Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binnenkweek Blueberry onder tl

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Binnenkweek Blueberry onder tl

    Korting op 420shop
    Heb eergisteren vijf ontkiemde zaadjes in 5x5x5 potjes gedaan en heb ze onder 18WATT TL gezet, heb een bak gemaakt met zilverpapier aan de wanden. Ze zitten nog in stekaarde die goed klam staat maar niet te vochtig is en temperatuur is rond de 23 graden. Heb een liter regenwater uit de put met druppels citroensap gemengd en de ph waarde was 6.5. Ik heb gehoord dat men het beste langs schaaltjes water geeft omdat de penwortel dan dieper op zoek gaat naar water en meer zijwortels maakt, mogen de schaaltjes heel de tijd met water gevuld zijn of trekt de aarde dan teveel vocht, de wortels mogen niet rotten.

    Ik ben nieuw op deze forum dus ik ga nog aan men verslagen moeten werken maar ik hoop dat het toch al een beetje duidelijk is, als er iemand nog goeie tips heeft om ze een goeie start te geven zijn ze altijd welkom

    grtjs

    #2
    Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

    voor groei: kleur 33
    bloei : 827

    Zeker om voor te groeien is TL super geschikt, voor bloei iets minder, maar als je je planten laag houdt en de TL er vlak boven hangt kun je best een leuk wietje kweken.

    TL straalt niet zo diep als HPS vandaar er vlak boven en de planten laag. (dus toppen, SCROG is goed voor TL)

    Comment


      #3
      Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

      Woo Blueberry .
      Van waar heb je de zaden gekocht?

      Je houd het zo te zien allemaal goed in de gaten, goed begonnen is half gewonnen.

      Ik zou btw gwn langs boven water geven. Meningen verschillen hierover dusja.
      Maar ik zou ze zeker niet heletijd in een schaaltje met water laten staan.

      Mag ik vragen waarom je citroensap in je water hebt gedaan?
      Nog niets over gehoord..

      Succes met de kweek! dit ga ik volgen.

      Peace

      Comment


        #4
        Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

        ph verlager en biologisch , je kan net zo goed oplossing van azijnzuur nemen
        alle biologische ontkalkings middelen zijn oplossingen van citroen of azijnzuur en ik denk maar weet niet
        zeker dat de ph verlager die je in de shop koopt ook gewoon een oplossing van citroen zuur is .

        Comment


          #5
          Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

          Oorspronkelijk geplaatst door Billy
          mogen de schaaltjes heel de tijd met water gevuld zijn of trekt de aarde dan teveel vocht, de wortels mogen niet rotten.
          Hier geef je al een deel van het antwoord, je wortels mogen niet rotten maar anderzijds mag je grond ook niet poeder droog komen te staan. Langs onderen water geven is ook een manier. Hef je potjes eens op en kijk in gaatjes of ze water nodig hebben. Plaats ze zo dicht mogelijk tegen je tl-lampen, zodat ze zich niet uitrekken.

          Citroensap dus om je PH te verlagen dat is interessant

          Grtz

          Comment


            #6
            Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

            had er ook over nagedacht om met 1 van me plantjes te proberen , citroensap heeft namelijk ph 2,5 dus is redelijk
            sterk zuur

            Comment


              #7
              Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

              Als de plantjes in grote potten van 11L gaan schaf ik me een 250WATT hps lamp aan om inderdaad meer dieptestraling te hebben maar ik doe dit voor de eerste keer en ga nog niet te groot beginnen, vandaar de Tl. Ik had nog twee vraagjes, 1) hoelang mogen de plantjes in stekaarde blijven zitten, ik ga ze nog een keer overpotten in 9x9x9 potjes als de wortels meer plaats nodig hebben en ga dus pas bemeste aarde mengen als ik op grote potten overschakel???? 2) is de luchtvochtigheid nu ook al belangrijk in de eerste weken want ik hou alleen temperatuur en aarde in het oog

              PS er zijn ineens drie kopjes komen bovensteken, ik had ze om negen uur nog is gechecked en toen was er niets hahaha, morgen ga ik een paar foto's maken van men eerste kindjes. Ik ga me nu een lekker bluntje roken om de bevalling te vieren

              grtjs

              Comment


                #8
                Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

                Lees hier anders eens wat lucht vochtigheid is voor je plant luchtvochtigheid-t1138.html .

                Tenslotte moet nog worden vermeld dat jonge zaailingen en stekken in het algemeen beter aanslaan bij een RV van 65%-70%. Het nog niet voldoende ontwikkelde wortelsysteem kan het water via de wortels nog niet snel genoeg aanvoeren. Een hogere RV zorg er dan voor dat de jonge plantjes tegen uitdrogen worden beschermd.

                Oorspronkelijk geplaatst door Billy
                hoelang mogen de plantjes in stekaarde blijven zitten, ik ga ze nog een keer overpotten in 9x9x9 potjes als de wortels meer plaats nodig hebben en ga dus pas bemeste aarde mengen als ik op grote potten overschakel ?
                Ik zou ze meteen overpotten in bemeste grond als je naar 9x9x9 gaat .

                Grtz

                Comment


                  #9
                  Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

                  Sorry Bobo, ik heb eerst is rustig op de forum gesnuffeld en ik vind hier idd al men antwoorden op men vragen. Maar ik ga toch men verslagje maken dag per dag om mijn ervaringen te delen, wat denk ik toch de bedoeling van deze forum is, en erop rekenen dat ik op men vingers getikt word als ik iets mis doe hahahaha...

                  De vijf scheutjes hebben allemaal hun kopjes bovengestoken en ik ga een tweede TL buis boven de bak hangen, temp 23-26graden en potjes staan niet te vochtig (heb onderaan de gaatjes gechecked).
                  Ze staan op 18/6 licht en ik ga ze nu rustig laten doen tot de potjes volgeworteld zijn, ik heb schrik om ze te hard te bemoederen, het is en blijft onkruid denk ik....

                  Ik wil alvast iedereen bedanken die geposted heeft en van het citroensap heb ik denk ik hier ergens gelezen, ik wil zeker het water dat ik geef in het oog houden omdat het volgens mij toch nog altijd het hoofdmiddel is
                  en het men medium goed op ph waarde gaat houden.

                  PS ik ben geen held op de computer en kan dus voorlopig geen foto posten omdat ze te groot zijn, max 800kb, maar ik ga is aan men broer vragen hoe ik het kan verkleinen ofzo hahahaha ik schaam me hier echt ongelooflijk hard voor....
                  grtjs

                  Comment


                    #10
                    Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

                    Geen sorry, is nergens voor nodig en volg je verslag op de voet .

                    Voor je fotos je kan ze mischien uploaden op http://www.mijnalbum.nl en de link hier tussen de img tags zetten [img]xxxxxxxxxxxxxx[/img].

                    In deze topic member-introduction.html kan je een introductie van jezelf geven. Hoeft niet maar er zijn wel een paar voordelen aan.

                    Grtz

                    Comment


                      #11
                      Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

                      Ik beloof morgen foto's van men kastje want ik heb het vandaag deftig afgewerkt en ben er trots op. De plantjes zijn ongeveer een cm groot en vertonen al heel kleine set nieuwe blaadjes, behalve een die een klein beetje achterstand heeft maar toch bovengekomen is. Ik heb een tweede tl buis van 18WATT geinstalleerd maar ik vraag me toch af of het wel genoeg is om toch een beetje deftige plantjes te laten groeien?? Is dit echt voldoende???
                      Er staat nu ook altijd twee kopjes water in de hoeken om de RV in orde te houden maar zou toch een metertje moeten aanschaffen want ik heb geen idee van het percentage...
                      Een ventilator op stand 1 om luchtcirculatie te geven en temp is 24 graden

                      Morgen zullen er foto's staan

                      grtjs

                      Comment


                        #12
                        Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

                        Oorspronkelijk geplaatst door Billy
                        Ik heb een tweede tl buis van 18WATT geinstalleerd maar ik vraag me toch af of het wel genoeg is om toch een beetje deftige plantjes te laten groeien?? Is dit echt voldoende???
                        Hoe meer licht, hoe beter.

                        Grtz

                        Comment


                          #13
                          Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

                          Smokey, ik heb de zaden gekocht in de 'Organic Earth' in Maastricht, kga er ook men grond halen volgende week en een lamp van 250WATT ofzo, kwil nog niet te groot gaan omdat ik het dit jaar gewoon wil leren hoe ik het moet doen en later zien we wel of ik ermee doorga.

                          Men plantjes zijn aan het groeien en ze zijn nu al 2 cm, ik hoop dat ze zich niet te hard aan het strekken zijn maar de twee TL buizen staan om 10 cm dus dat moet goed komen, ik denk dat ze goed vertrokken zijn maar zal eerst foto's moeten posten om het deftig te kunnen laten zien,nog twee uur licht endan gaan ze slapen, temp is nog altijd 23 graden en RV kan ik nog niet checken omdat ik nog een meter nodig heb. Kga ze vandaag denk ik geen water meer bijgeven omdat ze nog vochtig genoeg staan.

                          Grtjs

                          Comment


                            #14
                            Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

                            Denk dat men foto mislukt is maar ga er werk van maken. Ik heb een vraagje, er hangen twee TL 18WATT buizen op ongeveer 7 cm, eerst 10 cm maar is het normaal dat men stammetje onder de lobblaadjes 2cm zijn op een dag omdat ik niet wil dat ze gaan strekken??? Of ben ik weer te hevig en mag het gewoon nog een paar cm doorgroeien, ik heb nu al wel een eerste set gekartelde blaadjes(ongeveer 4mm).

                            grtjs

                            Comment


                              #15
                              Re: Binnenkweek Blueberry onder tl

                              Als je tl's ok zijn en je afstand tussen lamp en plant aanhoud zoals nu zullen ze zich niet strekken.

                              Grtz

                              Comment

                              Bezig...
                              X