

greetz
                            HOMMEL
                            Leren = Experimenteren

Comment

Ik gebruik momenteel een 125w groei en 250w bloei spaarlamp , iets minder efficient door de vorm , maar voldoende reflectie zorgt dat de dames genoeg licht krijgen. Die dingen ontwikkelen ook wel wat warmte , maar met 2 pc blazers los ik dit op (wel een iets grotere ruimte )

Comment

3822cra_479.jpg

Comment

Bezig...
                                X