hulp nodig bij het uitzoeken van een t-neon set

Collapse
X

• Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• Diamond2012
    replied
    Re: hulp nodig bij het uitzoeken van een t-neon set

Dan hou ik het wel op 2x36 watt tneon

Leave a comment:

• Wietefras
    replied

De efficiency van die HPS lampen met lagere vermogens is vrijwel gelijk aan die van t-neon. Daar schiet je dus niet veel mee op dan. Vanaf 150W begint het pas echt voorsprong te krijgen.

Vraag me dan wel af of dat goed werkt met de afmetingen van jouw kastje.

Leave a comment:

• Diamond2012
    replied

Ik zat net te kijken op de sjop .nl en zach van die hps bulpen van 70 watt en 100watt en 150 wat en ik zach dus dat als ik zo.n 70 watt bloei en groei aanschaf dat het me dan maar 60eu kost. Daar zou ik dan tog ook een beter opbrengst mee hebben of zou het te warm zijn? Voor in mijn kastje

Leave a comment:

• SweetMango
    replied

Weer wat geleerd :o

Leave a comment:

• Wietefras
    replied

De licht productie loopt terug en je hebt de kans dat ze stuk gaan. Stuk gaan zal wel niet zo'n vaart lopen. Licht verliezen doen ze wel al vrij vlot.

Als je er voor het gemak vanuit gaat dat een kweek iets van 1000uur licht nodig heeft (3 weken 18/6 en 8 weken 12/12) dan kun je in de specs kijken hoeveel licht je lamp dan verloren heeft. De ene lamp is na 4 kweken 10% kwijt en een ander 6%. Overigens verliezen al die PLL buizen al 5 a 7% na 2 kweken. Daarna gaat het minder snel.

Denk dat je voor de lichtintensiteit de lamp net zo vaak (zo niet vaker) moet vervangen als een HPS lamp. Al zullen T-Neon kwekers niet zo gefocussed op opbrengst, dus die 10% minder oogst is dan ook niet zo'n probleem.

Leave a comment:

• Diamond2012
    replied

Omdat ik meedere topics had gelezen dat je mooiere toppen krijg en meer op brengst?

Leave a comment:

• chemmie
    replied

Hoeveel kweekjes kun je met die lampen doen voordat je ze moet vervangen? iemand een idee?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

ieg thx peops

Leave a comment:

• Lovis
    replied

Ik heb die bij DHS besteld, omdat ze die gratis leveren scheelt en hoop moeite... DeSjop ben ik ook super tevreden van. Ik haal daar altijd iets als ik in eindhoven ben

Leave a comment:

• berry ryder
    replied

Ja idd of je klikt op 1 van mijn verslagjes in me onderschrift.

Leave a comment:

• Wietefras
    replied

Waarom wil je dat gaan doen dan?

Lees anders het artikel op de Binnenkweek info pagina over SCROG. Al staat daar ook niet veel, maar dat is het wel ook zo'n beetje lijkt me.

Leave a comment:

• Diamond2012
    replied

Oke dan ga ik ze daar bestelen in januari en dan wil ik gaan scroggen alleen snap ik daar bedoeling niet helemaal van ?

Leave a comment:

• Wietefras
    replied

Ik heb meerdere keren besteld bij Dutch-Headshop en bij DeSjop mijn T-Neon set gekocht. Dat zijn wat mij betreft beide gewoon betrouwbare growshops. Bij Dutch-Headshop betaal je volgens mij ook geen verzendkosten, dus dat scheelt ook weer.

Leave a comment:

• Diamond2012
    replied

Daar zou ik heel te vreden mee zijn is dat per plant ? En ik gebruik 2badkamer afzuigers als afzuiging. En het staat van 9 tot 12uur savonds aan en de lampen tot 3uur.

Leave a comment:

• berry ryder
    replied

Dutchheadshop is zeker goed. Gewoon doen.

Leave a comment:

• Diamond2012
    replied

Ik had bij iemand anders ze topic gereageerd waar hij zij.n setje vandaan had en dat wat dutchheadshop. Zijn er mensen met ervaringen met die site? Wou ze daar namelijk bestelen heb helaas geen auto en zwolle is wat te ver voor mij.

Leave a comment:

Bezig...