Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

cree leds koelen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: cree leds koelen

    Had ook gewoon kunnen zeggen, ik weet het niet.
    Inplaats van mijn theorie afkraken, en dan zeggen dat het aan mij ligt.

    Typisch geval van wat de boer niet kent eet ie niet.

    Overigens ziet je set up er leuk uit, ben wel benieuwd naar je opbrengst onder die cree

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Oorspronkelijk geplaatst door Tjirp View Post
    Toch even een antwoord van persoonlijke aard, aangezien we hier toch al op de afgrond glijden.
    Waarom zou iemand energie moeten stoppen in jou dingen verklaren als je zelf de moeite niet doet om je communicatie ietwat te verzorgen en je bronnen met een gezonde dosis argwaan te lezen ?
    Er is een groot verschil tussen een discussie aangaan en iemand gewoon op trolse wijze uitdagen.
    Necromantisch threads bumpen om vage reclame voor jezelf te maken terwijl je het forum beledigt helpt er ook niet veel aan.

    Redundantie betekent in de taalkunde dat bepaalde taalcomponenten overbodig zijn voor de informatieoverdracht. Die overbodige componenten zelf worden redundant genoemd.
    But what does it mean?

    Comment


      #17
      Re: cree leds koelen

      [liftmuziekje aan]
      Als ik mijn taal wil laten bijschaven zal dit wel op een andere plaats en met een andere persoon gebeuren .
      Voorspelbaar ook, dat je na 2 uur iets te posten toch nog een negatief staartje erbij wil plakken omdat de obsessie je nu eenmaal dwong.
      [liftmuziekje af]
      Cree leds koelen probeer ik de volgende keer eens passief met pin-heatsinks. Wat dat geeft in vergelijking met radiaalblokken van mechatronix nu zien we dan wel.

      Comment


        #18
        Re: cree leds koelen

        Praktijktests waarbij de totale hoeveelheid fotonen gelijk wordt gehouden laten zien dat rood/blauw licht beter werkt dan wit of HPS licht. Dus dat mislukte schoolproefje kan echt de prullenbak in. Wat jij doet heet cherry picking. Dat is wat ons bijvoorbeeld de "anti vaxers" beweging geeft. Mensen die alleen dat ene onderzoek lezen wat hun mening bevestigt en de 99 andere onderzoeken die hun mening tegenspreken negeren.

        Er zijn inderdaad zat onderzoeken waaruit blijkt dat groen licht helemaal niet zo nutteloos is als bijvoorbeeld de led boeren beweren, maar de praktijk wel zien dat de planten wel degelijk meer efficient groeien/bloeien onder rood+blauw licht.

        De reden waarom de Cree COBs beter presteren is doordat ze ruim twee keer zoveel licht per watt produceren dan die "goedkope" Chinese armaturen.

        Het is ook maar net hoe je "beter" definieert. Als je 800W van die burple dingen ophangt dan zullen ze mijn 400W armatuur wel verslaan. Dan hebben we evenveel licht, maar het het paars is dan net iets efficienter.

        Je krijgt bij de hoge lichtintensiteiten die we voor cannabis gebruiken alleen wel heel snel last van lichtbleek met dat soort paars licht. Je slaat dan namelijk alle andere pigmenten naast het chlorofyl over. De cholorofyl pigmenten raken dan overstuurd terwijl de andere pigmenten werkeloos zijn. Het is dus maar de vraag of 800W van die burple leds op een vierkante meter te doen is. Het is ook nog maar de vraag of het klimaat dan nog enigszins op orde te houden is, maar dat terzijde.

        Enige wat ik zelf nog interessante vindt dat spectrum/efficientie verhaal is wat mij betreft het verrood licht. Met name het Emerson effect.


        @Tjirp, Die radiaalblokken werken wel goed?

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #19
          Re: cree leds koelen

          Oorspronkelijk geplaatst door MrSmoke View Post
          Maar wat ik dus zeg is dat licht en spectrum los staan van CO2 en co2 niet tot fotosynthese behoort, maar een apart iets is.
          dus zou het zwak kunnen zijn in fotosynthese maar sterk in de vorm van het CO2 opname verhogen. Waarmee de fotosynthese plus de betere CO2 opname tot een gezondere plant leiden.

          dat is precies wat de cree leds bewijzen.
          lichtonafhankelijk maar vindt niet altijd plaats in het donker. Zonder eerdere lichtreactie, is er geen energie om die calvincyclus te doorlopen.
          Als er geen energie is om de cyclus te doorlopen (slecht/verkeerd spectrum), kun je kilo's co2 gaan opnemen - met stoffen die al in de plant aanwezig zijn zonder licht -, maar die niet omzetten in suiker of zetmeel. Dan moet je de plant zelf glucose of fructose gaan toedienen, dat kan wel.. Maar het levert geen functionele of mooie plant op.
          Je kunt niet het een zonder het andere doen. Je zegt nu een beetje dat 'autorijden' losstaat van brandstof, want brandstof is een apart iets.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #20
            Re: cree leds koelen

            Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
            @Tjirp, Die radiaalblokken werken wel goed?

            Comment


              #21
              Re: cree leds koelen

              Wauw mooie uitleg, mijn standpunt was dat rood en blauw licht alleen net zo zijn als vitamine pillen.
              Er zit in wat we nodig hebben maar toch is het belangrijk om gevarieerd te eten.

              zelf heb ik een goedkoop led COB armatuur uit China, 400w.(800w}
              Draai nu op 200w maar me vriendinnetjes zien er prachtig uit.
              Mooie donkergroene bladeren, zijn nu 3 weken sinds ontkiemen maar hebben bladeren even groot als mijn hand.

              Zaadjes heb ik zelf gekweekt, zijn wel allemaal vrouwelijk. (Strawberry haze x big bud)
              De led zelf is een namaak van de cree met minder groen erin:

              word gekoeld met 4 cpu heatsinks plus 4 12cm fans.
              zodra de binnen temperatuur oploopt kunnen ze warm worden,
              maar niets om me zorgen over te maken. Me temp ligt rond de 26/27 in een 80cm bij 80cm
              Met me lv nu op 53%.

              met enkel groen licht kom je niet ver, maar doelde op het totaalplaatje,
              Sorry Guys
              But what does it mean?

              Comment


                #22
                Re: cree leds koelen

                @Tjirp, Ja dat is ook wel weer waar, je moet inderdaad ngo flink je best doen om te bepalen of iets "goed" werkt.

                De leds geven wat minder licht als ze warm worden, maar heel veel scheelt het ook niet (dacht ik).

                @MrSmoke, Had je nog een foto van je armatuur?

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #23
                  Re: cree leds koelen

                  image.jpg
                  But what does it mean?

                  Comment


                    #24
                    Re: cree leds koelen

                    Ziet er wel netjes uit.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #25
                      Re: cree leds koelen

                      Wauw mooie uitleg, mijn standpunt was dat rood en blauw licht alleen net zo zijn als vitamine pillen.
                      Er zit in wat we nodig hebben maar toch is het belangrijk om gevarieerd te eten.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                      Comment


                        #26
                        Re: cree leds koelen

                        Mooi uitgelegd in je twee laatste posten LR2, nice. Jij weet moeilijke materie altijd heel begrijpelijk te maken.

                        Comment

                        Bezig...
                        X