Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

100W LED Grow Light

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    100W LED Grow Light

    Korting op 420shop
    Hoi

    Ik liet mezelf even gaan en opeens kwam ik op het idee om te kweken met led licht
    Natuurlijk ben ik daar niet de eerste in...helaas had ik misschien ooit nog rijk kunnen worden...

    In ieder geval kwam ik veel intressante dingen tegen, en dat wil ik je zeker niet onthouden...hij is nog niet uit maar hij komt eind deze maand beschikbaar.

    We praten over een 100 wat LED Grow Light. Website > http://www.homegrownlights.com/Hoe kun je het verzinnen...

    Measures 13.5" x 5" x 5", weighs 7lbs. MSRP is $599.

    Dit lijkt duur voor deze lamp....daar komt ie....Maar als je het hele jaar door kweekt en kijkt naar je energierekening aan het eind van het jaar ben ik rond de 600 euro kwijt.
    Na ongeveer een jaar heb je zo'n lamp er dus wel uit vergeleken met de standaard hps lampen.
    Niet alleen in verbruik natuurlijk maar ook een nieuwe lamp hoef je bijvoorbeeld niet aan te schaffen want hij gaat echt heeel lang mee.
    Komt dan ook nog bij dat de lamp bijna geen warmte produceert...dit heeft voor en nadelen.
    Je kan de lamp niet meer als kachel gebruiken maar je hoeft je dus ook niet zon enorme zorgen te maken over brandgevaar of het feit waarin veel mensen geloven, dat ze niet teveel zien als ze scannen met een vliegtuig boven je huis.

    Ik denk echter niet dat deze lamp een 400 wat lamp vervangt.
    Ik denk ook dat zelf bouwen als je een beetje handig bent een stuk leuker kan zijn en je echt kan werken met betere kleuren...kweken met led staat nog in de kindervoeten maar ledjes zijn echt superhandig voor erg veel doeleinden. (weer een uitvinding niet door mij gedaan)

    Als je een beetje rondgoogled dan zie je behoorlijk wat kweekjes die al redelijk verlopen door zelf gebouwde systemen.
    Hier een bijvoorbeeld, van een nederlander trouwens: http://www.creatiesintechniek.nl/Led/test2.html

    Ik wacht nog even op meer filmpjes en wat meer informatie van deze lamp...maar als mijn huidige lamp aan vervanging toe is en hij is makkelijk te krijgen zou het zo maar eens kunnen dat ik zon ding in huis haal...of er zelf 1 bouw. Het kan best goedkoper namelijk.
    Tot die tijd moet ik me nog een heel eind laten overtuigen. ik ben erg benieuwd naar jullie reactie's.

    MVG
    JeFFeR

    #2
    Re: 100W LED Grow Light

    Dit lijkt duur voor deze lamp....daar komt ie....Maar als je het hele jaar door kweekt en kijkt naar je energierekening aan het eind van het jaar ben ik rond de 600 euro kwijt.

    Comment


      #3
      Het blijft veel geld aan elektriciteit die je makkelijk kan uitsparen met LED verlichting. Misschien als het wat geoptimaliseerd wordt en goedkoper wordt?
      Gelieve de quote functie goed te gebruiken aub! Grtz
      Last edited by westport; 9 March 2009, 20:13.

      Comment


        #4
        klopt 675 euro is wel een hoop geld voor een led grow light vooral gezien de prijzen van de leds (losse cree leds) steeds goedkoper worden en de procyon alsnog even duur blijft.

        buiten de prijs om is deze wel 1 van de betere kwaliteits led lights.

        betwijfel wel of zulk soort led growlights daadwekelijk een 400 of 600 watter vervangen met deze hoeveelheid gebruikte leds en of deze daadwerkelijk redelijke oogsten halen zoals bij hps.

        in ieder geval, als jij er 1 haalt, uittest en goede resultaten haalt. Dan ga ik zelf in de toekomst ook over op led (lagere temperaturen, geen brandgevaar, stroomkosten)

        greetz

        Comment


          #5
          toekomst ziet er rooskleurig uit
          maar voorlopig ga ik toch nog afwachten tot het ledgrowing gebeuren optimaal functioneerd tegen een deftige prijs. maar kijk echt uit naar je kweekje.
          succes

          Comment


            #6
            Ik blijf toch nog ff wachten totdat meer mensen dit hebben uitgeprobeerd .. Wel succes alvast

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                400 euro? doe mij er maar 3

                greetz

                *edit
                neem aan dat je de procyon bedoeld? die UFO die voeding die is nie best namelijk. ligt niet aan de levensduur van de leds maaaaaar het moet allemaal een beetje rendabel zijn

                die ufo kan ik ook wel aankomen voor ik dacht 320 euro voor de 100 watt uitvoering en 220 voor de 60 watt

                UFO 100 watt vervangt geen 600 watt en ook geen 250 watt eerder 150-200 watt hps
                Procyon i.c.m. wat toegevoegd wit spectrum (warm wit) schijnt inderdaad een 400 watt hps te vervangen,

                nogmaals greets
                sensie
                Last edited by knockie; 30 November 2008, 10:03.

                Comment


                  #9
                  NIET aan beginnen die ledlights. Ten 1e, diegene die op je plaatjes staan boven in het topic zijn geen hoogvermogen leds en ze zijn *totaal* waardeloos in de zin van lichtopbrengst. Tevens, highpower leds met de juiste kleur cq golflengte zijn heel moeilijk te krijgen, ook de let it grow "90watt" led light is dus niet optimaal. Ze geven dit zelf ook toe, dat het alleen enigszins werkt voor in de groei maar bij de bloei hou je haast geen oogst over.
                  Dus.. leds kunnen wel, maar dan wel echte highpower leds, met de juiste golflengtes (410nm,430nm,660nm en 720nm).
                  Anders is het alleen maar geld uitgaven en de zoveelste zijn die erachter komen dat je nog even hadden moeten wachten totdat die geldkloppers ook echte ledlights op de markt brengen die geschikt zijn voor cannabis planten.

                  Comment


                    #10
                    hij ziet er wel funky uit, maar ik hoor iedereen er over klagen.

                    heb eerlijk gezegd nog niemand persoonlijk gesproken die er echte ervaringen mee heeft..

                    groet

                    Comment


                      #11
                      als die 100 watt led lamp werkelijk een 400 watt hps kan vervangen komt het erop neer dat het juist goedkoper uitkomt, als je rekent volgens u verbruik dat de lamp volledig afbetaald is aan het extra verbruik dat een hps op 3 jaar verspild, dus het 4de jaar is hij al stukken goedkoper dan je hps lampje die dan ook nog eens de helft minder lang meegaat, dus kunne we spreken dat hij op langere tijd al na 1,5 jaar goedkoper is.

                      Comment


                        #12
                        mij gaat het erom wat het beste licht is voor de plantjes, en dat is tot nu to nog steeds de HPS, en de kosten zijn bijzaak, als je een goeie oogst hebt hoef je zowiezo niet naar de shop en dat scheelt (in mijn geval) denk ik minimaal 200 euro in de maand,

                        wat cannaboy ook zegt, als er meerdere kwekers tevreden zijn over led en ze ook aantoonbaar hebben gemaakt bijv, dmv 2 identieke kweektentjes 1 tent 100 watt led 1 tent 600 watt HPS dat het aantal te oogsten grammen hetzelfde of beter is ga ik ook over op led, eerder echt niet.

                        de HPS heeft zich door de jaren heen echt wel bewezen en de led verlichting heeft nog een lange weg te gaan..

                        groet

                        Comment


                          #13
                          nou ik ben eigelijk ook geintreseert in led groei lampen ziet er wel goed uit

                          Comment


                            #14
                            Deze lamp kost 475 euro, das mr 25 euro meer dan een 600W hok.

                            Mja, ik zou toch nog wachten tot de LED technologie en de prijzen wat verbeterd zijn.

                            Peace

                            Comment


                              #15
                              Nou ik kan jullie vertellen dat dit allemaal nog in de proef periode is de led verlichting ik zelf werk in de tuinbouw en er zijn een paar tuinders die ledverlichting hebben op proef als daar verbetering in komt dan pas gaan kopen want het bedrijf waar ik werk hebben er een paar miljoen ingestoken maar tot nu toe nog niet perfect.

                              Comment

                              Bezig...
                              X