Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag onder gewone LED lampen (2x White Dwarf Autoflower)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Wat ik lees in de verschillende verslagen wordt dat vaak gedaan de laatste 2 weken alleen regenwater. Het ziet er goed uit, ik ben benieuwd naar de opbrengst. Prettige feestdagen en succes.

    Comment


      #32
      Interresant hier en mooi resultaat. Ik blijf volgen!

      UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

      Comment


        #33
        Ziet er leuk uit, heb net een 2x12 watt (grow) ledlamp gelocht dan ook nog een 2x30 watt led grow en dan nog 1 100 watt led grow. Maar de watts per lichtpunt zijn niet zo denderend 0,67 watt per lichtpunt maar heeft wel het volledige spectrum. , ik hoop dat het zal lukken net zoals bij jou.

        Comment


          #34
          En alweer bijna een week voorbij........ Helaas heeft de verkleuring doorgezet en ik ben bang dat ik het oorspronkelijke plan toch ietsje moet wijzigen. De bedoeling was om nog even door te blijven voeden maar ik ben bang dat doordat er nu ook blad begint te verdorren ik dan geen tijd meer heb om 14 dagen te "spoelen" met alleen water.

          De stand van zaken:

          - Planten hebben nu 6 weken in echte bloei gestaan en zijn bijna 10 weken oud.
          - Tot afgelopen woensdag heb ik 3x per week voeding gegeven met 50% kraan en 50% regenwater, voor de rest 100% regenwater
          - Ik ga er van uit dat het probleem veroorzaakt wordt door een te lage zuurgraad?
          Helaas heb ik (nog) geen pH meter om dit ook echt vast te kunnen stellen, die moet er wel komen ben ik nu achter.
          - Ik heb afgelopen woensdag verse potgrond aangevuld tot aan de rand van de potten in de hoop dat door het vergroten van de buffer de pH iets zou stabiliseren.

          Het aangepaste plan:

          Vanaf nu alleen nog maar water geven en hopen dat ze het uithouden tot 11 januari zodat ze netjes 14 dagen zijn "gespoeld".

          Al jullie opmerkingen en/of tips zijn meer dan welkom want ik heb geen idee of dit een goed plan is

          Hierbij wat foto's met en zonder licht en met en zonder flits van het herfsttafereel
          Attached Files
          Last edited by EasyW; 29 December 2018, 17:58.
          2e
          3e

          Comment


          • kees49
            kees49 commented
            Editing a comment
            Als je alleen regenwater geeft dan gaat het misschien beter. Je kan ook opzoeken de hardheid van het leidingwater bij mij is dat 7.10 . 1 a 2 druppeltjes witte natuurazijn en ik zit op 6.5 zonder voeding.
            Als je voeding geeft dan eerst meten dat is met 500 ml water

          • EasyW
            EasyW commented
            Editing a comment
            Je hebt helemaal gelijk......... Foutje van mij; mijn zuurgraad is (hoogstwaarschijnlijk) te laag ipv te hoog. Vandaar 50% regen- en 50% kraanwater om 'm wat omhoog te krijgen. Ik heb "te hoog" verbeterd in "te laag" in bovenstaande post
            Last edited by EasyW; 29 December 2018, 17:55.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Je moet trouwens appelazijn hebben.
            Bij mijn weten.

          #35
          Ik denk dat je met 50/50 regen/kraan plus voeding wel in de goeie range zit.
          Zou niet met azijn gaan stoeien zonder een goeie pH meter.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #36
            Hey leuke eerste kweek, goed bezig, als die van mij er zo zouden bijstaan de eerste binnenkweek was ik een tevreden man.

            Het is nrml dat de bladeren naarmate ze afbloeien verschrompelen denk ik, is toch zo bij autoflowe, zowiezo is er nog tijd zat om te spoelen.

            Medium bijvullen zou ikzelf niet gauw doen, zal dit geen stamrot id hand gaan werken ? Het zal in alle geval volgens mij de ph niet stabiliseren.

            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment


            • kees49
              kees49 commented
              Editing a comment
              Het stabiliseerd niet dat klopt, je moet ook bij elke water beurt nieuw maken. Maar regenwater moet je ook niet te lang bewaren, dan verandert de pH waarde ook. Voorzover ik het heb begrepen.

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Als de pH van de grond niet juist is, zal het nieuwe voedingsstoffen ook niet opnemen!!!
              En de ideale pH voor een wietplant is 6.5!

            #37
            Plantjes zien er goed uit toch? De herfst is gewoon in het land
            succes nog.

            Comment


              #38
              Ik ben er eindelijk achter hoe je foto's tussen de tekst krijgt

              Gewoon even oefenen met wat foto's van de zwellende toppen




              Hoofdtop van plant 2, iets kleiner als van plant 1



              Topje ergens halverwege plant 2

              IMG_0662.jpg

              Hoofdtop van plant 1, de grootste



              Topje halverwege plant 1

              IMG_0662.jpg
              2e
              3e

              Comment


                #39
                Het ziet er bijzonder fraai uit m'n complimenten top

                Comment


                • EasyW
                  EasyW commented
                  Editing a comment
                  Thx, het is slechts een stukje beginnersgeluk en al het overige succes is met hulp van dit voortreffelijke forum

                #40
                Weer tijd voor een update; alle blad is inmiddels geel geworden op de kleine blaadjes die uit de toppen steken na.

                Sinds gisteren begint er een wit "poedersuiker" laagje over de toppen te ontstaan, met het onhandige loepje had ik de trichomen al van helder naar wittig zien kleuren maar ze zijn dus nog witter aan het verkleuren. Nog nergens amber gezien maar dat zal dan wel niet zo lang meer duren.

                Het plan is om ze eind van de week te oogsten voordat ze vanzelf de geest geven.......

                Geen fraai gezicht van die half verdorde planten maar de fraaie toppen maken het een beetje goed

                Bijna 7 weken echte bloei en 11 weken na het ontkiemen



                IMG_0681.jpg IMG_0682.jpg IMG_0683.jpg IMG_0684.jpg IMG_0685.jpg IMG_0686.jpg
                Attached Files
                2e
                3e

                Comment


                • kees49
                  kees49 commented
                  Editing a comment
                  Of regenwater en kraanwater gebruiken maar een pH meter is nooit weg.

                • EasyW
                  EasyW commented
                  Editing a comment
                  Thx voor je reactie Stemma, volgens het waterleidingbedrijf is de pH uit de kraan bij mij tussen de 7.5 en de 8, te hoog dus...... het regenwater dat ik heb gegeven zou mogelijk in combinatie met de BioBizz weer te laag zijn. Het blijft nu dus gissen........ daarbij was de drempel om een pH meter aan te schaffen laag want die kan ik ook gebruiken bij m'n andere hobby; bier brouwen

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Als je biobizz gebruikt, hoef je voedingwater niet aan te zuren met die pH waardes!!
                  Alleen water dan 50/50.

                #41
                Mooi gerief man da gaat smaken binnen .........?

                Die gaan echt wel wat langer moeten staan dan een weekje zene vriend ! !

                Ik heb beging deze week geoogst , 10 echte bloei weken !!
                πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
                ​
                πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
                ​

                Comment


                  #42
                  zoals remco hierboven al zei wachten met oogsten het zou zonde zijn om al je moeite weg te gooien door tevroeg te oogsten zolang je toppen niet aan het verdorren kan je zo nog wel wat laten staan tot ze echt klaar zijn
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...esia-lemonator

                  Comment


                    #43
                    Ziet er goed uit. Nog een beetje geduld

                    UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

                    Comment


                      #44
                      Dank jullie wel voor jullie reacties, ik zal ze niet omhakken zonder overleg hier in dit topic hoor...... dat zou dom zijn inderdaad

                      Ik vergelijk het beeld dat ik zie door het onhandige microscoopje met onderstaande plaatjes en zal geduld hebben totdat (bijna) alle trichomes melkachtig zijn en er een paar amber beginnen te kleuren

                      Schermafbeelding 2019-01-06 om 15.59.53.png Schermafbeelding 2019-01-06 om 16.00.12.png Schermafbeelding 2019-01-06 om 16.00.31.pngSchermafbeelding 2019-01-06 om 16.56.42.png
                      Last edited by EasyW; 6 January 2019, 16:03.
                      2e
                      3e

                      Comment


                        #45
                        Oolalaaa nen schoone 13 euro is geen geld !!
                        Van waar komt dien ??
                        πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
                        ​
                        πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
                        ​

                        Comment

                      Bezig...
                      X