Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led bord maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Led bord maken

    Korting op 420shop
    zoals jullie weten is led micro
    maar weinig mensen weten nog hoe je het moet aansluiten,
    het is eigelijk vrij simpel

    wat heb je nodig,

    -trafo, van 12 volt
    -epoxy printplaat
    -Leds
    -en weerstanden
    -soldeerbout en tindraad


    zo ziet het betreft op tekening uit
    wat je doet is je soldeert de ledjes aan elkaar vast ,en als laatste soldeer je er een weerstand aan
    als je daar klaar mee bent, dan ga je de trafo aan sluiten
    werkt zo
    je snoer zit vast aan je trafo en aan de andere kant van je trafo lopen weer 2 draden de + en de -

    de + draad sluit je aan de linkerkant van je bord en
    en de - draad slaat je aan de rechterkant aan
    en zo zou het moeten werken ik heb het nog niet helemaal door maar dit zou het moeten zijn

    Last edited by darkiess; 22 January 2009, 00:21.

    #2
    Cool! Stond er ook bij wat voor Leds het zijn? lijkt mij alsof het normale groene of zelfs rode leds zijn aan consumptie te zien.

    Comment


      #3
      de kleuren die heet meest invloed hebben zijn rood,paars,oranje,blauw tot zover ik weet

      Comment


        #4
        Wat is de invloed van leds op wiet plantjes?
        Gewoon voor het licht spectrum (zelf samen stellen ofzo?)

        Want leds geven toch niet echt veel lumen volgens mij...

        Peace

        Comment


          #5
          check de andere topic die ik heb aan gemaakt over leds daar staat hoe dat in zn werking gaat

          http://jointjedraaien.nl/wietforum/f83/led-t1795.html

          Comment


            #6
            ik heb al wa ervaring met zon dingen dus als er mensen zijn die problemen hebben met hun led-schakeling of de berekeningen voor de weerstanden te weten mag je altijd pm's sturen

            Comment


              #7
              aja nog iets, ivm die transfo's. let wel op met welkeen da je neemt want u transfo moet gelijkspanning geven en geen wissel zoals het net het geeft dus een transfo van een bureaulamp bv ga je waarschijnlijk niet kunnen gebruiken, het is wel 12v maar geen DC

              Comment


                #8
                Hoe durf je dat vrij simpel te noemen? Ik dacht dat er iemand nog bij Orias om uitleg vroeg omdat ie iets niet begreep? Zoals je zegt...
                Wel mooie techniek. Er wordt beweerd dat je met 25watt op LED's hetzelfde resultaat kan halen als met een 400W hps, dus er zit wel toekomst in. Alleen duurt de research wat. Het probleem is dat het telkens getest wordt op normale teeltsoorten (wortelen, tomaten, etc...). Voor het ideale spectrum zijn we dus aangewezen op eigen onderzoek en bevindingen.

                Last edited by Jona; 22 January 2009, 14:56.

                Comment


                  #9
                  Mooi topic darkiess!
                  Laat die LED kweekjes maar komen

                  @Jona

                  Het is vrij simpel als je de juiste info hebt, wat dus in dit topic staat.

                  Peace

                  Comment


                    #10
                    Ik ben wat afstandelijk van led, maar heb al enkele verlagen en fotos gezien.
                    Ik ga dit zeker volgen, want volgens mij zit er wel toekomst in.
                    Grtz
                    Last edited by bobo; 23 February 2009, 11:57.
                    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                    Comment


                      #11
                      Re: Led bord maken

                      Nog ontwikkelingen?
                      Mensen die zelf een led-bord hebben gemaakt/getest?
                      Is er al meer bekend over de te gebruiken led-kleuren?
                      En dan bedoel ik niet; rood, geel, blauw, et c., maar de kleurcodes
                      Had dit volgende stukje ook al een aantal keer gelezen, maar wordt er niet heel wijs uit.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Smokey View Post
                      ...
                      Dit is het spectrum van de zon gecombineerd met de opname van de plant, en hier zie je waarom rood en blauw goed werkt voor een plant.



                      Echter, als je naar de onderstaande figuur kijkt kun je zien dat andere kleuren licht efficienter zijn, alleen dat is niet het spectrum dat de zon uit straald, maar dat kunnen wij wel namaken met leds!



                      Het is overgens wel aantrekkelijk om licht uit de rechterkant van het spectrum te pakken, richting rood, omdat hoe hoger de golflengte hoe minder energie, maar links van het spectrum is het net even efficienter.

                      Blauwe Led:

                      de golflengte is 470 nm (groei)

                      Rode Led:

                      de golflengte is 660 nm. (bloei)

                      Oranje Led:

                      de golflengte is 625 nm (bloei)
                      ...
                      Volgens dit stukje is blauw, rood en oranje geschikt vanwege hun golflengte.
                      Maar dit is heel gericht op een enkel spectrum terwijl onze plantjes bv 4000K-6500K tijdens de groei prefereren.
                      Ik neem aan dat de blauwe led dit spectrum niet volledig bestrijkt, maar bijvoorbeeld alleen 4000K,
                      is het dan niet beter voor de groei een variatie aan leds te nemen met een golflengte van ongeveer; 420nm ~ 470nm.
                      En voor de bloei een variatie aan leds met een golflengte van ongeveer; 650nm ~ 680nm.
                      (Uiteraard tijdens de groei wel enkele bloei-leds inschakelen en tijdens de bloei andersom.)

                      Ook heeft hij het over een spectrum die niet wordt uitgezonden door de zon, maar welke we wel met leds kunnen maken.
                      Over welke golflengte gaat dit, vind het een beetje lastig dit uit het plaatje op te halen, weet niet eens of ik naar de witte, blauwe of roze lijn moet kijken.

                      Meen ook ergens gelezen te hebben dat bepaalde ledverlichting gedurende de "nacht" gegeven kan worden.
                      Weet iemand hier ook meer van (welke kleur/golflengte/hoeveel)?

                      Hoor graag nader van jullie, want ik zit er serieus over te twijfelen elke millimeter tussen de TL's en SL's vol te hangen met led's voor de eerstvolgende kweek. Dit duurt nog wel even, maar na alles hiero over led's gelezen te hebben, ben ik er wel achter dat het inderdaad veel research vergt..
                      Last edited by kroket; 28 May 2010, 22:48.
                      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                      Comment


                        #12
                        Re: Led bord maken

                        he dit word te moeilijk nu lol

                        Comment


                          #13
                          Re: Led bord maken

                          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...highlight=leds

                          pietwiet heeft meen ik nacht leds in de inzet momenteel

                          Comment

                          Bezig...
                          X