Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste microkweekkast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mijn eerste microkweekkast

    Korting op 420shop
    Gegroet allemaal,

    ben een paar dagen geleden begonnen aan een kastje te bouwen voor mijn Royal Dwarf autoflower zaden. De kast is momenteel af en dit heb ik ervan gemaakt:

    - 1 x TL-lamp van 18W (is een nieuwe soort TL die helemaal geen lag heeft om op te starten, balast allemaal inclusief)
    - 1 x faninlaat en 1 x fanuitlaat

    Het zaadjes is momenteel in de kast aan het ontkiemen, ze liggen tussen vochtige keukenrol bedekt met een bordje. Ook heb ik ze vlak onder de lamp gezet om de temperatuur hopelijk rond de 21 graden te houden (check foto's).

    Maar nu had ik toch wel een paar vragen omtrent het wattage. Volgens de research en de dingen die ik hier las op het forum, lijkt 18W toch echt wel een absoluut minimum te zijn. Maar daar tegenhangend las ik ook dat Royal Dwarfs nogal snel groeien onder niet altijd de ideale omstandigheid voor een cannabisplant. Ik verwacht ook zeker geen hoge opbrengst, dit is puur als hobby.

    Wat is jullie kijk op deze setup? Constructieve kritiek is altijd welkom

    Met vriendelijke groeten
    -ZP

    PS: de kwaliteit van de camera zal zeker wel verbeteren als ik start met mijn kweekverslag
    Attached Files
    There are things known and things unknown and inbetween, are the doors.

    #2
    Re: Mijn eerste microkweekkast

    Als de regel "het is puur hobby" werkelijk van toepassing is, heb ik geen kritiek.

    Wel zou ik even zorgen dat de kast een beetje licht dichter is.

    Het schijnt enorm door.

    Wel wens ik je enorm veel plezier toe natuurlijk.
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

    Comment


      #3
      Re: Mijn eerste microkweekkast

      Is dat zo belangrijk bij autoflowers?
      There are things known and things unknown and inbetween, are the doors.

      Comment


        #4
        Re: Mijn eerste microkweekkast

        Ze is in ieder geval goed beschermd met die Faraday kast.
        Zo heeft ze geen last van buitenaardse invloeden en ongewilde gedachtebeheersing.

        Wat het gaat worden ?
        We zullen zien eh..groeien moet in ieder geval geen probleem zijn.
        Of er veel rookbare wiet af komt weet je over een maandje of twee.
        Succes.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Mijn eerste microkweekkast

          Het gaat hier maar om de bevestiging van 2 latjes.
          gewoon een latje boven en onder waar de deurtjes op sluiten.

          Als derde latje kan je een lat maken over de kast heen die het midden afsluit.
          Deze bevestig je natuurlijk maar aan een deurtje, zodat het ene deurtje in de andere sluit.

          En ja, velen zijn het hier met elkaar eens, lichtdicht is toch wel het minimum vereiste.

          Het wattage van de lamp, is idd een beetje matig, maar... ik heb gekkere dingen gezien.

          Wat kosten die TL's ???

          Als ik jou was zou ik er nog een 5 tal bijplaatsen.

          Ook zou ik me goed gaan inlezen in de scrogg techniek.

          Niet dat dit noodzakelijk is bij de Royal Dwarf, maar ik denk dat je in de toekomst ook wel wat meer volwassen modellen wil kweken.

          succes, het is jouw eerste keer, geniet er van.
          Last edited by Escargot; 18 December 2013, 12:23.
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: Mijn eerste microkweekkast

              Hallo!
              leuk kastje, veel succes toegewenst!
              Het lichtdicht zijn van je kast bij autoflower lijkt mij er niet zoveel toe te doen, in mijn kastje zitten gewoon gaten, of deurtje staat soms op etc, en toch doet ze het relatief goed. Mss anders nog een 20w spaarlamp erbij? dat is toch al iets, kan je ook licht beter verdelen
              LST of scrog zouden hierbij ook helpen (ik deed dat ook)
              cheers!

              Comment


                #8
                Re: Mijn eerste microkweekkast

                Wel een goeie vraag trouwens. Maakt licht lekkage nog uit bij een autoflower?

                Denk het zelf niet, want de plant is niet afhankelijk van de fotoperiode.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #9
                  Re: Mijn eerste microkweekkast

                  Wat alu-folie betreft: In buitensportwinkels verkopen ze reddingsdekens. Die dingen zijn zowat 2 bij 2 meter, van een heel mooi reflecterende folie. Kathmandu heeft 2 varianten: Een goedkope, goud/zilveren en een duurdere rood/zilvere. Die duurdere heeft een textiellaag, waardoor 'ie bijna onscheurbaar wordt. Heel makkelijk te verwerken; prachtig reflecterend.

                  (Reflectiefolie van de growshop is nog handiger, beter en goedkoper, maar als je die niet in de buurt mocht hebben...)

                  Of autoflowers nou echt donker nodig hebben, dat weet ik ook niet.

                  Comment


                    #10
                    There are things known and things unknown and inbetween, are the doors.

                    Comment


                      #11
                      Re: Mijn eerste microkweekkast

                      Een TL balk is misschien niet de handigste vorm voor een enkel plantje? Lijkt me dat de plant maar onder een klein stukje staat.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #12
                        Re: Mijn eerste microkweekkast

                        Ik denk dat jullie de verkeerde vraag stellen. Een autoflower kan zonder donkerperiode. Maar zal ze stressen bij een lichtlekkende donkerperiode? Ik denk van wel. De royal dwarf staat niet bekend om zijn stabiliteit. Het is dus kiezen: licht op 24 uur, of netjes die kast afdichten.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          Re: Mijn eerste microkweekkast

                          Dat is wat mij betreft dezelfde vraag. Of in ieder geval de vraag zoals ik die begrepen/bedoeld had. Waarom zou er lichtstress zijn als de plant niet reageert op de fotoperiode? Als een plant niet afhankelijk is van het fytochroom dan ook geen stress lijkt me. Of heeft lichtstress heel ergens anders mee te maken?

                          Bovendien, buiten staan ze toch ook nooit 100% donker?

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #14
                            Re: Mijn eerste microkweekkast

                            Zet maar eens een kaarsje in je kweekkast, dan zie je wel hoe de bladeren zich vormen.

                            AF of niet
                            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                            Comment


                              #15
                              Re: Mijn eerste microkweekkast

                              Tsja, ik kan ook met een stalen gezicht beweren dat dat niets uit maakt. We hebben er beide geen ervaring mee dus dan roepen we maar wat

                              Overigens lekt mijn kweekkast licht aan alle kanten. Heb eigenlijk nergens last van. Net zo min als mijn buitenplanten last hadden van lantaarnpalen, de verlichting van mijn huis, de maan, langsrijdende auto's, de verlichting van mijn veranda etc etc etc.

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment

                              Bezig...
                              X